Sivu 1/1
S-Maxin polttoainesuodattimen vaihto
Lähetetty: 01 Marras 2013 08:40
Kirjoittaja mviiri
Tere. Meinasin yrittää vaihtaa suodattimen 2TDCi koneeseen ennen pakkasia. Olis pari helppoa kyssäriä:
1. Mistä kohtaa suodatin löytyy (löytyykö mistään räjäytyskuvia).. ?
2. Vaatiiko erikoistyökaluja / osaamista ?
Foorumilta löytyy jonkin verran tietoa, lähinnä toimista vaihdon jälkeen mutten löytänyt ohjeita itse vaihtamiseen.
Kiittäen,
Mika
Re: S-Maxin polttoainesuodattimen vaihto
Lähetetty: 01 Marras 2013 10:43
Kirjoittaja bluri
Vuosimalli autosta voisi myös auttaa, yleensä jos kysytään, on parempi laittaa liikaa tietoa kuin liian vähän.
http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... _model=118
Tuossa S-Max 2L dieselin polttoainejärjestelmän kuvia, taitaapi olla suodatin mallia sisäpanos, tärkeintähän olisi saada ilmat pois järjestelmästä.
Ammattilaiset vaihtaa suodattimen ja imevät alipaineella tankista suodattimen täyteen, suodattimen JÄLKEISESTÄ putkesta. Kaipa tuon sais täytettyä esimerkiks lääkeruiskulla, jolla olen itse täyttänyt TDCI:ni polttoainesuodattimen useasti. Puhtaus vain on tärkeintä, jos täytät niin täytä ennen suodatinta, jotta moottorille ei pääse paskaa, vaikka kuinka luulisit täyttöpolttoaineesi olevan puhdasta.
Re: S-Maxin polttoainesuodattimen vaihto
Lähetetty: 01 Marras 2013 10:56
Kirjoittaja mviiri
Jep, sori. Auto 2010, 140hp.
Jossain oli kaupan 27mm irroitushylsy PSA konsernin 2.0 HDI koneiden dieselsuodatinkotelon kannelle ( Ford, Peugeot, Citroen jne ) vaan onko pakollinen varuste ?
http://www.motormarket.fi/verkkokauppa/ ... 67905-770/
Mistähänpäin konehuonetta tuota suodatinta alkais etsiin ?
Re: S-Maxin polttoainesuodattimen vaihto
Lähetetty: 01 Marras 2013 11:46
Kirjoittaja yritäedes
Tuolla on video, josta voi olla apua. Auto on tosin Kuga ja kieli vaikea, mutta kuvahan puhuu enemmän kuin...
mviiri kirjoitti:Jossain oli kaupan 27mm irroitushylsy
Kuvassa näkyy kannen keskellä oleva kuusikulmio, josta tuolla hylsyllä saa hyvin väännettyä.
Re: S-Maxin polttoainesuodattimen vaihto
Lähetetty: 03 Joulu 2013 10:32
Kirjoittaja magelitos
Irroita se muovisuojus moottorin päältä reippaasti nostamalla. Konetilan vasemmassa laidassa löytyy metallinen suojus joka irtoaa neljä (8 tai 10 mm) pulttia irroittamalla. Irroita liittimet ja pyöritä kansi auki vastapäivään kiertämällä 27 mm hylsyn avulla. Sitten vain patruuna vaihtaen.
Suodattimen vaihdon yhteydessä täytä suodatin polttoaineella. Sitten varmista että tuloletku on täynnä polttoainetta(ime täyteen ja tökkää paikalleen) Irroita suodattimen takana näkyvä paluupuolen liitin ja ime vaikka semmoisella "kumitissillä" yhtä aikaa startaten. Suodattimen jälkeen voi vielä näkyä polttoaineletkun ylimmässä kohdassa ilmaa mutta se ei haittaa. Anna käydä vähän aikaa, anna paluulinjasta mennä polttoaine vaikka johonkin astiaan. Itse tökkään sen paluuletkun paikalleen auton käydessä, vaikka dieseliä vähän roiskuu moottoritilaan.
Tämä on nopein konsti saada auto käyntiin, muuta toimivaa kotikonstia en ole keksiny