Sivu 1/1
Sierrasta virta lopussa
Lähetetty: 05 Helmi 2006 00:07
Kirjoittaja Oltsu
Sellanen ongelma taas pakkasilla että ei pidä akussa virtaa kun menee pakkanen yli -25 asteen. Toista kertaa tänä talvena tekee samaa, aamulla on virta kadonnu akusta vaikka illalla toimii normaalisti.
Voiko olla että laturi ei jaksa työntää tarpeeks virtaa vai mikä mättää? Akku on melko uus, soittimien johdot ei oo ollu koko talvena kiinni eikä kellokaan oo toiminnassa. Mut eipä tunnu mikään auttavan. Sitten kun pakkanen laskee toimii ihan normaalisti. Ja mallihan oli -92 2.0I dohc jos jotain kiinnostaa.
Alkaa vaan hermo menemään kun ei meinaa töihin päästä ikinä ajoissa, akun käyn maanantaina vaihtamassa takuuseen mutta tuntuu ettei sekään auta mitään. Kolmas akku menossa parin vuoden sisään jo.
Haustakaan ei löytyny kovin tyhjentävää vastausta tähän.
Voiko purkaa akkua kun on solenoidin päässä melkonen kerros kaikkee sontaa? Senkin kyllä jo kerran putsailin mut ei siitäkään ollu apua. Maadotukset on kunnolla kiinni jne. Mystinen vika taas kertaalleen...
Lähetetty: 05 Helmi 2006 02:13
Kirjoittaja Aksu
Aloita maa johdon irroituksella niin näet onko se akku viallinen vai purkaako auto jotain kautta virtaa.
Yleismittari kouraan ja tutkimaan sulerasiasta löytyykö sieltä jotain suurempaa kulutuksen kohdetta .
Lähetetty: 05 Helmi 2006 09:01
Kirjoittaja janzamar
Samaa ongelmaa täällä
Apuvirralla käyntiin eilen,ja sitten otinkin jo akun sisään lämpimään.
Akku alta puoli vuotta vanha 55 amppeerinen,samoin kun laturi..
Naapuri auttoi kärsivällisesti eilen,ei turhan helposti lähtenyt avuillakaan.
Synteettiset öljyt 5w50 koneessa mutta ei riittänyt kuitenkaan.
Lähetetty: 05 Helmi 2006 09:13
Kirjoittaja Riesa2.0
Saman teki munkin sierra heti kun meni pakkaset yli 20 asteen vaikka oli ollut lämmityksessäkin

Siihen asti oli lähtenyt kuin palmun alta ja vieläpä ilman lämmitystä... Uuden akun hain ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Ostakaa sitten sierraan kuuluva akku eikä mitään perusmallia! Akkuliikkeen omistaja mua vähän valisti että sierraan ei käy perus akku vaan pitää olla siihen tarkoitettu! Ampeeri tunnit oli samat kuin muissakin, mutta käynnistyksen aikana annettava hetkellinen virta oli paljon suurempi tai jotain sellaista se ainakin selitti
Edit: Pitää nyt vielä vähän kehua

Silloin kun tuo sierra ei lähtenyt käyntiin (pakkasta oli jotain 24 astetta) Hetken siinä mietin että mitä v*ttua nyt tehdään kun pitäisi lähteä. Otin ja istuin tuohon mun vanhaan kadettiin jolla oli ajettu joskus pariviikkoa sitten... Ekalla startilla käyntiin

Sen siinä näkee kun ei ole mitään turhia sähkövitkuttimia niin aina toimii

Lähetetty: 05 Helmi 2006 10:13
Kirjoittaja janzamar
Lähetetty: 05 Helmi 2006 12:34
Kirjoittaja Oltsu
Akussa ei pitäis olla vikaa, se o melko uus. Mut käyn sen silti vaihtamassa. Ja merkki on varta, tais olla 62aH vekotin. Lähtee kyllä heti käyntiin kun vaan saa virtaa, toinen auto pelaa vallan mainiosti kun siinä ei oo mitään sähköllä toimivaa. Tai on jotain mutta ei vaikuta.
Millanen akku tohon riesaan sitten pitää olla? Ei siinä tunnu mikään kestävän, seuraavaks pistän konttiin sellasen työkoneen akun että voi vaikka pelkällä startilla ajella...

Lähetetty: 05 Helmi 2006 13:05
Kirjoittaja janzamar
Eikös Ford käytä Motorcraftia melkein kaikessa mahdollisessa
mihin sen nimen pystyy vaan kirjottamaan:)
http://www.motorcraft.com/products.do?item=3
aapuva..jos ylläpito
lyhentäis linkkiä kun en mie ite vieläkään ossaa

Lähetetty: 05 Helmi 2006 13:19
Kirjoittaja Riesa2.0
Mulla on Fiamm merkkinen akku nyt kiinni. 12v 54Ah 540aem lukee kyljessä. Toi 540aem tarkoittaa ilmeisesti sitä hetkellistä virtaa joka annetaan käynnistyksessä. Akkuliikkeen myyjän mukaan normaali akussa tuo on jotain 300aem. Luotan kyllä tuohon myyjään koska on myynyt akkuja vissiin aika monta vuosi kymmentä ja tiesi heti sanoa minkälainen akku sierraan kuuluu... Hinnassa ei tainnut olla normaaliin paljon mitään eroa

Lähetetty: 05 Helmi 2006 13:33
Kirjoittaja Oltsu
En mä vaan tosta akusta löytäny aem lukemia, 480A on sen 62Ah lisäks teksteissä. Ei varmaan tarkota samaa...?

Pitää kohta mennä mittailemaan josko se sittenkin purkaa jostain kautta. On vaan sen verran viileetä pihalla. Ja sunnuntaina ei tunnetusti lämpimään talliin viitti lähteä

Toivottavasti taas pakkaset lauhtuu niin pääsee ihan normaalisti duunissa käymään ens viikolla. Tai sitten pitää lyödä aina aamulla laturi samalla kiinni kun laittaa lämmitykseen

Lähetetty: 05 Helmi 2006 13:40
Kirjoittaja p3
Lähetetty: 05 Helmi 2006 14:09
Kirjoittaja janzamar

..jos P3 nyt vielä muokkais lainausta niin tätä vois ehkä pystyä lukemaan suht normaalisti..

Lähetetty: 05 Helmi 2006 14:36
Kirjoittaja Oltsu
Joo yleismittarilla kattelin ja vika löyty etusumareiden releestä. Oli aina virta kytkettynä vaikka ei oo ees sumareita vielä kiinni. Kumma juttu.

Mut kai se akku on silti hyvä käydä vaihtaa kun oli jäässä tossa yhden viikonlopun kun olin poissa kotoa. Ei varmaan oo enää uutta vastaavassa kunnossa.
Lähetetty: 05 Helmi 2006 14:54
Kirjoittaja Riesa2.0
Oltsu kirjoitti:Joo yleismittarilla kattelin ja vika löyty etusumareiden releestä. Oli aina virta kytkettynä vaikka ei oo ees sumareita vielä kiinni. Kumma juttu.

Mut kai se akku on silti hyvä käydä vaihtaa kun oli jäässä tossa yhden viikonlopun kun olin poissa kotoa. Ei varmaan oo enää uutta vastaavassa kunnossa.
Joo kannattaa käydä vaihtamassa! Tahtoo nuo nykyajan akut mennä kerralla pilalle jos sattuvat tyhjentymään.
Lähetetty: 07 Helmi 2006 17:26
Kirjoittaja K.S.
Itelläni samaa vikaa.. Akussa on kyllä virtaa ja se on ihan oikeanlainenkin..
Tänään selvis että kun startin johtoja nypläs niin rupes toimimaan. Eli kosketushäiriötä. Aika jännä että ilmenee vaan kylmällä.. 8)