Turbokaasari

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Turbokaasari

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Oliskos kellään tietoa letkujen kiinnityksistä.
Kaasari on mallia solex (yksikurkkuinen) joka on ollut stoccaturbossa orkkiksena.
Löytyy bensan tulo ja poisto, ahto tulee varmasti kiihdytyspumpun liittimeen, ja kurkun liittimestä menee tod.näk. jakajalle.
MUTTA sitten on vielä useita letkunpaikkoja joka puolella... :cry: :cry:
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Harri S
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Loka 2005 20:22

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Jos kysessä on Solex 32 DIS:

Ne alimmat kaksi isoa eivät mene minnekään (ovat tukossa).

Kiihdytyspumppua vastapäätä oleva on rikastiinpiirissä kiinni ja se vedetään letkulla sivuun moottorin päältä, rikastinpiirin kalvon rikkoontuessa bensa ruuttaa turvallisempaan paikkaan pois pakosarjasta (eli jätetään myös avoimeksi).

Kurkun liitin jakajalle.

Kiihdytyspumpun paineistusnippeli kytketään ahtoputkeen.

Tuolta sain lopulta itse avun kuvineen, kovin auttavaista väkeä tuo renaultporukka on. Kiitokset heille.

http://www.rtf.fi/forum_viewtopic.php?17.34483
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

joo apua oli.. kiitos vaan.
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

juuba

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

nii onks stockan urpoi ollu niiku noit solexei ja webereit kumpiaki vai onks toi solex joku webukan malli.. ku itelläni on weber 32.. tai siis oli nyt on EFI.
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

1.3 ja 1.6 oli soleksi ja 2.0 weeperin dat
Focus 1.0 edition a6 2017
hatch88
Viestit: 21
Liittynyt: 12 Touko 2006 16:09

Viesti Kirjoittaja hatch88 »

Aiheeseen melkein liittyen, josko joku stockkaturboista tietävä jos osaisi kertoa, ovatko nuo 1.3, 1.6 ja 2.0 pakosarjat samanlaisia?
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

hatch88 kirjoitti:Aiheeseen melkein liittyen, josko joku stockkaturboista tietävä jos osaisi kertoa, ovatko nuo 1.3, 1.6 ja 2.0 pakosarjat samanlaisia?
Taitaa ne olla, paitsi että ilmeisesti nuissa pienemmissä on käytetty vakiopakosarjaa, johon on ruuvattu sellainen välikappale johon tulee turbo kiinni. Se toinen on sitten se parempi, eli sellainen mihin turbo tulee suoraan kiinni...
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tosiaan joo, tuossa 1.3l ainakin on tuollainen vakiopakosarja sellaisella liittimellä.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Vastaa Viestiin