Sivu 1/1
Sierran päästöissä ongelmaa
Lähetetty: 09 Tammi 2014 20:52
Kirjoittaja jääratarassi
Eli kyseessä tavallinen 2.0ohc kaasari sierra, katsastuksessa tuli päästöissä ongelmia. Happi- ja häkäarvot liian pielessä, happiarvo johtuu ilmeisesti siitä, että putki vuotaa vähän mutta entäs häkäarvo? Itestä tuntuu etää käy liian rikkaalla eli pitäs pystyä säätämään jotenkin mutta onko miten vaikeeta ite säätää tuota kaasaria? Ja voikohan syy olla myös siinä että ryyppy on kokoajan vähän päällä? Kiitoksia jo etukäteen

Re: Sierran päästöissä ongelmaa
Lähetetty: 10 Tammi 2014 03:28
Kirjoittaja tursas
Ensin pitäis saada ne happiarvot kuriin, niin ettei pakoputki vuoda. Ryyppy tietysti pois päältä kokonaan katsastuksessa ja pakokaasutestissä, kone kuumaksi ja Masinolia tankkiin. Kyllä sieltä kaasarista löytyy se tyhjäkäynnin seosruuvi. Sun pitäis viedä se johonkin korjaamoon, jossa on pakokaasutesteri ja ne kääntää sitten niitä ruuveja kohalleen, maksaa pari kymppiä ja saat lapun mukaasi katsastukseen.
Kysymyksestä puuttuu vielä se auton vuosimalli, kaasarin tyyppi ja katsastuksen mittauksen arvot.
Re: Sierran päästöissä ongelmaa
Lähetetty: 10 Tammi 2014 07:25
Kirjoittaja jääratarassi
Joo unohtu ne tuosta, eli vm. 89, kaasari on weber. Ja happiarvo oli 5,6% ja häkä 4,11%, ja tyhjäkäynnillä mitattu.
Re: Sierran päästöissä ongelmaa
Lähetetty: 10 Tammi 2014 12:42
Kirjoittaja tursas
jääratarassi kirjoitti:Joo unohtu ne tuosta, eli vm. 89, kaasari on weber. Ja happiarvo oli 5,6% ja häkä 4,11%, ja tyhjäkäynnillä mitattu.
Joo,o hapen, O2 pitäis olla alle 5 %, ehkä 1-2 ja häkä CO alle 3,5 niinikään 1-2 %. Eipä noi arvot niin hirveen kaukana ole. Mulla oli viimeksi tommosia happiarvoja, kun pakoputki vuosi siitä ekan liitoksen tiivisteestä konehuoneessa. Ryyppy pois päältä sitä ryyppykuppia (3 ruuvia) kääntämällä läppä ihan auki ja joku merkki siihen, että saa sen takas katsastuksen jälkeen. Tyhjäkäynnin kiekat pitäis olla jossain 800-900.
Re: Sierran päästöissä ongelmaa
Lähetetty: 10 Tammi 2014 15:55
Kirjoittaja jääratarassi
Joo kiitoksia vaan, pitääpä ruveta sitten kaasarinsäätöhommiin.