Voit ostaa motonetistäkin, mutta älä halvimpia. Esim. Ferodon tai Brembon tai jonkun muun oikean jarruvalmistajan palat eivät maksa paljoa enempää kuin ne halvimmat. Tarviit yleistyökalut, 15mm hylsyn/lenkin ja 7mm kuusiokoloavaimen. Nämä on nyt ulkomuistista heitettyjä. Pyörä pois ja auto pukille ja remppa alkaa.
Jarrusatulan takaa löydät pölysuojakumit, jossa on korkit, joitten alla on liukutapit 7mm kuusiokolokannalla. Ruuvaa irti. Satulan edessä on jousi ylhäältä alas, huomioi ja ota vaikka kuva miten se menee ja kampea irti. Nyt oot tilanteessa, jossa satulan pitäisi nousta poispäin levystä. Kampea meisselillä tai vastaavalla jos jumittaa ja poista jarrupalat, huomaa, että männän puoleinen pala on erilainen. Ripusta satula roikkumaan rautalangalla vaikka jousesta, ei tee letkulle hyvää jos sen varassa roikkuu.
Jos haluat tehdä asian kunnolla niin otat sen 15mm hylsyn/lenkin ja irroitat sen metallisen kannattimen, jossa ne palat olivat. 2 pulttia vetoakselin lähellä, ovat piukassa ja piukkaan kuuluvatkin. Kiristysmomentti tais olla 120Nm. Sitten kun ne saat auki niin satulankannattin jää sulle käteen. Se vaan viilapenkkiin kiinni ja teräsharjalla puhtaaksi, erityisesti kiinnitä huomioita niihin loviin, jossa ne palan korvat ovat. Tarvittaessa viilaa.
Kasaus päinvastoin. Ennen jarrupalojen asettelua purista jarrusatulan mäntä papukaijapihdeillä sisään. Varo sitä suojakumia ja ihan pohjaan asti. Saattaa tulla jarrunesteet yli säiliöstä, jos on säiliö täynnä. Jarrupalojen korviin sivele rasvaa (
esim. tätä). Älä kuitenkaan laita mitä tahansa rasvaa/vaseliinia vaan käytä tuollaista paksua kuumuuttakestävää pastamaista kamaa. Jos et tota saa niin toinen hyvä vaihtoehto on kuparitahna, jota varmasti saa motonetistä.
Seuraavaksi kun oot saanu satulankannattimen kiinni, palat paikoilleen ja satulan siihen päälle huomaa liukutappien kanssa; Niitten varaan koko jarrusatulan uivuus ja herkkäliikkeisyys perustuu. Eli ne pienet liukutapit täytyy putsata kaikesta möhnästä tavalla tai toisella. Loppusilaukseksi voi vaikka vesihiomapaperilla vetää oikein hyväksi pinnan. Pinnat rasvataan kevyesti jarruvaseliinilla/jarrukumirasvalla, ei kuitenkaan kuparitahnalla tai muulla yleisvaseliinilla (täytyy kestää jarrunestettä) ja sitten kiinni.
Tärkeä on myös, että se jousi menee oikein kiinni lopussa. Vältä uusien palojen kanssa voimakkaita jarrutuksia, normaaliajossa sen pinta kuluu jarrulevyä vastaavaksi ja jarrutehoa rupeaa löytymään. Menee noin 100km.