Ford Focus -00 1.8 TD käynnistysongelma
Lähetetty: 06 Joulu 2013 20:19
Morjens,
Ongelma on sellainen että auto ei käynnisty jos kone on hieman lämmin, niin että koneen lämpömittari reagoi hieman lämpöön mutta ei siirry kuitenkaan yli sen ensimmäisen "aloitus" palkin.
Jos auton moottori on sitä lämpimämpi tai esim. ajettu täysin kuumaksi ei ongelmia käynnistyksessä ole.
Myöskin jos auton seisonut pihalla ilman lämmitystä yli -10 asteen pakkasessa vaikka vuorokauden niin auto lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Testailtua/kokeiltua kun ei käynnisty:
1. Käynnistykseneston valo toimii oikein ja ei jää palamaan/vilkkumaan
2. Kokeiltu vara-avaimella
3. Releet toimii sulakepoksissa ja sulakkeet on ehjiä
4. käytetty suuttimen polttoaineputkia irti ja jonkinverran polttoainetta suuttimille tulee mutta onko lie paine oikea?
5. eristetty kokonaan tankki ja polttoainesuodatin pois välistä ja läpinäkyvillä letkuilla vedetty otto ja paluuletku kanisteriin.
Tässä vaiheessa huomattiin että polttoainetta ei oikeastaan mene pumppuun kun moottori ei käynnisty ja mitään sirinää/muuta ääntä ei lähde konehuoneesta kun virran laittaa päälle.(pitäisi kai pumpusta kuulua??)
Onko mahdollisesti jokin sammutin kytkin päällä jota ohjaava komponentti on niin viallinen että tietty lämpötila saa sen oikkuilemaan? ihmetystä herättää kuitenkin se että jos koneen käynnistää täysin kylämänä jolloin siis lähtee hyvin käyntiin niin tämän maagisen "ei käynnisty lämpötila alueen" voi ohittaa ajaessa täysin ongelmitta ja auto ei sammu ajon aikana.
Mutta jos auton erehtyy sammuttamaan tässä maagisessa alueessa, ei auto edes yritä enää käyntiin.
Onko kellään mitään ideoita?
Kiitoksia.
Ongelma on sellainen että auto ei käynnisty jos kone on hieman lämmin, niin että koneen lämpömittari reagoi hieman lämpöön mutta ei siirry kuitenkaan yli sen ensimmäisen "aloitus" palkin.
Jos auton moottori on sitä lämpimämpi tai esim. ajettu täysin kuumaksi ei ongelmia käynnistyksessä ole.
Myöskin jos auton seisonut pihalla ilman lämmitystä yli -10 asteen pakkasessa vaikka vuorokauden niin auto lähtee käyntiin kuin palmun alta.
Testailtua/kokeiltua kun ei käynnisty:
1. Käynnistykseneston valo toimii oikein ja ei jää palamaan/vilkkumaan
2. Kokeiltu vara-avaimella
3. Releet toimii sulakepoksissa ja sulakkeet on ehjiä
4. käytetty suuttimen polttoaineputkia irti ja jonkinverran polttoainetta suuttimille tulee mutta onko lie paine oikea?
5. eristetty kokonaan tankki ja polttoainesuodatin pois välistä ja läpinäkyvillä letkuilla vedetty otto ja paluuletku kanisteriin.
Tässä vaiheessa huomattiin että polttoainetta ei oikeastaan mene pumppuun kun moottori ei käynnisty ja mitään sirinää/muuta ääntä ei lähde konehuoneesta kun virran laittaa päälle.(pitäisi kai pumpusta kuulua??)
Onko mahdollisesti jokin sammutin kytkin päällä jota ohjaava komponentti on niin viallinen että tietty lämpötila saa sen oikkuilemaan? ihmetystä herättää kuitenkin se että jos koneen käynnistää täysin kylämänä jolloin siis lähtee hyvin käyntiin niin tämän maagisen "ei käynnisty lämpötila alueen" voi ohittaa ajaessa täysin ongelmitta ja auto ei sammu ajon aikana.
Mutta jos auton erehtyy sammuttamaan tässä maagisessa alueessa, ei auto edes yritä enää käyntiin.
Onko kellään mitään ideoita?
Kiitoksia.