Sivu 1/1

vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 07 Huhti 2014 19:11
Kirjoittaja Chevro-Ford
kun ei ole tullut yhtään Fordin konetta/kantta ( vielä ) purettua niin kyselläämpä neuvoa. eli -90 p100 tarttis kanteen pientä remppaa ja tutulla olisi tarjolla vakio 1.6 sierran kansi. vielä en tiedä kannesta tarkemmin mitään mutta selvittelen lisätietoja tarvittaessa. kuin mahtaisi toimia jos heittäisi sen 2 litraisen päälle ? tarkoitus ei siis ole virittää autoa, saada vain taas toimiva käyttökulkine.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 07 Huhti 2014 19:26
Kirjoittaja duckworth
Toimiihan se.

Tuossa vieläpä jonkunlainen stoori, 1.6-kansi+2.0-alakerran kokoonpanosta.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 07 Huhti 2014 21:39
Kirjoittaja Chevro-Ford
uskotaan että toimii, kiitti noista. mites nuo 1.6:sen kannet, onko useita eri versioita ? itseasiassa tällä kannen myyjällä on 3 kpl 1.6 koneita joista kannen voi ottaa eli minkälaisia kannattaa tähyillä ? ei tiennyt kaveri itsekkään kuin että yksi koneista on sierrasta, loppujen alkuperä hänellekkin vielä tässä vaiheessa arvoitus. käydään tutkimassa kun ehditään.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 07 Huhti 2014 22:36
Kirjoittaja emax
Uudemmat on laihaseos eli E-max tai ohc-e koneita. Ne sopii vesikanavien puolesta paremmin, mutta ei ole viritysystävällisiä ahtaampien imu- ja pakokanavien takia.
Vanhemmissa on lähes saman kokoiset kanavat kuin 2.0. Vesikanavat on aavistuksen eri kohdissa mutta ei tunnu haittaavan.

E-maxin imukanava vähä fixattuna. Sen kyllä erottaa helposti spiraalimuodosta.
Kuva
Kuva

Lohkon kyljessä 165 tai 164 = E-max. 16 on se vanhee ja paree versio ainakin kannen puolesta.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 07 Huhti 2014 22:58
Kirjoittaja Chevro-Ford
jo vain alkaa hahmottua,noilla selviää jo kaikki oleellinen kun pääsen kansia hypistelemään ( ellei kellään ole tarjota 2 litraisen kantta...) muistelisin lukeneeni joskus että p100:n nokka olisi sama kuin 1.6:n. jos näin on niin siinähän siirtyisi koko paketti kerralla. täysin bolt-on homma ?

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 11 Huhti 2014 19:17
Kirjoittaja emax
Chevro-Ford kirjoitti:täysin bolt-on homma ?
Jep.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 11 Huhti 2014 19:41
Kirjoittaja Chevro-Ford
emax kirjoitti: Jep.
eli asia selvä ja päätetty, 1.6 kansi siihen sitten tulee. kiitti.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 11 Huhti 2014 19:49
Kirjoittaja emax
1.6 kansi 2 litraiseen on suoraa verrattavis siihen että ottaisit vakiosta millin tai parin lastun pois.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 11 Huhti 2014 20:22
Kirjoittaja Chevro-Ford
eli eli...täytyy samalla harkita kakslitraisen kärsää tuohon, mikäli jutut siitä että satkussa olisi tehtaalta 1.6 nokka, pitää paikkansa. joku 70-luvun granadan kaksikurkkuinen olisi hyllyssä kyllä vielä siihen lisäksi laittaa , mutta tässä autossa olisi hieman ajateltava kulutusta. no, saa nähdä...

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 12 Huhti 2014 00:56
Kirjoittaja emax
Nuota nokkajuttuja joskus muinoin tutkinkin, mutta ku ny muistais... Jotain siinä psatkun nokas oli eroa muihin, 1.6:sen kans siinä oli paljo samaa, mutta ajoitus tais olla ihan omanlainen.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 12 Huhti 2014 09:59
Kirjoittaja Chevro-Ford
oisko jotta ajoituksella ja "miedommalla" nenällä yritetty vääntöä pitää ala/keskialueella ? tulisi äkkiseltään mieleen.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 12 Huhti 2014 10:22
Kirjoittaja futura68
Granadas oli joskus tuollainen yhdistelmä, aika nakutusherkkä oli vakionokalla. Lievällä virinokalla sais luultavasti paineet pysymään kurissa palotapahtumassa. Ainakin siistisin palotilasta terävät kohdat pois. Nykybensahan on melkoista ylihintasta paskaa, mutta voihan olla että se kestää paremmin puristuksia. Weber 32/36 on minusta tuohon ihan käypä kaasari.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 12 Huhti 2014 13:13
Kirjoittaja Aksu
Ja p100 kun on vakiona matalemmalla rutulla kuin normi 2L, niin sinne se 1.6L kansi olisi ihan varteenotetta vaihtoehto, että saa puristuksia nostettua ylemmäs. Siihen se 2L nokka kaveriksi niin saisi hieman lähemäs kuin vakio sierroissa tehot ovat olleet.
Tai sitten vakio kansi ja ylipainetta... :mrgreen:

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 12 Huhti 2014 18:32
Kirjoittaja Chevro-Ford
Aksu kirjoitti:Ja p100 kun on vakiona matalemmalla rutulla kuin normi 2L, niin sinne se 1.6L kansi olisi ihan varteenotetta vaihtoehto, että saa puristuksia nostettua ylemmäs. Siihen se 2L nokka kaveriksi niin saisi hieman lähemäs kuin vakio sierroissa tehot ovat olleet.
Tai sitten vakio kansi ja ylipainetta... :mrgreen:
heh, sitä ylipainetta voisi ajatellakin kun satku siirtyy joskus käyttöauton virasta enempi vapaa-ajan käyttöön :)
pienen cr:n noston ja tänään harrastajaystävälliseen hintaan tarjotun gt:n nokan yhdistelmää tekisi mieli kokeilla. täytyy vielä tutustua joku pvä tarkemmin missä kunnossa se mun kaksikurkkuinen on. ainoo tieto siitäkin tässä vaiheessa on että 70-luvun granadasta.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 12 Huhti 2014 19:03
Kirjoittaja Chevro-Ford
paitsi että, onkos tuo yllä mainitsemani 1.6 gt:n nokka lopulta sama kuin 2 litraisen ?

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 04 Heinä 2014 19:35
Kirjoittaja Chevro-Ford
päivitetäänpäs tätäkin, nyt se "pieni" kansi pääsi paikalleen ja reilut 100 km on jo koeajeltukin. kaksilitraisen nokalla ja p-satkun omalla kaasari/imusarja/pakosarja kombolla. pintakaasuveto on selkeästi parempi ja yleensäkin kierrosherkempi. pientä nyhtämistä pintakaasulla esiintyy ja silloin tällöin kone "miettii" kun nopeasti polkaisee kaasua, tämä toki esiintyy vain ajaessa, vapaalla kiertää helvetin herkästi. eli säätö hommia vielä. nyt vaan tarvittais romunkuskaus keikka että vetoa pääsis testaamaan reilulla kuormalla. selkisi muuten samalla että kone tähän on joskus vaihtunut, ei ollut monttumäntiä niinkuin kerrottiin näissä p-satkun koneissa normaalisti olevan. muuten, mitäs se 205-merkintä lohkossa meinaa ? näytti tuossa olevan.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 05 Heinä 2014 09:56
Kirjoittaja Aksu
Ei niissä "monttumäntiä" olekaan,vaan männät on lyhyemmät verrattuna tavalliseen. Jäävät hieman alle kansitason kun on yläkuolokohdassa,kun taas tavallisessa tulee kannen tasolle asti mäntä.
205 merkintä tarkoittaa että uudempaa valusarjaa oleva 2L lohko.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 05 Heinä 2014 15:31
Kirjoittaja Chevro-Ford
tuossa tuli männät dekkitasoon kyllä . no selkis sekin niistä "monttumännistä" . eihän tuo toki vieläkään tehojen puolesta käsistä karkaa mutta mukavampi ajella. ja loppui se tolkuton öljyn kulutus ja savutus.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 09 Heinä 2015 23:24
Kirjoittaja junttapave
Moi, en viitsinyt turhaan tehdä uutta topiccia, joten kysyn täällä.. Eli lohkona on nyt tuo E-max ja tarve olisi laittaa siihen 1.6 normi ohc kansi (koska on työstetty ja kaikinpuolin valmis). Tuleeko jumppaa tämän homman kanssa? Ottaako venat nokkiinsa ja käykö normi 1.6 kannentiivari? Kiitos jo etukäteen!

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 10 Heinä 2015 13:37
Kirjoittaja Tessu
eikös savutukset hoidu ohjurienkumien vaiholla? jos ei kannessa muuta vikaa ollu?

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 10 Heinä 2015 14:25
Kirjoittaja junttapave
Toinen lohko sökönä nyt ja odottelee talvea ja rahaa... pitää vaan saada treeniauto liikkeelle.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 11 Heinä 2015 12:07
Kirjoittaja Aksu
junttapave kirjoitti:Moi, en viitsinyt turhaan tehdä uutta topiccia, joten kysyn täällä.. Eli lohkona on nyt tuo E-max ja tarve olisi laittaa siihen 1.6 normi ohc kansi (koska on työstetty ja kaikinpuolin valmis). Tuleeko jumppaa tämän homman kanssa? Ottaako venat nokkiinsa ja käykö normi 1.6 kannentiivari? Kiitos jo etukäteen!
Ei paras mahdollinen yhdistelmä tuo E-max lohko ja tavallinen kansi. En nyt muista varmasti mutta katsoppa sellainen kun nokka painaa venttiilin täysin auki että tuleeko lautanen kannen pinnan yli jo 1,6 kannessa(muistikuva on että tulee koska hihnan katkeamista ei kestä). Ja sen jälkeen katso mihin se lautanen osuu lohkon kohdalla=mahtuuko menemään porauksesta vai osuuko lohkoon kun poraus reikä on huomattavasti pienempi kuin vanhemmassa 1,6l koneessa on.
Tessu kirjoitti:eikös savutukset hoidu ohjurienkumien vaiholla? jos ei kannessa muuta vikaa ollu?
Jos savutus johtuu kannesta niin on se yleisin syy(kuluneet/kovettuneet ohjurit)
Mutta jos savutus johtuu loppuun ajetusta alakerrasta niin ei se siihen sitten auta tietenkään.

Re: vakio 1.6 ohc:n kansi 2 litraiseen, toimiiko ?

Lähetetty: 13 Heinä 2015 23:37
Kirjoittaja Tessu
Tuota juuri tarkoitinkin