Sierra DOHC kansirempasta seurannut ulina

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ekku
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Marras 2013 13:52

Sierra DOHC kansirempasta seurannut ulina

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Tervehdys,

Sain vastikään sierran kansirempan valmiiksi. Ongelma seurasi kun löin koneen tulille; eli moottorista kuuluu tyhjäkäynnillä todella kova ulina/vihellys. Mielestäni meteli kuuluu imupuolelta. Ulina hälvenee, kun koneelle antaa kierroksia. Missähän mahtaisi olla ongelma? Ideat ja ajatukset ovat tervetulleita!

PS. kyseistä ulinaa ei kuulunut ennen kansiremppaa, joten jotain on pielessä, mutta mitä? Painotan vielä, että meteli on korvia hivelevän kova.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierra DOHC kansirempasta seurannut ulina

Viesti Kirjoittaja emax »

Joku putki, letku, tai tiiviste on imupuolella huonosti.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Ekku
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Marras 2013 13:52

Re: Sierra DOHC kansirempasta seurannut ulina

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Lisää ongelmia... vedet pääsee ilmeisesti imusarjan kautta palotilaan, kun savuttaa valkosta oikeen urakalla ja rötää eikä toimi kunnolla. Motonetin yläpään tiivistesarjassa tulee kaksi kappaletta imusarjan tiivisteitä. Kysymys kuuluu täytyykö ne molemmat laittaa sinne, vai onko toinen tiivisteistä ns. ylimääräinen tai johonkin toisenlaiseen imusarjaan tarkoitettu? Nyt siellä on siis vain toinen tiivisteistä paikallaan. Kannen välistä ei pitäisi enää vedet päästä sylintereihin, sillä kansi plaanattiin koneistamolla ja siellä on uusi kannentiiviste ja kaikki kiristykset on tehty oikein. Apuja kaivataan.
V.Helminen
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Elo 2011 12:41

Re: Sierra DOHC kansirempasta seurannut ulina

Viesti Kirjoittaja V.Helminen »

Imusarjan tiiviteitä saattaa tulla kaksikin kappaletta tiivistesarjassa.Dohc konetta kun on ruokkinut joko kaasari tai nelipiste ruisku(efi)!
Onko kyseessä kaasari vai ruisku?
Olin kymmen vuotta sitten samassa tilanteessa(kansiremontti).
Osatoimittaja myis tiivistesarjan joka sisälsi kaasariversion imusarjan tiivisteen joka ei tietenkään käynyt kun vm.92 Dohc Sierroissa on efi =ruisku.
Siinä sitten laitettiin tiiviste silikonilla imupuoli kiinni ja hyvin on pitännyt ja pelittänyt!
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Sierra DOHC kansirempasta seurannut ulina

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Nopeaesi kurkattuna motenetista ei saa erikseen kaasari/ruiskumallin yläpään tiivistesarjoja erikseen joten mahdollisesti paketissa on molemmat tiivisteet ja sulla juuri se väärä siellä paikallaan.
Tulikos katsottua että tiiviste peittää sarjassa/kannessa kanavat kuinka hyvin?
gti golo palloilija
Ekku
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Marras 2013 13:52

Re: Sierra DOHC kansirempasta seurannut ulina

Viesti Kirjoittaja Ekku »

Kiitoksia vastauksista!

Eli oma riesani on ruiskumalli ja tosiaan mallailin molempia tiivisteitä ja toinen ei olevinaan sopinut paikalleen, joten laitoin tuon mikä sinne istu. Eli ilmeisesti oikea tiiviste on paikallaan. Tosin siinä oli pientä hosumista, niin täytyypä irroittaa vielä imusarja ja tutkia, että on varmasti oikea tiiviste ja ettei se ole esimerkiksi rikkoutunut asennuksessa tmv. Selvää kuitenkin on, että nesteet pääsevät palotilaan ja todennäköisesti imusarjan kautta, sillä kansi on kasattu huolellisesti ja ohjeiden mukaan.

Täytyypä vielä tarkistaa, miten tiiviste istuu paikalleen ja tarvittaessa laittaa jotain tiivistemassaa...
Vastaa Viestiin