Sivu 1/1

1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 27 Joulu 2013 15:57
Kirjoittaja sulo200
Terve
Auto on mondeo 2001 1,8 Paisuntasäiliössä alkoi porisemaan ja alkoi kansiremppa.Millä ootte lukinnu kampiakselin ,kun kampiakselin päässä olevaa pulttia avataan.
Ei löytyny vauhtipyörän kohdalta mitään paikkaa mistä olis päässy lukitsemaan sen?
Nyt on pultti irti ,mutta kasatessa pitäisi saada lukittua.
Ja kampiakseli liikahti avatessa pulttia ,niin nyt on jakokin sekaisin.
Meneekö jako paikalleen jos 1.sylinterin mäntä on ykk:ssa ja nokkaakselin päässä on se 5mm lattarauta.
Vai löytyykö muita ajotus merkkejä?
Minkähän kokoinen tappi on joka laitetaan laturin alapuolelta ajotus merkiksi?
Neuvoista kiitollinen

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 27 Joulu 2013 17:09
Kirjoittaja seppo1
sulo200 kirjoitti:Terve
Auto on mondeo 2001 1,8 Paisuntasäiliössä alkoi porisemaan ja alkoi kansiremppa.Millä ootte lukinnu kampiakselin ,kun kampiakselin päässä olevaa pulttia avataan.
Ei löytyny vauhtipyörän kohdalta mitään paikkaa mistä olis päässy lukitsemaan sen?
Nyt on pultti irti ,mutta kasatessa pitäisi saada lukittua.
Ja kampiakseli liikahti avatessa pulttia ,niin nyt on jakokin sekaisin.
Meneekö jako paikalleen jos 1.sylinterin mäntä on ykk:ssa ja nokkaakselin päässä on se 5mm lattarauta.
Vai löytyykö muita ajotus merkkejä?
Minkähän kokoinen tappi on joka laitetaan laturin alapuolelta ajotus merkiksi?
Neuvoista kiitollinen
Pistäpä tuonne tarkennettuun haku-ikkunaan *ajoitus*, niin saat paljon ohjeita,(ja jonkinverran muutakin) joista voit valita omaan autoosi sopivat.

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 27 Joulu 2013 17:15
Kirjoittaja anon
Löysin tuolta netin ihmeellisestä maailmasta ohjeita.

http://autorepair.about.com/cs/generalinfo/l/bl876f.htm

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 27 Joulu 2013 17:40
Kirjoittaja sulo200
Kiitos vaan ,mutta ei noista vielä ollu apuja .Olisko joku tehnyt vastaavaan ketju koneeseen kansi remppaa ?

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 27 Joulu 2013 18:57
Kirjoittaja yritäedes
No eipä ole täälläkään omaa kokemusta tuosta koneesta :oops: . Mutta tuolla Sealey`n ohjeissa http://www.ccw-tools.com/uploads/images ... 152.V2.pdf on noita työkaluja - taulukon mukaan 1.8 Duratecciin sopii VS4734 eli kolmas ylhäältä. Jollain tuon tapaisella saa hihnapyörää pideltyä. Eihän tuokaan ole lukitustyökalu, mutta eihän sen tarvitsekaan, koska tarkistat TDC:n joka tapauksessa kiristyksen jälkeen, eikös?
Toinen vaihtoehto olisi ottaa startti irti ja lukita vauhtipyörä sopivalla työkalulla tai virityksellä.
sulo200 kirjoitti:Meneekö jako paikalleen jos 1.sylinterin mäntä on ykk:ssa ja nokkaakselin päässä on se 5mm lattarauta.
Menee.
sulo200 kirjoitti:Vai löytyykö muita ajotus merkkejä?
Ei tietääkseni.
sulo200 kirjoitti:Minkähän kokoinen tappi on joka laitetaan laturin alapuolelta ajotus merkiksi?
Se on se lyhyempi tappi, nyt ei ole sen pituutta tässä käsillä...

PS. Aiotko vaihtaa ketjun samalla vai eikö sitä saa yläkautta kannesta irti , vaikka nokkapyörän irrottamalla?

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 27 Joulu 2013 19:14
Kirjoittaja sulo200
Joo kiitoksia .Tuli vähän varmuutta omiin ajatuksiin.Tota startin poistoa täytyy kokeilla .Se varmaan onnistuu.
Sylinterin kantta ei saa pois ilman jakoketjun kannen poistamista.

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 29 Tammi 2014 17:58
Kirjoittaja sulo200
Nyt on kansipahvi vaihdettu kone nipussa,mutta käyntiin ei lähde kuin kaasu pohjassa ja silloinkin käy ravistaen.
Ajotus merkit on niin kuin pitääkin ,mutta ihan kuin sytytys olisi myöhäsellä .Pakoputkessa paukkuu ja katin jälkeinen osa pakoputkesta hehkuu punasena.
Eikös koneen pitäisi itse hakea sytytys kohdalleen vai saako sen jotenkin huijattua kohdilleen.?
Ajotus on tarkistettu moneen kertaan ja se on kohdallaan.

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 29 Tammi 2014 19:20
Kirjoittaja jppn
mistäämitääntiedä mutta...
Tulpanjohdot on varmaankin oikeassa järjestyksessä (puolalla) ? esim tuolla http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=177605 lopussa on järjestystä zeteciin.
Puristukset varmaankin tulisi omasta mitattua seuraavaksi. (jotta venttilit ei ole ottaneet kontaktia mäntiin kasatessa)

Sytytyksen ajoitus ei vaadi säätöä.

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 29 Tammi 2014 20:12
Kirjoittaja sulo200
Tulpan johdot on oiken tarkistettu pariin kertaan.Puristukset on mitattu kasaamisen jälkeen ja kaikissa on tasaiset lukemat.
Korjaus kirja löytyy ,mutta siinä ei ole aiheesta mitään.

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 29 Tammi 2014 20:13
Kirjoittaja yritäedes
sulo200 kirjoitti:Ajotus on tarkistettu moneen kertaan ja se on kohdallaan.
Hihnapyöräkin on oikeassa asennossa - pultti menee reiästä kotelossa olevaan reikään, kun kampiakseli on kohdallaan? Triggerilevyhän on siinä hihnapyörässä kiinni.

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 30 Tammi 2014 15:56
Kirjoittaja mösjöö
Vaikuttaa siltä, että ajoitus on nyt vialla. Toi zetecin kaksoiskipinäpuola on vaikea saada väärin toimimaan ja kuvaamasi käy ryskyttäen ja katti hehkuu punasena viittais, että sytytys on pahasti jäljessä. Näissä kun ei ole kärjellistä tai muuten millään lailla mekaanista sytytystä niin mahdollisuudeksi jää parin hampaan heitto jaossa tai sitten kampiakselin asentoanturin toimimattomuus. Eli kampiakselilta saatava impulssi on perussuure, jonka mukaan sytytys ja suihkutus tapahtuu, joka tarkoittaa, että se ei käytännössä voi olla ikinä keskenään epäsynkrossa. Veikkaan silti, että jako on parilla hampaalla sekaisin, tuohon kampiakselin asentoanturiin kun ei tarvitse koskea ollenkaan kansirempassakaan, johtosarjakin menee lohkon vierestä muistaakseni.

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 30 Tammi 2014 17:07
Kirjoittaja sulo200
Täytyy ajotusta katella vielä uudestaan. Mikähän ohmi luku kampiakselintunnistimessa vois olla ,niin vois tarkastaa sen.

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 30 Tammi 2014 17:12
Kirjoittaja mösjöö
Napojen 1 ja 2 väliltä, liitin irtikytkettynä tyypillisesti 400Ω

Nokka-akselin asentoanturilla sama juttu ja arvo tyypillisesti 500Ω

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 30 Tammi 2014 18:49
Kirjoittaja sulo200
Kiitoksia.montako volttia pktäis johtoon tulla?

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 30 Tammi 2014 23:13
Kirjoittaja emax
yritäedes kirjoitti: Hihnapyöräkin on oikeassa asennossa - pultti menee reiästä kotelossa olevaan reikään, kun kampiakseli on kohdallaan? Triggerilevyhän on siinä hihnapyörässä kiinni.
Tämänkö jo tarkistit? Ennemmin ei kannata muita vikoja kattella.

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 31 Tammi 2014 16:14
Kirjoittaja mösjöö
sulo200 kirjoitti:Kiitoksia.montako volttia pktäis johtoon tulla?
Todennäköisesti 5V, voi vaihdella, ei välttämättä ole vakio. Mutta sillä ei ole merkitystä, sillä anturi yleensä toimii yhdessä lenkissä, josta tulevaa jännitettä tai impulssia anturi muuttaa ohjainlaitteelle. Eli aina ei voi tietää kuuluuko tulla jännitettä vai mitä. Ohjeen mukaan mitataan sen anturin vastus navoilta. Jos edelleen epäillään, että anturi ei toimi oikein huolimatta, että on mittaamalla todettu toimivaksi mitataan seuraavaksi johtosarja. Tässä tarvitaan hieman edistyneempää yleismittaria, joka antaa äänimerkin kun piuhat on yhdessä.

Johtosarja mitataan anturin liittimeltä ohjainlaitteen moninapaliittimeen.

Re: 1,8 kansipahvin uusiminen

Lähetetty: 01 Helmi 2014 14:36
Kirjoittaja Aksu
sulo200 kirjoitti:Kiitos vaan ,mutta ei noista vielä ollu apuja .Olisko joku tehnyt vastaavaan ketju koneeseen kansi remppaa ?
Musta kantiseen on tullut tehtyä ja silloin jäi joku alipainen letku imusarjan takaa laittamatta niin kävi huonosti ja lähti heikosti käymään. Piti vinkuvaa ääntä niin oli helppo lähteä etsimään vikaa silloin.

Jakopään tein juuri omaan focukseen niin hinha menee tosi helpolla väärin yhdellä hampaalla jos ei nokat ole tosiaan tuolla 5mm latalla ajoitettu (oli 3mm vain itsellä) ja imunokka yhden hampaan meni ensin myöhäisellä. Ei kierrä kunnolla yli 6000rmp:n ja ääni muuttuu koneessa muutenkin (imu "murina" puuttuu)