Sivu 1/1

Pro Diesel

Lähetetty: 14 Marras 2013 10:04
Kirjoittaja Kugahan
Ajattelin ryhtyä käyttämään uudessa 2,0 dieselissä ainakin talvikaudella Pro Dieseliä, vaikka se kalliimpaa onkin. Kulutuseroahan ei käytännössä ole, mutta vähempi tuhka ja muuten paremmat ominaisuudet (esimerkiksi vähäisempi öljynlaimentuma regenerointien seurauksena) houkuttavat, jos vaikka pakokaasusysteemit ja suuttimet pysyisivät pidempään puhtaina.

Pieni epäluulo vaan heräsi, kun jollain foorumeilla on raportoitu lisälämmittimen huonommasta toiminnasta Pro:lla. En kyllä ymmärrä, mistä se voisi johtua, koska Pronhan pitäisi olla oikeasti parempaa tavaraa kuin normidieselin ja luulisi sen vähätuhkaisuuden olevan nimenomaan eduksi myös lisälämmittimessä.

Itse en ole aiemmin Prota kalliimmaan hintansa vuoksi käyttänyt, mutta löytyykös tältä foorumilta pidempiaikaista kokemusta samasta koneesta, lämmittimestä ja Prosta? Onko ollut ongelmia? Kulutuskokemuksiakin voi toki raportoida, vaikka niillä nyt ei omalle valinnalle paljon merkitystä olekaan. Itse vaan haluaisin käyttää kaikki mahdolliset keinot pitää kone puhtaampana.

Re: Pro Diesel

Lähetetty: 14 Marras 2013 19:44
Kirjoittaja Mondeo69
Samaa paskaa ne kaikki on :)

Re: Pro Diesel

Lähetetty: 14 Marras 2013 20:09
Kirjoittaja svart
Tuossa pro:ssa oli joku aines osa mikä ei lupaillut hyvää voitelulle pumpuja silmällä pitäen ja verrattuna näihin nykyisiin normi diiseleihin. Vag-arenalla oli tuosta juttua aiemmin.

Re: Pro Diesel

Lähetetty: 15 Marras 2013 21:16
Kirjoittaja JMSC
Talvilaadun kanssa on aina hyvä lisätä hieman 2t öljyä sekaan tankatessa voitelee paremmin sekä pumpun että suuttimet.
Talvilaatu kun on todella "kuivaa".
Itse olen käyttänyt prota satunnaisesti en ole huomannut mitään eroa, ehkä toimisi paremmin jos tätä käyttäisi ainoastaan?

Re: Pro Diesel

Lähetetty: 16 Marras 2013 13:23
Kirjoittaja mösjöö
Miksi just 2T-öljyä? Jos naftan sekaan öljyä laittaisin niin laittaisin samaa kamaa mitä moottoriinkin.

Re: Pro Diesel

Lähetetty: 16 Marras 2013 13:25
Kirjoittaja JMSC
mösjöö kirjoitti:Miksi just 2T-öljyä? Jos naftan sekaan öljyä laittaisin niin laittaisin samaa kamaa mitä moottoriinkin.
Palaa kaiketi "paremmin", voihan sinne laittaa vaikka ATF:ää palaa sekin siellä joukossa.
2t öljy vaan on tehty "poltettavaksi".

Re: Pro Diesel

Lähetetty: 23 Marras 2013 01:13
Kirjoittaja Tessu
Onko muutes olemassa mitään ainetta ihan OIKEESTI talvikautena jota voi käyttää talvilaadun seassa voitelun parantamiseksi,vai onko se aina kompromissi että kun laitata jotain mönjää sekaan niin päästöt nousee ja tuhkaa tulee heeh?
Eiköhän se ole sitte samajuttu et käyttää mitä käyttää jos sekaan pitää jotai 2T öljyä lirauttaa,sen jälkee ei ainakaan ole mitään ekodieseliä?
Aattelin vaan kun on jo kaikenmoisia litkuja keksitty autoilijoiden rahojen pois saamiseksi?

Re: Pro Diesel

Lähetetty: 23 Marras 2013 06:53
Kirjoittaja jyha
Tessun viimeinen lause kertoo oleellisen.
2t öljyä sekaan vaan, öljyä se dieselkin on.

Re: Pro Diesel

Lähetetty: 25 Marras 2013 21:20
Kirjoittaja JMSC
Juuri tämänkin takia 2t öljyä kun sen nyt ei "pitäisi" ainakaan paljoa lisätä päästöjä tai tuhkaa.
Ja nimenomaan lirauttaa sitä sinne sekaan eikä lisää litratolkulla.
Normi riisseli ja MPÖ sisältää voitelevia ainesosia joita ei taas ole lämmitysöljyssä ja joita on erittäin vähän talvilaadun riisselissä tämän takia voitelua on hyvä hieman lisätä.