mondis kirjoitti:Jos 2001 eteenpäin mondeon 2-litrasen sais pellin alle, olis se hyvä ratkaisu. Hyvä moottori jo orkkiksena ja viritys ystävällinen, mm. kansi erittäin hyvä, pienillä perusvirityksillä saa sen 200hv. Läppärungot, nokat ja pitkä peltisarja.
Tämä on hankalampi kuin vanhemmat. Vanhempaan zeteciin menee takavetolaatikot suoraan paikoilleen.
Mulla Granadassa -00 mondeon kone, vauhtipyörä ja kytkin ja type-9 laatikko. Painelaakeri on mallia Transit ja silmälaakeri kampuranpäähän otettu luettelosta sierran kohdalta. Sierran uudempi mt-75 laatikko kävis myös, mutta siinä joutus jo kardaanin kanssa tekee enemmän töitä. Seuraavaan on haaveissa istuttaa bemarin tekniikka.
Kyllä tuossa vanhemmassakin zetecissä potentiaalia löytyy. Moottorinohjaus, läppärungot, nokat, peltisarja jne jne.
Ja kovasti tuntuu olevan potentiaalia kun paineistaa koneen turbolla vai miltä 400hp/420Nm@0,8bar vakionokilla kuulostaa?
Takaveto-Ooppelista koko paketti. Mikä jottei. Ja etuvetosista myös, mutta vaatii kytkinkopan kanssa askartelua (tai rahaa).
Ja bemarilta löytyy kans vaihtoehtoja.