Sivu 1/1
escort 1,4i -92
Lähetetty: 02 Helmi 2006 21:13
Kirjoittaja Kimsu74
Mistä voisi ruveta kattelemaan vikaa kun kiihdyttäessä auto "empii" eli lähtee hitaasti kiihdyttämään pienen viiveen jälkeen. Se myös nykäisee ja auto tekee tätä usein muttei aina.
Itellä tulisi bensapumppu mieleen koska autosta kuuluu kumma ulvova heikko ääni?
Lähetetty: 03 Helmi 2006 11:15
Kirjoittaja zak69
Tulpat, tulpanjohdot, suodattimet, maf jne jne kyllä haulla löytyy juttua. Ulvonta taas voi olla vaikka pyöränlaakeri tai vaihdelaatikko, onkos siellä öljyä

Lähetetty: 03 Helmi 2006 18:18
Kirjoittaja hetapola
Samanmoista tuossa omassa tuntuu hieman olevan. Ei oikeastaan ajoa häiritse mutta sen verran että asian toteaa kun oikeaa monoa antaa ja miettimiseks menee. Ongelma/"ominaisuus" tuntuu erityisesti pikkasen viileällä koneella
MAP tuli mieleen kun noita muita threadeja lueskelin. Täytyy varmaan tsekata mikä tilanne sen kanssa. Läpän asentoanturi näyttäs jo kertaalleen olevan vaihdettu. Täytyy varmaan sekin katsoa...
Lisäks tossa mun yksilössä näyttää olevan toisioilmaventtiili(?) (siis se joka päästää ilmaa pakosarjaan) ohitettu siten että pakosarjalle menevä putki tulpattu. Sähkökytkennät näyttäs olevan paikallaan. Voisko tuo vaikuttaa? Ymmärsin että että venttiilin tarkoituksena on antaa katalysaattorille happea. Mutta voisiko tässä tapauksessa lisäilman puute aiheuttaa kastikkeen määrän lisäämiselle jotain viivettä?
...jatkuu
Lähetetty: 08 Helmi 2006 22:22
Kirjoittaja Kimsu74
Nonih, nyt on tulpat ja ilma putsari vaihdettu, katotaan huomenna jos se nyt kulkis, Oon nimittäin juuri ostanut auton 2 sukupolven serkkupojilta ja auto oli niiden ensimmäinen joten rääkätty on varmasti.
Tulpat oli kyllä sen näköiset että niitä ei oo varmaan vuosiin vaihdettu samaten putsari.
Se kumma "ulvova" ääni ei minun tietääkseni tule vaihdelaatikostakaan koska se pitää samaa ääntä vapaallakin, esim vanhemmat Saabit pitää vakiona kyseistä ääntä ja se tulee kuulema bentzeeni pumpusta...?, Kytkinremppa on myös tehty joten ei pitäisi olla painelaakerikaan.
Pitääkö kyseisen auton pitää kierroksia yllä pari sekunttia sen jälkeen kun on kytkin painettu pohjaan? Mondeot kuulema tekee niin ( ainakin kaverin -94).
Lähetetty: 20 Helmi 2006 19:00
Kirjoittaja hetapola
Selvisi muuten tuo nykiminen ja käynnistysvaikeudet ilman pientä kaasun painamista.
Perjantaina kuului kova possahdus kovassa kiihdytyksessä, pakoputkesta lensi hirveä kasa villaa pihalle. Oli sitten ollut viimenen pönttö ihan tukossa ja ainostaan ennen sitä olevasta reiästä päässyt kaasut pihalle (huonosti, mutta kuitenkin).
Kaikki nykimiset loppu samantien kun ilma kiertää paremmin. Olis varmaan tarvinnu aikasemmin ihmetellä sitä pakoputkea eikä vaan ohimennen todeta että: "Onpas iso reikä putkessa kun ei juur tuu ees pakokaasua loppuun saakka..."
Re: ...jatkuu
Lähetetty: 20 Helmi 2006 20:02
Kirjoittaja eskomk4
Kimsu74 kirjoitti:'
Pitääkö kyseisen auton pitää kierroksia yllä pari sekunttia sen jälkeen kun on kytkin painettu pohjaan? Mondeot kuulema tekee niin ( ainakin kaverin -94).
esko ainakin tekee tuota mutta olen ollut samanlaisen kyydissä joka sitä ei tee. Eli joku vika siellä on, eri asia sitten mikä. Haulla löytyy hakuammuntaa.
Lähetetty: 21 Helmi 2006 09:59
Kirjoittaja Volmari
Mulla myös bensiinipumppu pitää elämää.
ääni muistuttaa pikkulinnun sirkitystä. kuten painan vähän enempi kaasua ja vaihdan vaihdetta niin taas kuuluu se bensapumpun sirkitys.
en tiedä kuuluuko asiaan. mutta suhteellisen uudesta pumpusta on kyse. koko tankki pumppuineen on vaihdettu muutama vuosi sitten.
Lähetetty: 26 Helmi 2006 01:17
Kirjoittaja Monteonisti
Kait 1.4 "empii" kun vasta 1.8 liikuttaa "sopivasti"?

Lähetetty: 08 Maalis 2006 10:37
Kirjoittaja Escorvet
Onks keneläkään käyny moista et kyseinen motti pyörittää mut ei lupaakaan? Eilen ku töistä lähin ni sai pariin otteeseen starttaa aika pitkään ennen ku lähti käyntiin ja ku selvisin himaan ni auto ei pysyny enää tyhjäkäynnillä käynnissä ja tänään ei lähteny enää ollenkaan käyntiin!
Jos jotain vinkkiä löytyis...
(selailin jo aika monet keskustelut läpi k.o. aiheesta)
Edit. Kipinää saa ja ainakin imu sarjalle asti tulee bensaa.
Re: ...jatkuu
Lähetetty: 08 Maalis 2006 12:38
Kirjoittaja adrian
Kimsu74 kirjoitti:Pitääkö kyseisen auton pitää kierroksia yllä pari sekunttia sen jälkeen kun on kytkin painettu pohjaan? Mondeot kuulema tekee niin ( ainakin kaverin -94).
Mondeossa tyhjäkäyntikierroksien kuuluukin olla kytkin pohjassa hieman koholla,
mikäli auto on liikkeellä. Kyseessä on siis ominaisuus, ei vika.
Tuttu korjaaja selitti että ko. feature suojaa moottorin mekaniikkaa mahdollisessa moottorijarrutustilanteessa..
terv. Ari
Lähetetty: 08 Maalis 2006 23:19
Kirjoittaja Monteonisti
Sulakerasia? 8)
Lähetetty: 09 Maalis 2006 19:14
Kirjoittaja Escorvet
Monteonisti kirjoitti:Sulakerasia? 8)
Kerran lähti käyntiin ja siihen se taas jäi nyt ei enää kirveelläkään käyntiin!

Lähetetty: 10 Maalis 2006 00:26
Kirjoittaja Monteonisti
Lähteekö työntämällä tai vetämällä? 8)
Meillä sulakerasia kait vaikutti jotenkin ajonestoon kus joskus lähti vain työntämällä!

Lähetetty: 11 Maalis 2006 19:59
Kirjoittaja Escorvet
Monteonisti kirjoitti:Lähteekö työntämällä tai vetämällä? 8)
Meillä sulakerasia kait vaikutti jotenkin ajonestoon kus joskus lähti vain työntämällä!

Ei oo ajonestoa ton ikäsessä karvalakki escortissa
Tänään lähti hyvin sillä käyntiin ku kaato suoraan imusarjaan bensaa ja sit taas toimi normaalisti kunnes kaupassa käydessä ei meinannu taas p-hallista lähteä käyntiin.
Starttailin muutaman kerran ja sit odotin noin 5 min. ja simsalabim! käyntiin. Tosin sammu melkeen heti mut lähti uudestaan starttamalla käyntiin. Ei pysyny tyhjä käynnillä eikä meinannu kestää painaa kaasua yhtään. Liikkeelle lähdettyä nyki ja pätki.
Nyt testasin mitä tykkäis starttispraystä imusarjaan ni meinas aina hyytyä kone kokonaan ku sitä suhautti. Voiko tässä muuta sanoa ku voi ford...
