Sivu 1/1

Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 06 Touko 2014 22:46
Kirjoittaja Louzetus
Päivää, tälläistä kyselisin, että mistä mahtaa otsikon autosta löytyä fuel kill switch (inertia switch toiselta nimeltään?). Ei tule koneelle bensaa tankilta, bensaletkut ja suodatin käyty läpi, ei tukoksia ja bensaa ei letkuihin tule kun koittaa autoa käynnistää. Eli bensapumpussa vikaa tai kyseinen kytkin aktivoitunut (sulake ehjä)? Ennenkuin käydään tuota pumppua vaihtamaan, olisi mukava tarkastaa oisko tää kytkin syyllinen. Kytkintä nyt etsitty siis kuljettajan ja apparin jalkatilastoista sivupaneelien takaa, kojelaudan alta, takakontista ja konetilasta mutta mistään ei löydy.. Kellään mitään aavistusta? Autoa runnottiin vähän kaiteeseen keulasta ja siitä siirryttiin hallille, jonka jälkeen ei sitten enää käynnistynytkään.

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 06 Touko 2014 23:10
Kirjoittaja juhve
onkos tohon laitettu sit joku ruisku moottori

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 07 Touko 2014 01:39
Kirjoittaja Louzetus
Ei tietääkseni, perus 1.3 l kaasarikone sieltä pellin alta löytyy :o

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 07 Touko 2014 17:46
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
No ei siellä sitten kyllä mitään tappokatkaisijaakaan ole, kaasarikoneissa on mekaaninen bensapumppu, joka tuottaa painetta vaan kun kone pyörii.

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 07 Touko 2014 21:30
Kirjoittaja Mondeomies
Ja jos se bensapumppu toimii niin tarkista tankin sisältä sakkasihti. vanhemmiten rupeaa tankin pohjalle kerääntynyt shitti haittaamaan menoa.

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 07 Touko 2014 22:08
Kirjoittaja Tessu
ja jos siellä se tappokytkin on niin vararenkaan keskeltä löytyy,ainakin Sierroissa on siellä ja ohjekirjat antaa sen sinne Escoonkin

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 07 Touko 2014 22:45
Kirjoittaja Louzetus
Kiitoksia vastauksista, tosiaan tuota kytkintä ei mistään löytynyt tuntien penkomisen jälkeen. Herää kysymys, että missä se vika nyt on kun bensasuodattimen läpi ei bensaa tule = pumppu ei pumppaa bensaa tankilta? Tankki otettiin irti ja ei siellä mitään ylimääräistä p*skaa ollut.. Kuinkas tuon vois todeta, että pumppu viallinen? Mikä mahtaa olla pumpun sijainti?

edit: tosiaan bensaletkuissakaan ei bensaa ollut, startti pyörittää mutta ei se kone käyntiin lähde ilman bensaa...

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 08 Touko 2014 15:25
Kirjoittaja Tessu
Ruiskukoneissa se pumppu on tankinsisällä, kaasarikoneessa voi olla joku laittnu jonnekkin letkujen väliin ja jos on IHAN vaikka menaaninen pumppu niin löytyypi moottorin kyljestä!
Semmonen pikkujuttu tuli mieleen että on näköjään syytä olla joku huohotusventtiili/putki auki tankkiin koska Sierrasta semmosen vahingossa tukin niin olikin kova ylipaine tankissa kun sen seuraavankerran aukaisin!

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 09 Touko 2014 23:28
Kirjoittaja Hannu
Tessu kirjoitti:Semmonen pikkujuttu tuli mieleen että on näköjään syytä olla joku huohotusventtiili/putki auki tankkiin koska Sierrasta semmosen vahingossa tukin niin olikin kova ylipaine tankissa kun sen seuraavankerran aukaisin!
Vai oli sulla ylipaineistettu tankki... No, eipä tarvita sitten enää bensapumppua siinä keksinnössä :roll:

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 10 Touko 2014 11:45
Kirjoittaja emax
Pumppu on alunperin kiinni kannessa kuskin puolella. Se möltti mihin menee bensaletkuja :|
Se ei surise eikä pidä muutakaa ääntä. Nokalta tuleva tappi pumppaa sen sisällä olevaa kalvoa edes takaisin ja pumpun sisällä olevat venttiilit määrää bensan suunnan.
Jos se ei pumppaa bensaa niin se on rikki tai sitten joku on kadottanu tapin mikä sitä liikuttaa.

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 11 Touko 2014 13:33
Kirjoittaja Louzetus
emax kirjoitti:Pumppu on alunperin kiinni kannessa kuskin puolella. Se möltti mihin menee bensaletkuja :|
Se ei surise eikä pidä muutakaa ääntä. Nokalta tuleva tappi pumppaa sen sisällä olevaa kalvoa edes takaisin ja pumpun sisällä olevat venttiilit määrää bensan suunnan.
Jos se ei pumppaa bensaa niin se on rikki tai sitten joku on kadottanu tapin mikä sitä liikuttaa.
Täältä me tosiaan sitä killswitchiäkin etsittiin, ei siellä kyllä muistaakseni bensaletkuja mennyt? Pitänee tarkistaa asia kun seuraavan kerran hallilla käyn

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 13 Touko 2014 17:31
Kirjoittaja Tessu
Joo ei siellä konehuonessa mitää tappokytkintä olekkaan ja varsinkaan jos mekaaninenpumppu on niin EI ole.
Joo senverta painetta oli että lähti heti tulppa letkunpäästä pois! no tekevälle sattuu...

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 19 Touko 2014 22:25
Kirjoittaja Louzetus
Pumppu löytyi konehuoneesta, mitään vikaa ei siinä ollut kun käsipelillä kokeiltiin... Bensaakin pumpun sisällä oli, mutta bensalinjat täysin kuivia.. Kumma juttu miksei koneelle mene bensaa, pitänee jatkaa huomenissa asian tutkimista uusimalla bensalinjat varmuuden varalta

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 20 Touko 2014 03:10
Kirjoittaja Tessu
mekaanin pumppu voi pumpata käsin kun se on irti lohkosta,kun taas on kiinni niin nokka-akseli ei liikuta vipua kun vipu/nokka kulunu tai sitten on joku tukos tai pumpun venttiilit rikki?? voihan se olla että tankista ei tule bensaa pumppuun vaan jääny se bensa mikä siellä oli...
Ei kai välissä ole mitään bensapaineen säätimiä? semmosiakin jotkui aikoinaa asenteli ettei mukamas menis bensaa liikaa,sekin voi vikaantua

Re: Escort mk3 4d 1983 fuel kill switch

Lähetetty: 20 Touko 2014 11:43
Kirjoittaja Louzetus
Tessu kirjoitti:mekaanin pumppu voi pumpata käsin kun se on irti lohkosta,kun taas on kiinni niin nokka-akseli ei liikuta vipua kun vipu/nokka kulunu tai sitten on joku tukos tai pumpun venttiilit rikki?? voihan se olla että tankista ei tule bensaa pumppuun vaan jääny se bensa mikä siellä oli...
Ei kai välissä ole mitään bensapaineen säätimiä? semmosiakin jotkui aikoinaa asenteli ettei mukamas menis bensaa liikaa,sekin voi vikaantua
Ei taida olla bensapaineen säätimiä. Epäily kääntyy tänään luultavasti nokka-akselin suuntaan, mikäli bensalinjoista ei mitään löydy. Onneksi on vieressä pari vuotta uudempi escortti josta voidaan toista bensapumppua kokeilla :lol: