Sivu 1/1

fiestan kaasari

Lähetetty: 02 Touko 2014 14:57
Kirjoittaja timo90k
kyseessä on -89 oleva 1,1L ford fiesta weber kaasarilla ja vika on seuraava: ryyppy päällä pysyy käynnissä mutta heti ku ottaa ryypyn pois niin sammuu eli on tyhjäkäynti pois, ja kun olen tutkinu niin kaikki imu/alipaine letkut on ehjiä,ja sitte yritin säätää vain tyhjäkäynti ruuvia suuremmalle mutta ei mitään vaikutusta, ja aikani kun vetelin ryyppyä niin nyt ei enää sekään toimi olisiko mahdollisesti se vipu jotenki hypänny yli,tai mitenkä semmonen toimii, niin ja imusarjan tiiviste on vaihdettu.
olisiko mahdollisesti kaasarista jotain kalvoja menny rikki, alkaa ideat loppumaan
kiitokset neuvoista jo etukäteen

Re: fiestan kaasari

Lähetetty: 02 Touko 2014 17:22
Kirjoittaja Krisse
Sillon kun mula oli noita kaasarivehkeitä ja olin aina persauki ja tankki tyhjänä, tollanen vika ilmestyi vähintään kerran vuodessa ja korjasin sen ihan joka kerta kunnon mällillä Masinolia. Ja kunnon mälli tarkotti puol litraa Masinolia hyvin vajaaseen tankkiin :-D

Luonnollisesti omalla vastuulla sitten, toi sekotussuhdehan on aika paljon tuimempi kuin virallisessa ohjeessa :-P

Re: fiestan kaasari

Lähetetty: 02 Touko 2014 19:20
Kirjoittaja pasleh
Tyhjäkäyntisuutin tulossa?

Ilmanputsari veke, kone käymään (jos käy), kaasu pohjaan ja kaveri painaa hanskalla kaasarin tukkoon ja pitää niin kauan että auto tukehtuu ja sammuu. Kaasu siis koko ajan pohjassa. Tämä uusitaan pari kertaa. Kaasariin syntyy kova alipaine, joka saattaa irrottaa paskat suuttimista.

pasi

Re: fiestan kaasari

Lähetetty: 03 Touko 2014 11:20
Kirjoittaja timo90k
okei,pitää testata toi, entä osaako joku sanoa mikä on menny vikaan kun ryyppy ei enää toimi,ku eikö se oo semmonen että kun vedät ryyppy vivusta niin ryypynvipu kaasarissa työntää vipua mikä on kaasun vipu en tierä selitinkö tarpeeksi selvästi :)

Re: fiestan kaasari

Lähetetty: 03 Touko 2014 13:07
Kirjoittaja emax
Kato että sille kaasarin solenoidille tulee virtaa, se yks ainut virtapiuha mikä siihen tulee. Ja se että se naksahtaa kun laittaa virran päälle. Se tukkii tyhjäkäyntipiirin kun sammuttaa moottorin ja estää näin jälkikäyntiä.

Ryyppy vetää ryyppyläpän kii ja painaa vähä lisää kaasua. Siinä ei juuri muita vikoja ole kuin yhteys poikki välillä kahva-kaasari, suomeksi varppi irti tai poikki?