Sivu 1/1

MK3 Mondeo TDDI termarin tiivisteet?

Lähetetty: 26 Tammi 2014 23:59
Kirjoittaja Tonzah
Olisi tarkoitus vaihtaa termari 2001 vuoden Mondeoon (MK3)jossa on 2,0Tddi kone.
Termarin (Gates) pakkauksen mukana tuli kolme erilaista tiivistettä, mikä on minkäkin virka? Tiedän että isompi tiiviste jossa "ura" keskellä tulee termarin ympärille, mutta entä pahvinen tiiviste jossa reiät kotelon kolmelle pultille? Entä mihin tarkoitukseen ohuempi kuminen rengas on?

Re: MK3 Mondeo TDDI termarin tiivisteet?

Lähetetty: 27 Tammi 2014 00:12
Kirjoittaja yritäedes
Selventääkö tämä kuva asiaa?

Re: MK3 Mondeo TDDI termarin tiivisteet?

Lähetetty: 27 Tammi 2014 00:35
Kirjoittaja Tonzah
Kiitos! Yrittänyt Googletella kuvia tuloksetta.
Eli se pahvinen tiiviste ei näköjään kuulu mihinkään.

Re: MK3 Mondeo TDDI termarin tiivisteet?

Lähetetty: 27 Tammi 2014 10:04
Kirjoittaja hoppa69
Itse vaihdoin kanssa termarin Motonetistä ostettuun ja kasasin mukana tulleella tiivisteellä... ja eikun se alkoi vuotamaan. Purin pois ja sitten vasta vertasin vanhaan :oops: Uusi tiiviste oli ainakin 2mm ohuempi kun paikallaan ollut ja ei tiivistänyt ollenkaan :evil: . Kasasin sitten uudestaan vanhalla tiivisteellä ja sain sillä pitämään nesteet koneen sisäpuolella. Eli vertaa vielä uutta tiivistettä vanhaan ennen kasausta.

Lisäksi suosittelen jotakin CRC tyyppisen aineen laittamista kopan kiinnitys pultteihin ennen irroitusta, itselläni 3 pultista 2 jäi "pyörimään", eli olivat niin jumittanut etteivät auenneet, vaan alkoivat pyörimään tyhjää. Tyhjän pyöriminen tapahtui rungon ja metallisen holkin välissä, laitoin sitten omaani läpi pulteilla kiinni.

Re: MK3 Mondeo TDDI termarin tiivisteet?

Lähetetty: 27 Tammi 2014 14:08
Kirjoittaja Tonzah
hoppa69 kirjoitti:Itse vaihdoin kanssa termarin Motonetistä ostettuun ja kasasin mukana tulleella tiivisteellä... ja eikun se alkoi vuotamaan. Purin pois ja sitten vasta vertasin vanhaan :oops: Uusi tiiviste oli ainakin 2mm ohuempi kun paikallaan ollut ja ei tiivistänyt ollenkaan :evil: . Kasasin sitten uudestaan vanhalla tiivisteellä ja sain sillä pitämään nesteet koneen sisäpuolella. Eli vertaa vielä uutta tiivistettä vanhaan ennen kasausta.

Lisäksi suosittelen jotakin CRC tyyppisen aineen laittamista kopan kiinnitys pultteihin ennen irroitusta, itselläni 3 pultista 2 jäi "pyörimään", eli olivat niin jumittanut etteivät auenneet, vaan alkoivat pyörimään tyhjää. Tyhjän pyöriminen tapahtui rungon ja metallisen holkin välissä, laitoin sitten omaani läpi pulteilla kiinni.
Suuri kiitos tiedosta! :) Itselläni tosiaan tämmöinen Motonet-varaosa.
Taidan helpoiten päästä ostamalla alkuperäisosan Automaalta.
EDIT: Löytyy Automaalta tiiviste erikseen, eli ei tarvii koko höskää ostaa uusiksi. Hintaa 5,30€.