2.0 Duratech (Galaxy 2007) kylmäkäynnistys
Lähetetty: 23 Tammi 2014 14:11
Kovalla pakkasella (-25C) kone hörähtää ja sammuu, toisella tai kolmannella yrittämällä jää käyntiin, mutta tyhjäkäyntikierrokset jäävät 800rpm.
Tyhjäkäynti kuulostaa liian alhaiselta, kaasua lisäämällä "oikean" kuuloinen tyhjäkäynti on noin 1000-1100 rpm kylmänä.
Kabiiniin koneen ääni (800rpmssä kylmänä) on jumputtava (oskilloi ikävästi). Ajosta vapaalle/ vaihdetta vaihdettaessa kierrokset tippuu hetkeksi 600 rmp kieppeille ja sitten nousee 1000 rpm. Koneen lämmetessä tyhjäkäynti pysyy 800 rpm pinnassa.
Tai siis lämpenee niin että lämpömittari ei vielä liikahda (alle 60C).
Lohkolämmintin on päällä (ja toimii) tunteja eli kone on jonkinverran lämmin. Ihan täysin kylmiltään en ole käynnistellyt...
Kiusallinen ongelma 2.0 Duratechin viileyden lisäksi. Kone ei lämpene kaupunkiajossa edes tunnin ajolla kuin 60-70 asteiseksi, vaikka maski on "teipattu" umpeen (ylä - ja alasäleikkö). Tämä lämpenemisongelma on ollut jo vuosia ja nyt on pahentunut.
Onko samanlaisia ongelmia ollut muilla 2.0 Duratecissä (Mondeo, S-max, Galaxy, ...)?
Viallinen termostaatti? (Onko koneessa termostatti joka on viallisena koko ajan auki?)
Tyhjäkäynti kuulostaa liian alhaiselta, kaasua lisäämällä "oikean" kuuloinen tyhjäkäynti on noin 1000-1100 rpm kylmänä.
Kabiiniin koneen ääni (800rpmssä kylmänä) on jumputtava (oskilloi ikävästi). Ajosta vapaalle/ vaihdetta vaihdettaessa kierrokset tippuu hetkeksi 600 rmp kieppeille ja sitten nousee 1000 rpm. Koneen lämmetessä tyhjäkäynti pysyy 800 rpm pinnassa.
Tai siis lämpenee niin että lämpömittari ei vielä liikahda (alle 60C).
Lohkolämmintin on päällä (ja toimii) tunteja eli kone on jonkinverran lämmin. Ihan täysin kylmiltään en ole käynnistellyt...
Kiusallinen ongelma 2.0 Duratechin viileyden lisäksi. Kone ei lämpene kaupunkiajossa edes tunnin ajolla kuin 60-70 asteiseksi, vaikka maski on "teipattu" umpeen (ylä - ja alasäleikkö). Tämä lämpenemisongelma on ollut jo vuosia ja nyt on pahentunut.
Onko samanlaisia ongelmia ollut muilla 2.0 Duratecissä (Mondeo, S-max, Galaxy, ...)?
Viallinen termostaatti? (Onko koneessa termostatti joka on viallisena koko ajan auki?)