Sivu 1/1

transitin turbotus

Lähetetty: 23 Tammi 2014 08:16
Kirjoittaja masakonda
Moro
Apua kaipailisin kun pitäisi tuo 91vm lyhyt ja matala transiitti turbottaa. Koneena on 2,5d mekaanisilla osilla ja tuohonhan on aikoinaan kivitila ja stockman laittanut suoraan turboja kylkeen. Stockman jopa ihan öljyn lauhduttajalla ja koko nokan pituisella coolerilla. Nyt pitäisikin löytää sellainen turbo mikä sopisi tuohon käyttöön taikka olis edes lähellä noita alkuperäisiä löytyykö foorumilta tietoa? Jos osia löytyy niin saa laittaa yv:eetä :)
Onko muilla kokemuksia tuollaisesta projektista? Mit'ä muuta tulisi ottaa huomioon? Ilmeisesti katsastuksessa ei pitäisi olla ongelmia kun on turbollisia ollut suomi täynnä aikoinaan ja tuo vm.91 helpottaa päästöjen kanssa.

Kiittäen jo etukäteen Matti

PS.Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin tekstissä.

Re: transitin turbotus

Lähetetty: 23 Tammi 2014 13:11
Kirjoittaja nurppa
Ei kai siin oomuuta ku haet purkaamolt tarvittavat romppeet mitä turbo ransu sisältää.
Itel 2.5 turbo ja ei siin oo mitään cooleria ja pien fööni sarjan pääs.

Eli vertailet myllyjen eroja.

Re: transitin turbotus

Lähetetty: 25 Tammi 2014 21:48
Kirjoittaja masakonda
Alkuperäinen turdo mahdollisesti löytynyt. Onko ideoita mistä turdolle öljyä? Helppoahan olis ottaa paineanturilta haara mutta riittääkö tuotto niin pienestä reiästä, miten tehdaslaisissa on? Varmaankin paluun teen suoraan öljypohjaan.

Re: transitin turbotus

Lähetetty: 27 Tammi 2014 21:24
Kirjoittaja emax
Tuotto riittää. Ei se turbo kovin hirveästi öljyä tarvi, joissain merkeissä on jopa kuristettu turbolle menevää paineletkua. Paluu niin että öljy pääsee mahdollisimman suoraan ja vapaasti poistumaan

Re: transitin turbotus

Lähetetty: 28 Tammi 2014 21:23
Kirjoittaja masakonda
Kiitoksia tiedosta. Täytyypi tehrä paluu siis suoraa öljypohjaan.

Re: transitin turbotus

Lähetetty: 29 Tammi 2014 11:18
Kirjoittaja masakonda
Tommosen löysin tuolta brittien foorumilta. Onko noista otettu alkuperäisissä turbokoneissa öljyt, kun oma kielitaito on vähän niin ja näin. Ilmeisesti ylemmästä paine ja alemmasta paluu?
http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=138504