Sivu 1/1
venttiilikopan kiristys
Lähetetty: 07 Helmi 2006 14:31
Kirjoittaja kaahari
Joo !! Kysyisin arvon raadilta onko sierran dohc:kin koneen venttilikopan tiivisteen laitossa mitään poppakonstia mitä pitää ottaa huomioon esim:tiivisteen öljyäminen tai jotain muuta ja mikä on kopan kiristys järjestys. Nimimerkillä: Ensiyrittämällä!!!

Lähetetty: 07 Helmi 2006 14:53
Kirjoittaja lalli69
Epä tuo niin kriittinen paikka ole, että siinä vois jotenkin mokata.
Sopiva kireys on suurimpiirtein sellanen, että sittenkun kierteet korkaa, tai pultti katkeaa, niin siitä puoli rinkiä auki.
vitsi vits...
Ei niitä kovin kireelle tarvi vetää.
Kyllä sen pitäis ihan näppituntumalla saada sopivaan kireyteen.
Tarkempaa tietoa ei ruuvien määrästä ole, mutta jos on esim. 8 niin kiristysjärjestys vois olla vaikka tämmönen:
7 3 1 5
6 2 4 8
Eli keskeltä alkaen ristiin ja reunoille edeten.
Korkki tiiviste on hyvä öljytä, ja halutessa voi laittaa vielä tiiviste liimaa.
Kumitiivisteenkin voi öljytä.
Lähetetty: 07 Helmi 2006 15:38
Kirjoittaja Riesa2.0
Itse justiin vaihdon tiivisteen, kun vanha vuoti joka paikasta. Vaikein homma on saada se tiiviste pysymään siinä kopassa olevassa urassa niin kauan että saa sen paikalleen. Itse kiristin ruuvit vain järjestyksessä kiertäen...liekö sitten oikein tai vääriin

Ainakaan nyt ei enää öljyä sieltä vuoda, paitsi että nyt on ruvennut sitten vuotamaan virranjakajan välistä öljyä. Sierroilla on ilmeisesti joku pakko mielle vuotaa aina jostain jotain...
Ps. Ne ruuvit menee sitten aika helposti poikki! Nimimerkki joiduin kerran 2kpl uusimaan

Venttiilikoppa
Lähetetty: 07 Helmi 2006 16:04
Kirjoittaja kaahari
Joo !!! Kiitokset vinkistä! Täytyy alkaa rassaamaan kun kerkiää.

Lähetetty: 07 Helmi 2006 16:08
Kirjoittaja Jaakko85
Dohcista en ole satavarma, mutta aika usein ne venttiilikopan pultit kiristetään ~5-10Nm tiukkuudelle.
Lähetetty: 07 Helmi 2006 16:50
Kirjoittaja K.S.
Ne ruuvit on sitten tosi tosi haperoita --> osta uudet laatu pultit niin pääset paljon helpommalla ja halvemmalla..
Lähetetty: 07 Helmi 2006 17:02
Kirjoittaja tommi.r
dohc 8v 6-8nm
Lähetetty: 07 Helmi 2006 17:16
Kirjoittaja Kessi
Lähetetty: 07 Helmi 2006 17:20
Kirjoittaja Jaakko85
Kessi kirjoitti:Olen kuullut käytettävän myös saniteettisilikonia..

Yleensä moottorihommissa kuitenkin autokäyttöön tarkoitettua tiivistesilikonia, mutta eipä tuolla nyt niin suurta väliä. Kunhan tosiaan käyttää vaan sitä siihen kiinniliimaamiseen eikä tiivistykseen.
Lähetetty: 07 Helmi 2006 17:28
Kirjoittaja K.S.
Jaakko85 kirjoitti:
Yleensä moottorihommissa kuitenkin autokäyttöön tarkoitettua tiivistesilikonia, mutta eipä tuolla nyt niin suurta väliä. Kunhan tosiaan käyttää vaan sitä siihen kiinniliimaamiseen eikä tiivistykseen.
Yhen vanhan ooppelin vuotavan kannen tiivistin juurikin saniteettisilikoonilla, sävy tais olla marmorinvalkoinen..Hyvin se piti

Lähetetty: 07 Helmi 2006 17:57
Kirjoittaja Bootsi
Lähetetty: 08 Helmi 2006 18:51
Kirjoittaja Riesa2.0
Kysyn nyt tässä kun en jaksa uuttakaan keskustelua avata. Eli vaihdoin vähän vajaa viikko sitten sierraan justiin tämän venttiilikopantiivisteen, kun edellinen oli puoliksi tiivistemassasta tehty ja vuoti joka paikasta. No eilen sitten huomasin että oli alkanut vuotamaan virranjakajan alta öljyä. Tänään sitten töistä tullessa katsoin uudelleen...oli tullut vähän reilummin sitä öljyä pihalle

Vähän yli sentin oli laskenut öljyn pinta. Onkohan tuolla koneessa jostain syystä öljynpaineet vähän liian korkea vai mikä mättää. Aika outoa että kun saa toisen paikan tukkoon niin alkaa toisesta paikkaa vuotamaan vielä paljon lujempaa!
Niin ja huohotin putki ei ollut tukossa, ainakaan kokonaan. Eipä mulla sitä kyllä ookkaan kuin 10 sentin pala jäljellä.

Lähetetty: 08 Helmi 2006 22:00
Kirjoittaja K.S.
Riesa2.0 kirjoitti:Kysyn nyt tässä kun en jaksa uuttakaan keskustelua avata. Eli vaihdoin vähän vajaa viikko sitten sierraan justiin tämän venttiilikopantiivisteen, kun edellinen oli puoliksi tiivistemassasta tehty ja vuoti joka paikasta. No eilen sitten huomasin että oli alkanut vuotamaan virranjakajan alta öljyä. Tänään sitten töistä tullessa katsoin uudelleen...oli tullut vähän reilummin sitä öljyä pihalle

Vähän yli sentin oli laskenut öljyn pinta. Onkohan tuolla koneessa jostain syystä öljynpaineet vähän liian korkea vai mikä mättää. Aika outoa että kun saa toisen paikan tukkoon niin alkaa toisesta paikkaa vuotamaan vielä paljon lujempaa!
Niin ja huohotin putki ei ollut tukossa, ainakaan kokonaan. Eipä mulla sitä kyllä ookkaan kuin 10 sentin pala jäljellä.

Varmaan on sitten koneen loputkin tiivisteet tehty tiivistemassasta, jos et ite oo sitä sinne laittanu??
Se virranjakajan muovikansiviritys on voinu liikkua kun oot ruuvannu sitä venttiilikopan kantta kiinni..