Sivu 1/1

Sierra 1.6 -87 käynti ongelmat

Lähetetty: 16 Huhti 2014 13:21
Kirjoittaja apolys
Osaisko joku neuvoo ku sierra o vaikee käynnistää eli saa startata jonkin aikaa ennen kuin käynnistyy ja putki paukkuu todella paljon moottori jarrutuksissa ja bensan kulutus on suuri. tuntuis olevan tehotkin vähän hukas?

Re: Sierra 1.6 -87 käynti ongelmat

Lähetetty: 16 Huhti 2014 15:02
Kirjoittaja tursas
Pitäis vaihtaa tulpat, sytkäjohdot, v-pyörijä, ilmanputsari noin niinkuin aluksi..

Re: Sierra 1.6 -87 käynti ongelmat

Lähetetty: 16 Huhti 2014 15:19
Kirjoittaja apolys
tursas kirjoitti:Pitäis vaihtaa tulpat, sytkäjohdot, v-pyörijä, ilmanputsari noin niinkuin aluksi..
johdot vaihdettu ja pyörijä vaihdettu, ilmanputsari katottu ja se on ku uus.

tuossa kävin ajelemassa ja heti ku lämmöt nousi sinne n. puoleen väliin niin auto kävi paremmin tyhjäkäyntiä ja muutenki kaikki paukkuminen väheni?
normaalisti jos ajaa niin lämmöt nousee just ja just sen valkosen viivan yläpuolel eli tuntuis käyvän kone kauhee kylmänä?
mistä apua siihen?

Re: Sierra 1.6 -87 käynti ongelmat

Lähetetty: 17 Huhti 2014 12:09
Kirjoittaja tursas
No, nää Sierrat käy kylmänä, eipä tarvii kesällä pelätä, että keittää. Yks syy siihen on se moottorin keskipako- tai viskoflektijäähdytin, joka näyttäis mulla pyörivän aina kun kone on käynnissä, ei haittaa.
Tossa sulla seuraavaks käyttäisin pakokaasutestissä, ellei sitä ole juuri ollu ja tarkistaisin sytytyksen säädön.
Se kannattaa kans tarkistaa se alipaineletkulla toimiva imuilman esilämmitys, ettei se ota ilmaa kaasariin jatkuvasti kesällä pakosarjalta eikä alipaineletku vuoda ilmaa sinne kaasariin sieltä.

Re: Sierra 1.6 -87 käynti ongelmat

Lähetetty: 17 Huhti 2014 12:42
Kirjoittaja duckworth
Juu ja termarilla ja sen sisemmän paikaltaan mahdollisesti pois lipsahtaneen tiivisteen kanssahan ei oo mitään tekemistä asian yhteydessä... :roll:

Re: Sierra 1.6 -87 käynti ongelmat

Lähetetty: 19 Huhti 2014 00:34
Kirjoittaja Tessu
Tuntus olevan Sierrojan vika käydä siis kylmänä,mulla alko kans tuo CVH kone käydä kylmemmällä kun ennen ja termarin keitin ja oli OK.
Tosin samaahan se on vanhemman Esconkin kanssa.lämpö kun tavotta normaalin niin moottori vastaa kaasuun pirteästi ja kulutus laskee,mtta autas armias kun on pakkasta! ja joutu kylmänä jostai lähtee HUH on siinä kulutus tapissa!
Pitäs olla se kaihdin siinä jäähdyttimen edessä kuin sillon ennen -60-70 luvulla jopa ois motti kuuma heti eikä hetkenpäästä,ja säästöäkin syntyis!