Sivu 1/1
Turbo diisseli escort 1, 8
Lähetetty: 24 Helmi 2014 19:43
Kirjoittaja sorttiina
Morjesta.Tossa toverin kans hommattiin tuommonen 2000vm 1, 8td farkku esco..Tässä nyt tuumittu että pistääkkö takas ajoon auton vaiko osiksi.Mosas nokkakeppi katki.Muuta tietoo ei ole motin vaurioista, et onko kuinka paljon käynyt kohtaamisia yössä..Eli osaako joku nytten sanoo kuin paljon on voinut tehä tuhoa toi kepin katkeaminen? hankkiako toimiva mosa tohon vai onko järkeä rempata? Kohtuu kustannuksin vielä:).Toinen asia mikä kävi mieles ku ois yks 1, 8zetek ylimääräsenä, et onko järkeä korvata tota diisseliä bensa koneella? Onko eroa diisselin laatikolla verraten bensaan? Koneen sähköt aika varmuudella täytyy laittaa bensasta?.
Re: Turbo diisseli escort 1, 8
Lähetetty: 24 Helmi 2014 22:11
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Johtuskohan tuo nokka-akselin katkeaminen kuitenkin siitä että jako mennyt sekaisin ja mäntä päässyt lyömään venttiiliin joka vuorostaan nostajan kautta katkaissut nokka-akselin. Venttiileitä todennäköisesti entisenä, mahdollisesti myös mäntä, kiertokanki tai alakerran laakeri.
itse joskus hommasin tuommosen 1.8td mondeon mistä keppi poikki, kun talvirenkaiden hinnalla sain. Syöttöpumppu vuotanut stefan ohi nahfat hihnoilla ja hihna oli sen seurauksena pehmennyt ja hampaat lähtenyt veke -> jako sekasi ja nokka poikki. Tilalle tuli vaihdettua ehjä kansi, mutta ongelmaksi jäi se ettei kone jaksanut pitää öljynpaineita, toista ö-pumppuakin kokeiltiin muttei vaikutusta. Todennäköisesti oli alakerran laakerointi ottanut siipeensä kovasta tällistä.
Re: Turbo diisseli escort 1, 8
Lähetetty: 24 Helmi 2014 22:32
Kirjoittaja sorttiina
Jep, voinut juurikin noin käydä miten Remmiahdin asian selitti.En ole viel ehtinyt tuota kampetta sen enmpää tutkia, että kuinka laajat vauriot kyseessä.Tuli tuokin aika karkkirahoil hommattua,lähinnä varaosa autoksi.kattoo nyt kuinka innostuu ruveta korjaileen:).Voi olla että saa kohta ruveta osina kyseleen koko autoa.