dohc sierraan tee se itse putki

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

dohc sierraan tee se itse putki

Viesti Kirjoittaja choesos »

mites ootte rakentanut putken dohc sierraan? itse oon miettinyt että tekis katti ja yks äänen vaimentimella. tai oisko joku tästä savosta halukas tekee putkea? vois vanhan tuua malliks.
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
duckworth
Viestit: 3741
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: dohc sierraan tee se itse putki

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Jaa että omavalmiste ränni? Ei sinällään paha, ja pitäisi onnistua koneella kuin koneella, olkoon nyt sitten Esab tai se makasiinin power-miggi. Olennaisinta on tietää minkäpaksuisen haluat siitä? Oletan että 2" tavaraa. Tällöin tärkeää on rälläköidä alkup. putken laippa (siis se pakosarjaan yhdistävä) talteen, ja jatkaa siitä supisteella siihen 2" putkeen, mutkat kannattaa vetää päittäin suoriin osiin ja vaimentimissa onkin jo muhvit. Kannakkeet saat nyysittyä siitä orkkisputkesta niin ikään, jolloin varsinain asennus pitäsi olla pulttaa-kiinni-juttu, riippuen paljonko mitat heittävät :lol:

Putken voisin vaikka hitsatakin, mutta näin kylmällä kelillä en oikein raaski Esabbiani "rääkätä"... Töissä olisi kyllä käytössä Kemppi, mutta siellä ei oikein ole aikaa tehdä omia hommia :x
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: dohc sierraan tee se itse putki

Viesti Kirjoittaja choesos »

täytyy kokeilla puikkohitsillä hitsailla putki muuten kuinka jyrkät kulmat oli sulla 20 vai 30 asteen?
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
duckworth
Viestit: 3741
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: dohc sierraan tee se itse putki

Viesti Kirjoittaja duckworth »

choesos kirjoitti:täytyy kokeilla puikkohitsillä hitsailla putki muuten kuinka jyrkät kulmat oli sulla 20 vai 30 asteen?
Oon yleensä ostanu niitä 30 ja 45 asteen mutkia, eikä sillä oikeastaan ole väliä, koska se kulmahan muuttuu vielä sen mukaan mistä kohdasta se katkaisee. Tuossa omassa on nykyään sellainen chikaani alkupäässä, että sai pakosarjan ja putken laipat kohdakkain, ja tuonkin tein kahdesta mutkasta, jota kumpaakin leikkasin eri kohdista ja sitten liitin päittäin yhteen. Mutta nuo kulmat riippuu täysin tapauksesta ja omaa sovellusta on paljon.

Ja älä nyt sentään puikolla niitä hitsaa.. Tarkoitin että ihan peruslankakoneella, joko ydintäyte(jäte) tai suojakaasullinen. TIG olisi kai paras, mutta harvaltapa se löytyy.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: dohc sierraan tee se itse putki

Viesti Kirjoittaja choesos »

yditäyte lanka mig hitsi on epäkunnossa ja ei ole muutakun puikko kone :/ pitää varmaan sit etsiä jostain valmiiks rakeneltu pakoputki.

mitähän katastus ukko sanoo jos ei kattia löydy putkesta vaika on vähäpäästöinen
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Vastaa Viestiin