Sivu 1/1

2.3l dohc tasapainoakselit

Lähetetty: 14 Marras 2013 21:40
Kirjoittaja sierain92
Tuli tossa tylsän illan päätteeksi mieleen jos poistais tosta 2.3l scorpionin koneesta noi tasapainoakselit pois kaks litraasen öljypohjan tieltä. Lukenu jostain että olis mahdollista laittaa pienellä muokkauksella?
Alkaako kone heuluun ja täriseen kuinka lujaa poiston jälkeen? kokemuksia kellää? Luultavasti toiminpiteellä saadaan yks tai kaks heppaa lisää

Re: 2.3l dohc tasapainoakselit

Lähetetty: 14 Marras 2013 23:11
Kirjoittaja emax
Hepoista ny en tiedä, mutta kyllä se mahdollista on. Niitä on poistettu kun ovat olleet joissain asennuksissa tiellä tai muuten hajalla. Tärinää tai heilumista ei käytännös huomaa.

Viritysmieles ei ehkä kauhean kannattavaa työhön nähden.

Re: 2.3l dohc tasapainoakselit

Lähetetty: 15 Marras 2013 18:05
Kirjoittaja Tekno
Tuskin siitä mikään traktori tulee vaikka ne tasapainoakselit ottaisi pois. Vähän vaan karkeampi, "harsh" brittitermein. Mutta en minä ainakaan rupeisi hommaan jos ei ole jotain muuta syytä laittaa se eri öljypohja. RS2000 nokilla + suuttimilla saa muuten potkua tuohon koneeseen vähäsen, varmasti ainakin enemmän kuin tasapaino-akselien poistamisella

Re: 2.3l dohc tasapainoakselit

Lähetetty: 16 Marras 2013 13:32
Kirjoittaja mösjöö
Asiaa hieman sivuten. Ennen Fordia mulla oli vallan Saabeja, etenkin 9000:ia. Oli miten oli näitten lohkoissa oli myös tasapainoakselit, joiden ketjut meni suht varmaan poikki siinä 300tkm kohdilla tai ennen. Persaukiset tee-se-itse miehet (allekirjoittanut mukaanlukien) tapas korjata ongelman onkimalla öljypohjan kautta katkenneen tasapainoakselin käyttöketjun. Tai sitten ennaltaehkäisemään sen katkeamista katkaisemalla sen. Oli miten oli, mutta peruskäynnissä ei huomannut sitten minkäänlaista eroa.

Tasapainoakselithan ovat siellä tasapainoittamassa moottorin sisäistä värinää. Näin ilmeiseti materiaalin rasitus saadan pienemmäksi ja kestävyys paranee.

Re: 2.3l dohc tasapainoakselit

Lähetetty: 16 Marras 2013 16:51
Kirjoittaja emax
mösjöö kirjoitti:Asiaa hieman sivuten. Ennen Fordia mulla oli vallan Saabeja, etenkin 9000:ia. Oli miten oli näitten lohkoissa oli myös tasapainoakselit, joiden ketjut meni suht varmaan poikki siinä 300tkm kohdilla tai ennen. Persaukiset tee-se-itse miehet (allekirjoittanut mukaanlukien) tapas korjata ongelman onkimalla öljypohjan kautta katkenneen tasapainoakselin käyttöketjun. Tai sitten ennaltaehkäisemään sen katkeamista katkaisemalla sen. Oli miten oli, mutta peruskäynnissä ei huomannut sitten minkäänlaista eroa.

Tasapainoakselithan ovat siellä tasapainoittamassa moottorin sisäistä värinää. Näin ilmeiseti materiaalin rasitus saadan pienemmäksi ja kestävyys paranee.
Sama konsti nykyään myös alfoissa, fiiateissa, audeissa jne. Niissä toki vaan siksi kun ei tonnin tai parin autoon viittitä tehdä tonnin remonttia, audin tapaukses parin-kolmen tonnin.

Re: 2.3l dohc tasapainoakselit

Lähetetty: 17 Marras 2013 20:12
Kirjoittaja Tessu
niimpä miksi pitäs itte yrittää kehittää kun ei se kummiskaa tuota hyvää tulosta