Sivu 1/1

C3 automaagin sähköt?

Lähetetty: 01 Helmi 2006 15:55
Kirjoittaja jani.sinha
Mitens noi C3 automaagin sähköt menee? Sinne ei mee kyl ku kolme johtoa, mutta jos jollain olis joku kaava niist ni ois aika hienoo

Lähetetty: 01 Helmi 2006 16:13
Kirjoittaja janzamar
Ei oo kaaviota,mutta luulis että valitsimen valolle yksi,pakkivalolle yksi
ja mittarille yksi? tai maihin..
no en taas oikeasti kyllä muistha mitthään.. :lol:

Lähetetty: 01 Helmi 2006 16:16
Kirjoittaja Jaakko85
janzamar kirjoitti:Ei oo kaaviota,mutta luulis että valitsimen valolle yksi,pakkivalolle yksi
ja mittarille yksi? tai maihin..
no en taas oikeasti kyllä muistha mitthään.. :lol:
Arvailut sikseen, eikai ketään kiinnosta mututieto, arvailla voi itsekin :D

Lähetetty: 01 Helmi 2006 16:33
Kirjoittaja TeRoK
Ei kai siitä mittarille mitään mee. ainakin käynnistyksen esto pitäs olla yks ja sitte tosiaan se valitsimen merkkivalo sekä varmaan pakkivalo.

Ei sen tarkempaa tietoa oo itelläkään.
Vaan aika tyhjä olisi tääkin foorumi jos pelkkää kivenkovaa faktaa sais kirjottaa. :wink: :D

Lähetetty: 01 Helmi 2006 16:35
Kirjoittaja Jaakko85
TeRoK kirjoitti: Vaan aika tyhjä olisi tääkin foorumi jos pelkkää kivenkovaa faktaa sais kirjottaa. :wink: :D
Enpä tullut ajatelleeksi :D :D Pitäsköhän minunkin heittää omat vinkit?? :)

Lähetetty: 01 Helmi 2006 16:43
Kirjoittaja janzamar
No jatkuu vielä,ettei tosiaan mittarille varmasti,
ajatuskatko kun nuo vaijerit yleensä tulee sieltäpäin,
mutta tää on taas tätä,ikä ei tuu yksin :wink:

Lähetetty: 01 Helmi 2006 18:18
Kirjoittaja jani.sinha
Kolme piuhaa tulee, ja valitsimen valo ei ole kyllä ykskään, koska sille tulee erilliset sähköt sinne sisälle... Eli se on oltava:
-käynnistyksen esto ja
-pakkivalo

Mutta miten se on kytketty eli mitkä värit on mitäki... :shock: ööh no otetaan tosta nyt selvää... Eli siis mä nyt yritän vähän selittää - tää aski ei tule foordiin kiinni, ni siks mua kiinnostais tietää että miten noi piuhat menee. Eli esim. meneekö startin heräte vaikka jotenkin ton askin "läpi" eli että siinä ois joku "katkasija" joka olisi kiinni vaihteen ollessa P tai N asennossa... jos näin olis ni sillonhan auto ei käynnistyis muuta kun valitsimen ollessa P tai N asennossa, mutta sitten pakkivaloille ei jäis ku yks piuha???

Lähetetty: 11 Huhti 2006 19:22
Kirjoittaja jani.sinha
upataas vähän...

Lähetetty: 11 Huhti 2006 20:31
Kirjoittaja janzamar
No joo,ei sais startata kun noissa P ja N asennoissa.
Eli yksi on siihen varmasti.
Sen kokeilevat kai katsastuskonttorillakin..

Lähetetty: 12 Huhti 2006 11:23
Kirjoittaja KajS
Sori, autenttisen faktatiedon peräänkuuluttajat, täältäkään ei tule oikeita värejä ja kaaviota, mutta...

C3- lootaan (niinkuin moniin muihinkin suhtsimmpeleihin 3v automaatteihin) tulee siis se yksi Neutral Safety Switch, jossa on kolme piuhaa: startin heräte, pakkivalo ja maa.

Maalaisvinkki: nuohan voisi testata renkuttamalla vaihteenvalitsinta ja mitttaamalla niistä piuhoista;

Se pari, joka johtaa virtaa P ja N asennoissa, on se startin heräte ja se pari, joka johtaa virtaa R asennossa on se pakkivalokytkentä. Eikä tuohon tarvi edes yleismittaria, vaan pariston ja lampun peräkkäin kytkettynä. Haasteellinen tehtävä, kun se loota on siinä lattialla ja ensin päätellään miten se Transmission Manual Lever toimii.

Lähetetty: 12 Huhti 2006 13:48
Kirjoittaja TeRoK
Eli toisinsanoen sinne tulee yhtä karvaa pitkin jatkuva jännite ja niistä kahdesta muusta se kiertää vaihteenvalitsimen yhteydessä olevien kytkimien kautta startille(P ja N) ja pakkivalolle (R)???

Ei kai sinne maata tule?

Vai katkotaanko tossa taas nimenomaan maita? Eli startilta tulee maa johto ja pakkivalolta maajohto ja kolmas menee suoraan maihin.
Ja noita sitte em. tavalla katkotaan?

Lähetetty: 12 Huhti 2006 14:53
Kirjoittaja KajS
TeRoK kirjoitti:
Vai katkotaanko tossa taas nimenomaan maita? Eli startilta tulee maa johto ja pakkivalolta maajohto ja kolmas menee suoraan maihin.
Ja noita sitte em. tavalla katkotaan?
Noin olen ymmärtänyt ainakin dodgen Neutral Safety Switchin kytkennän, eli NSS "antaa maata" tietyissä kepin asennoissa.

Lähetetty: 15 Huhti 2006 12:50
Kirjoittaja jani.sinha
KajS kirjoitti:Sori, autenttisen faktatiedon peräänkuuluttajat, täältäkään ei tule oikeita värejä ja kaaviota, mutta...

C3- lootaan (niinkuin moniin muihinkin suhtsimmpeleihin 3v automaatteihin) tulee siis se yksi Neutral Safety Switch, jossa on kolme piuhaa: startin heräte, pakkivalo ja maa.

Maalaisvinkki: nuohan voisi testata renkuttamalla vaihteenvalitsinta ja mitttaamalla niistä piuhoista;

Se pari, joka johtaa virtaa P ja N asennoissa, on se startin heräte ja se pari, joka johtaa virtaa R asennossa on se pakkivalokytkentä. Eikä tuohon tarvi edes yleismittaria, vaan pariston ja lampun peräkkäin kytkettynä. Haasteellinen tehtävä, kun se loota on siinä lattialla ja ensin päätellään miten se Transmission Manual Lever toimii.
Eikai sinne maata tuu... Ku must tuntuu että kaks paria on ne pakkivalon, kun tossa manuaalissakin on pakki valo katkaisija - eli kaks napanen... Toisin sanoen yks jäis sitten startille, jolloin startin heräte menis luultavasti releen kautta jolloin tuo yks piuha maadottais sitä relettä... Maadotus tapahtuu kyllä rungon kautta... Täytyy nyt viellä mitata ne, et miten ne menee, mut aattelin vaa jos jollain ois ollu tietoo noist - ni ei ois tarvinnu ite alkaa pähkäilee... :lol: