Sivu 1/1

Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 13 Tammi 2014 21:22
Kirjoittaja duckworth
Joo, vaivaan vielä kerran käyttäjiä koskien Sierran sisätilanlämppäriä. Mulla on siis uusi kenno ja puhallin, joka pyöri vinhaa vauhtia ja oikeaan suuntaan (lämmintäkin tulee). Mutta silti kesän rankka sade päivinä alkoi lasit huurustua helposti.. Joten mikä tuolla enää voisi mättää? Alavesiletku vuotaa kyllä, ja se on työn alla jo, kun sen vain saapuu postiin. Mitä muuta täytyisi ottaa huomioon? Kun kaveri heitti ilmoille sellaisen vaihtoehdon että mulla olisi koko ajan sisäkierto päällä :shock: Mut mut, eihän Sierrassa edes ole tuota toimintoa??? Kun mun lämppärissä ei oo muita säätöjä kun lämmönsäätövipu ja sen vieressä se valkea asteikkoinen vipu, jonka oon olettanut vaikuttavan, tuleeko puhallus ylä vai ala rööreihin, vai onko näin?

Kyseessä toi sigun vm. -84 riesa, ohc- koneella.

Tästä tulee mahdollisesti taas talviauto, joten auttakaa miestä (ylä)mäessä :lol:
(talvirenkaat täytyy toki päivittää :roll: :roll: )

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 14 Tammi 2014 18:11
Kirjoittaja duckworth
up.

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 15 Tammi 2014 20:29
Kirjoittaja duckworth
up, up...

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 15 Tammi 2014 20:49
Kirjoittaja emax
Kotelo täynnä lehtiä ja muuta maatuvaa. Sisäkiertoa ei ole.

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 15 Tammi 2014 21:16
Kirjoittaja duckworth
emax kirjoitti:Kotelo täynnä lehtiä ja muuta maatuvaa. Sisäkiertoa ei ole.
Puhallinkotelon pyrkiny kyllä putsaamaan kun sitä auki käytelly, vai mitä meinasit??

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 15 Tammi 2014 21:38
Kirjoittaja yritäedes
Onhan sulla ne kojelaudan keskiräppänät kiinni-asennossa kun yrität saada ilmaa laseille? Ja sen vivun asennot on muistaakseni ylös-jaloille-ei mihinkään.

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 15 Tammi 2014 21:47
Kirjoittaja duckworth
yritäedes kirjoitti:Onhan sulla ne kojelaudan keskiräppänät kiinni-asennossa kun yrität saada ilmaa laseille? Ja sen vivun asennot on muistaakseni ylös-jaloille-ei mihinkään.
Keskiräppänät kiinni juu, ja se vipu on ylimmässä asennossa. Alkaa vaan itseltä loppua ideat..

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 16 Tammi 2014 21:14
Kirjoittaja REMMIAHDIN
Tuleehan ilmaa sieltä ja vain sieltä mihin sen säätää tulevaksi siitä vivusta, ettei ole se läppähomma särkynyt ja puhaltaa aina vaan lattialle vaikka laittaa ylös?

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 16 Tammi 2014 21:47
Kirjoittaja duckworth
REMMIAHDIN kirjoitti:Tuleehan ilmaa sieltä ja vain sieltä mihin sen säätää tulevaksi siitä vivusta, ettei ole se läppähomma särkynyt ja puhaltaa aina vaan lattialle vaikka laittaa ylös?
Sehän tässä onkin, että kun sitä ilmaa tulee kyllä laseihin, kabiini on lämmin, mutta lasit huurtuu.. Tuulilasi on ainoastaan kirkas, josko sekin reunoilta huurtuu myös. Tämä siis kostealla kelillä.

emax tuolla viittasi roskaan kotelossa, mutta eiähän tuohon lämmityslaitteeseen pitäisi kai mitään päästä, vai oliko kyse puhallinkotelosta??

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 16 Tammi 2014 23:05
Kirjoittaja Hannu
Lämppärin kenno vuotaa tai ilma ei pääse kajuutasta pois eli siitä tulee pullo.

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 17 Tammi 2014 11:47
Kirjoittaja duckworth
Hannu kirjoitti:Lämppärin kenno vuotaa tai ilma ei pääse kajuutasta pois eli siitä tulee pullo.
Kenno on uusi. Ja voitko tarkentaa miksi ilma ei pääse pois kabiinista...?

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 17 Tammi 2014 20:26
Kirjoittaja JyriN
Hannu kirjoitti:Lämppärin kenno vuotaa tai ilma ei pääse kajuutasta pois eli siitä tulee pullo.
Tähän suuntaan minäkin veikkaisin, paitsi uuden kennon tapauksesa jäljelle jää eli ilman poistuvuuden varmistaminen. Toinen tarkistuspaikka on se, ettei lattiamatto ole märkä / jäässä / lumessa. Ylimääräinen kosteus tiivistyy armotta laseihin vaikka olisi kuinka puhallus kunnossa. Jos matto on märkä, niin pahimmillaan tiedossa on pieni hitsauskierros. :cry:

Onhan lasit puhtaat? Pölyinen lasi huurtuu puhdasta herkemmin.

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 17 Tammi 2014 21:23
Kirjoittaja duckworth
JyriN kirjoitti: Tähän suuntaan minäkin veikkaisin, paitsi uuden kennon tapauksesa jäljelle jää eli ilman poistuvuuden varmistaminen. Toinen tarkistuspaikka on se, ettei lattiamatto ole märkä / jäässä / lumessa. Ylimääräinen kosteus tiivistyy armotta laseihin vaikka olisi kuinka puhallus kunnossa. Jos matto on märkä, niin pahimmillaan tiedossa on pieni hitsauskierros. :cry:

Onhan lasit puhtaat? Pölyinen lasi huurtuu puhdasta herkemmin.
Lattiat/helmat/kynnyskotelot hitsattu viime keväänä, joten spotless. Mutta mitä tarkoitat ilman poistuvuuden varmistamisella? :shock: (mitä kautta se valtaosin siis poistuu ja mikä tätä voi häiritä?)

Niinja ajoviima auttoi ettei lasit huurtunu niin paljon kuin mitä kaupunki pyörittelyssä..

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 18 Tammi 2014 17:43
Kirjoittaja duckworth
Ai niin nämä ongelmat on oman muistikuvaan alkaneet sen jälkeen kun vaihdoin puhaltimen, mietin vaan että mitä pitäisi tehdä toisin?? Puhaltimen siivet irroittelin asennuksen aikana, kun ei aluksi mahtunut koteloon, mutta mikä merkitys olisi jos siivet olisivat vääriin asennettu? Kun ne saa kaksin päin eikä ole enää mallia mistä katsoa kuinka ne alunperin olivat.

Ja liittyykö tämä nyt siihen ilman poistoon, vai mitä se tässä yhteydessä meinaa?

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 18 Tammi 2014 19:21
Kirjoittaja ekkeri69
jossain päin auton perää pitää olla reikä että pääsee puhaltimen työntämä ilma pihalle. jos sitä ei ole ei ilma kierrä autossa kunnolla ja lasit pysyy huurteessa.

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 18 Tammi 2014 20:03
Kirjoittaja duckworth
no enpä ole tuollaista reikää noteerannu, mutta tuli mieleen että kun puhaltimen alla on ne kaksi aukkoa, niin onko tarkoitus että vain toinen on sisään imua varten, eli pitääkö toisen siiven olla puhaltimessa eri päin eikä molempien samoin päin??

PS. Olisin kiitollinen jos saisin ihan vakavan pitkän vastauksen, koska kuten sanottua oma mielkuvitus ei enää riitä, vaikka olen tehnyt koko auton uusiksi (kyseessä uudelleen rakennettu harrasteauto jos se vielä epäselvää jollekin).

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 19 Tammi 2014 00:47
Kirjoittaja emax
Tuulilasi aukee kokonaan? tämä on jo erinomaista tän ikäluokan fordissa.
Poistot on jossain takimmaisten sivulasien luona, jos haluat testata niin aja takalasit karvan verran raollaan. minä oon laittanu sivulasien huurtumisen aina voorttin piikkiin, enkä ole tuota edes ajatellu. Mondeos ei enää huurru.
Sanoit jälkeenpäin että vain sivulasit huurtuu, niin ne on sierras teheny aina, ainaki mulla. Kosteutta on jossain vääräs paikas. Lämmin talli, kylmä matka, on yks vaihtoehto.
Molempien siipien pitää puhaltaa sisälleppäin. Ja mitä sanoin ennen että kotelossa jotain, ei pidä paikkaansa jos tuulilasi kuitenkin aukee.
Jossain on märkää, en voi muuta sanoa kun en ole ko vikaa koskaa korjannu.

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 19 Tammi 2014 12:18
Kirjoittaja Hannu
ekkeri69 kirjoitti:jossain päin auton perää pitää olla reikä että pääsee puhaltimen työntämä ilma pihalle. jos sitä ei ole ei ilma kierrä autossa kunnolla ja lasit pysyy huurteessa.
Jep, yleensä perässä verhoilujen takana alhaalla molemmin puolin autoa. Niissä on vielä läppä estämässä ilman virtausta ulkoa sisälle. Oletko jo tarkistanut ettei matot ja niiden alla olevat äänieristeet ole märät niin kuin aiemmin jo ehdotettiin?

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 19 Tammi 2014 15:59
Kirjoittaja duckworth
Joo siis suurin ongelma on tosiaan sivulaseissa, tuuliasin keskiosa on pysynyt kyllä auki, lähinnä reunoilta se huurtuu.

Täytyypä tutkiä vielä noi takasivuikkunoiden lähialueet, vaikka tämä taitaa nyt sitten ollakin ominaisuus eikä vika :lol: Aina oppii uutta vaikka tätä autoa onkin jo 6 vuoden ajan katseltu 8)

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 19 Tammi 2014 22:01
Kirjoittaja Tessu
Ei ainakaa -91 Riesassa oo mitää aukkoja/läppiä missää takana mistä ilma poistuu kun ei siel oo mitää nreikiäkään ulkotilaan.
mun mielestä on samalla lailla kun mk4 Escossakin että etuovien karmin alaosassa on ritilä aukot sinne taakseppäin ja ilma poistuu sitte takakonttiin ja sieltä pois? Just sen syyksi olen itekki laittanu kun ainakin Escossa huurtuu lasit TOSI herkästi.
Muistan jostain lukeneenikin että sieltä se ilma kiertää,ainakin 2-ovisissa,neliovisissa onkin sitten toinen juttu vissiin ??
Onkohan siellä se propelli sitte joteskin väärin? muuta en nyt enää keksi kuin että on ollu AIKA märkä syksy/talvikin?

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Lähetetty: 19 Tammi 2014 22:54
Kirjoittaja Foordson
Tessu kirjoitti:Ei ainakaa -91 Riesassa oo mitää aukkoja/läppiä missää takana mistä ilma poistuu kun ei siel oo mitää nreikiäkään ulkotilaan.
mun mielestä on samalla lailla kun mk4 Escossakin että etuovien karmin alaosassa on ritilä aukot sinne taakseppäin ja ilma poistuu sitte takakonttiin ja sieltä pois? Just sen syyksi olen itekki laittanu kun ainakin Escossa huurtuu lasit TOSI herkästi.
Muistan jostain lukeneenikin että sieltä se ilma kiertää,ainakin 2-ovisissa,neliovisissa onkin sitten toinen juttu vissiin ??
Onkohan siellä se propelli sitte joteskin väärin? muuta en nyt enää keksi kuin että on ollu AIKA märkä syksy/talvikin?
On on. Takapuskurin takana sivuilla, molemminpuolin.
Kontista ne näkee kun purkaa verhoilut. Mustat muoviset pöntöt ja läpät ulkopuolella.
Näin siis ainakin sedanissa.
Mutten usko, että tuo nyt tähän liittyy.