Sivu 1/1

Katsastuksessa todetut viat ja puutteet, Escort 1992 1.8i

Lähetetty: 31 Tammi 2006 18:16
Kirjoittaja tsetec
Noniin, rauhallisen parin kuukauden ajelun jälkeen tuli autolle aika viedä se leimalle. No johtuen ehkä siitä, että auto on normi eskortti, ei se menny läpi kuin helmasta.
Kysymyksiä tietäjille:
Päästöt:
CO-pitoisuus tk:lla 2,94/0,5 ja kierroksilla 1,39/0,3
HC-pitoisuus tk:lla 266/100
Katsastusmies epäili , että rikastin piiri on päällä jostain syystä(lämpömittari ei toimi, olen ostanut uuden anturin, siis sen joka on termarikotelossa siellä sivussa(edessä) alhaalla, en vielä vaihtanut, mutta käsittääkseni mittarin anturilla ei ole tekemistä ruiskun ohjauksen kanssa. :?:
Voiko päästöt olla tuollaiset ns. perusasetuksilla, jos joku anturi on pois pelistä??


Ai niin ja katsastusmaksu mittauksineen on noussut 56 euroon ja jälkitarkastus 18 euroon.
Sky is the limit.
Onneksi on "kilpailua" katsastuksessa!!!!!!

Uutta osaa vaihdettu parinkuukauden sisään: Tulpat ja johdot, tyhjäkäyntiventtiili, lamda, huohotinventtiili, puola, imusarjan tiiviste, maf putsattu

muut jäkitarkastusta vaativat: takajarrut, suuntavalon väri(poltin haalistunut), helmakotelo, bensatankki vuotaa, takaturvavyö vaurioitunut, raidetangon varsi(välyksellinen sisäpäästä). :o :shock:

Lähetetty: 31 Tammi 2006 18:27
Kirjoittaja anttij80
vaikuttais että käy rikkaalla.vika sit voiki olla aika mones paikassa.
osa aika turhia vikoja mitä jälkitarkastuksee laitto.vaihtaisin konttoria :D
niissä kun tuppaa oleen eroja aika paljon

Lähetetty: 31 Tammi 2006 18:28
Kirjoittaja anttij80
niin ja vikaa voisi olla kaasuläpän tunnistin kun on kierroksilla alhasempi arvo

Lähetetty: 31 Tammi 2006 18:35
Kirjoittaja Jaakko85
Rikkaalla käymiseen voi vaikuttaa kyllä aikamonta asiaa, itse vaihtaisin sen moottorinohjaukseen vaikuttavan moottorinlämpötila-anturin ainakin (Varmaan on imusarjassa kiinni). Lämpömittarin anturi on sitten erikseen ja se on luultavammin siinä termarikotelossa, ellei siinä ole sitten flektin anturi? Katsastuksen hinta on kyllä pirun kova, ottaa hieman päästä kun ajaa satasen (itse ajan) autolla ja katsastus maksaa yli puolet auton hinnasta, ja uusinta taas parikyt euroa, ei ole halpaa huvia ei.

Lähetetty: 31 Tammi 2006 19:18
Kirjoittaja tsetec
Noh , halvemmaksi olisi minullakin ollut 5kk sitten lahjoittaa leimattu escortti jollekin, nyt siihen on mennyt pari tonnia rahaa, ja arvo senkun laskee. :roll:

Lähetetty: 31 Tammi 2006 20:26
Kirjoittaja Tinde
Jaakko85 kirjoitti:Rikkaalla käymiseen voi vaikuttaa kyllä aikamonta asiaa, itse vaihtaisin sen moottorinohjaukseen vaikuttavan moottorinlämpötila-anturin ainakin (Varmaan on imusarjassa kiinni). Lämpömittarin anturi on sitten erikseen ja se on luultavammin siinä termarikotelossa, ellei siinä ole sitten flektin anturi? Katsastuksen hinta on kyllä pirun kova, ottaa hieman päästä kun ajaa satasen (itse ajan) autolla ja katsastus maksaa yli puolet auton hinnasta, ja uusinta taas parikyt euroa, ei ole halpaa huvia ei.
Zetec koneisessa -92 Escossa lämpömittarin anturi on termostaattikotelossa edessä alhaalla, moottorinlämpöanturi termarikotelon päällä. Imuilman lämpöanturi näyttäis olevan MAF:in kanssa samassa. Flektin anturi ylävesiletkussa.

edit. Termostaatti jumittaa? Sehän ainakin on tyyppivika zeteceissä. Vaihda se lämpömittarinanturi niin näet lämpiääkö pata.

Lähetetty: 31 Tammi 2006 20:52
Kirjoittaja Jaakko85
Tinde kirjoitti: Zetec koneisessa -92 Escossa lämpömittarin anturi on termostaattikotelossa edessä alhaalla, moottorinlämpöanturi termarikotelon päällä. Imuilman lämpöanturi näyttäis olevan MAF:in kanssa samassa. Flektin anturi ylävesiletkussa.

edit. Termostaatti jumittaa? Sehän ainakin on tyyppivika zeteceissä. Vaihda se lämpömittarinanturi niin näet lämpiääkö pata.
Kiitos oikaisusta!

Re: Katsastuksessa todetut viat ja puutteet, Escort 1992 1.8

Lähetetty: 31 Tammi 2006 21:04
Kirjoittaja Guido
tsetec kirjoitti:Noniin, rauhallisen parin kuukauden ajelun jälkeen tuli autolle aika viedä se leimalle. No johtuen ehkä siitä, että auto on normi eskortti, ei se menny läpi kuin helmasta.
Kysymyksiä tietäjille:
Päästöt:
CO-pitoisuus tk:lla 2,94/0,5 ja kierroksilla 1,39/0,3
HC-pitoisuus tk:lla 266/100
Katsastusmies epäili , että rikastin piiri on päällä jostain syystä(lämpömittari ei toimi, olen ostanut uuden anturin, siis sen joka on termarikotelossa siellä sivussa(edessä) alhaalla, en vielä vaihtanut, mutta käsittääkseni mittarin anturilla ei ole tekemistä ruiskun ohjauksen kanssa. :?:
Voiko päästöt olla tuollaiset ns. perusasetuksilla, jos joku anturi on pois pelistä??


Ai niin ja katsastusmaksu mittauksineen on noussut 56 euroon ja jälkitarkastus 18 euroon.
Sky is the limit.
Onneksi on "kilpailua" katsastuksessa!!!!!!

Uutta osaa vaihdettu parinkuukauden sisään: Tulpat ja johdot, tyhjäkäyntiventtiili, lamda, huohotinventtiili, puola, imusarjan tiiviste, maf putsattu

muut jäkitarkastusta vaativat: takajarrut, suuntavalon väri(poltin haalistunut), helmakotelo, bensatankki vuotaa, takaturvavyö vaurioitunut, raidetangon varsi(välyksellinen sisäpäästä). :o :shock:
mul oli sama juttu vaihoin katin ja vot rupes toimimaan. onko katti ehjä????

Lähetetty: 23 Helmi 2006 12:35
Kirjoittaja tsetec
Mistä kannattaa kysellä takaturvavyön kelaa?

Re: Katsastuksessa todetut viat ja puutteet, Escort 1992 1.8

Lähetetty: 23 Helmi 2006 17:04
Kirjoittaja jaska74
tsetec kirjoitti:Ai niin ja katsastusmaksu mittauksineen on noussut 56 euroon ja jälkitarkastus 18 euroon.
Sky is the limit.
Onneksi on "kilpailua" katsastuksessa!!!!!!

helsingin konalassa, IHA katsastus
maksu 40,- päästöt 10,- = 50,-

Lähetetty: 23 Helmi 2006 17:51
Kirjoittaja K.S.
Onpas sulla vehje katsastusinssi osunu kohalle.. Multa ei esimerkiksi ole turvavyöitä kun vilkaistu, että on paikallaan. Päästöihinkin lämmittää konetta ja tekee kaikkensa että menee niistä läpi :lol: Aina ollu tosi tiukalla.. Tjasan 50 euroa

Lähetetty: 23 Helmi 2006 18:03
Kirjoittaja Jaakko85
K.S. kirjoitti:Onpas sulla vehje katsastusinssi osunu kohalle.. Multa ei esimerkiksi ole turvavyöitä kun vilkaistu, että on paikallaan.
Oletko sinä vehje jos teet työsi kunnolla?

Lähetetty: 23 Helmi 2006 18:26
Kirjoittaja Riesa2.0
Jaakko85 kirjoitti: Oletko sinä vehje jos teet työsi kunnolla?
Niinpä! Kyllähän esim. turvavyöt on aika tärkeät turvavarusteet ainakin mun mielestä, joten kyllähän ne kunnossa on hyvä olla! Eikä se bensatankki ihan hyvä ole jos se vuotaa :roll: Eikä tuossa "tuomiossa" muutenkaan mitään erikoista ollut. Jos nuo viat olisi olleet yksittäisiä eli vaikka pelkkä turvavyö tai takalamppu niin ei niistä olisi välttämättä hylkyä tullut. Mutta kun näitä pikkuvikoja oli sen verran paljon niin aivan oikeutetusti hylkyyn mun mielestäni meni!

Lähetetty: 24 Helmi 2006 16:37
Kirjoittaja Zetecci
tsetek, jos auto on vm. 1992, niin siellä saattaa olla jo lambda-anturissakin vikaa... itellä oli edellisessä 1.6 CVH EFi:ssä lambda vähän miten sattuu niin oli päästöt törkeen korkeella, vaihdoin sen, nii kappas, kaikki pelitti taas hienosti ja nykimiset kiihdytyksessä hävisivät jne... polttoaineen kulutus laski... :roll: noi arvot on kyl nii rajusti yli, että ite lähtisin ensimmäiseks hakemaan lambda-anturista vikaa. ja tästä johtuen jos käy kokoajan liian rikkaalla se hajottaa katalysaattorin.. elikkäs sekin voi olla entinen..

Lähetetty: 24 Helmi 2006 18:16
Kirjoittaja tsetec
Lambda on vaihdettu syksyllä, turhaan, mutta ompahan nyt vanha toimiva, millä kokeilla. Tarvike katti maksaa 240 egee, kävin tänään kyselemässä.

Kävi siis aiemmin laihalla tyhjäkäyntiä, kun imusarjan tiiviste vuosi. Lambda antoi ihme lukemia, luulin et oli siinä vika.

Lähetetty: 24 Helmi 2006 18:18
Kirjoittaja lassi
Osta biltemasta tai motonetistä puoleen hintaan. :idea:

Lähetetty: 26 Helmi 2006 01:25
Kirjoittaja Monteonisti
Tarvikekatit on jotain 100 eskoa! :roll:

Lähetetty: 26 Helmi 2006 23:06
Kirjoittaja tsetec
siis bolt on tarvike katti 240 egee, biltemasta saa 88 egee hitsattavan

Lähetetty: 17 Maalis 2006 09:56
Kirjoittaja tsetec
Noniin. Päästöt kohallaan ja muut, mutta näyttö meni pitkäks ja nyt tökki toisen puolen helman rikki. Eli ei vieläkään leimaa. Mutta ei oo enää paljosta kiinni.

Katsastusmies kehui autoa muuten, sanoin että se on lähes uusi, paitsi kori. :lol:

Enää ei tarvitse vaihtaa kuin kori.....

Mitä sitä sanotaan perse-edellä puuhun menemisestä

Lähetetty: 17 Maalis 2006 10:15
Kirjoittaja Jaakko85
tsetec kirjoitti:
Katsastusmies kehui autoa muuten, sanoin että se on lähes uusi, paitsi kori. :lol:
Tuonhan voisi luokitella jo pieneksi vattuiluksi :lol: Noh ei se todellakaan enää oo paljosta kiinni Ellei tarvi koko kynnyskoteloa tehdä uusiksi :D

Onnea vaan..

Lähetetty: 17 Maalis 2006 23:20
Kirjoittaja Monteonisti
Kyllähän se on kuin uusi kun vaihtaa motin ja korin! :D

Lähetetty: 24 Syys 2006 22:18
Kirjoittaja fiiikus
yleisökysymys : miten mittasit lambdan jännitettä ?
- minkä värisestä piuhasta ?
- maata vai +12 vasten ?
- mitä se näytti ?

omassa escortissa heiluu 0,1-0,7 Vdc maata vasten ja jotain kuraa hommassa on. kylmänä näytti vakiosti jotain 0,7 Vdc ja kun lämperis niin alkoi heilua !!!

Lähetetty: 25 Syys 2006 10:57
Kirjoittaja JesseT
fiiikus kirjoitti: omassa escortissa heiluu 0,1-0,7 Vdc maata vasten ja jotain kuraa hommassa on. kylmänä näytti vakiosti jotain 0,7 Vdc ja kun lämperis niin alkoi heilua !!!
No noinhan sen pitäisikin toimia...