Ford Fiesta MK4 3d (1997) kuskin oven lukko

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
kebobski
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Touko 2014 21:10

Ford Fiesta MK4 3d (1997) kuskin oven lukko

Viesti Kirjoittaja kebobski »

Mikähän tuolla kuskin oven sisällä nyt mättää, kun kuskin ovi on koko ajan lukossa? Avaimella ei aukea, ulkoa kahvasta ei aukea, mutta sisäpuolen kahvasta kyllä aukeaa.

Ovipahvin kerkesin jo irrottaa ja vähän katsella mutta lukko ja kahva on näköjää peitetty jollakin helvetin metallisuojalla. Pitääkö tässä irrottaa toi ikkunan karmikin kun sekin on tuon metallisuojan edessä?? Oma veikkaukseni on että tuolta joku jousi on katkennut tai lentänyt pois paikaltaan.
peikko
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Joulu 2020 17:57

Re: Ford Fiesta MK4 3d (1997) kuskin oven lukko

Viesti Kirjoittaja peikko »

Minulla 98 mallin fiesta iv:ssä täsmälleen sama ongelma. Oli jo aikaisemmin, mutta sitten yhtäkkiä alkoikin taas toimia.

En koskaan ongelman alettua lukinnut ovia, koska tiesin, että se voi jäädä jumiin. Aluksi teki sitä vain pakkasella ja ilman lämmetessä alkoi taas toimia, mutta nyt tyttäreni painoi oven sisäpuolelta lukkoon ja taas meni ulkokahva mykäksi. Sisäkahvasta kyllä aukeaa.

Purkasin juuri itsekin ovipahvit ja totesin, että ikkunakisko ja peltikotelo on edessä, enkä keksinyt miten ne puretaan.

Selvisikö Kebobski sun ongelma koskaan?
Tessu200
Viestit: 1131
Liittynyt: 16 Kesä 2019 19:52

Re: Ford Fiesta MK4 3d (1997) kuskin oven lukko

Viesti Kirjoittaja Tessu200 »

Onko avain kulunut? ja onko se perinteinen joka ollu jo Esco/Sierran ajoista asti?
Mulla jos nostaa Sierran ovenkahvaa kun lukittu alkaakin sitte renkkaaminen ett äsaa lukon auki,ei aukea sitten sisältäkään!
Jotain mätää lukossa siis on,sulla voi olla vaan pelkkä avain,itte teetätin uuden mutta ei auttanu mulla.
peikko
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Joulu 2020 17:57

Re: Ford Fiesta MK4 3d (1997) kuskin oven lukko

Viesti Kirjoittaja peikko »

Tämän lukkovian sai korjattua lukon ulkopuolelle viritetyllä kuulakärkikynän jousella.
Vastaa Viestiin