Sivu 1/1

1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 30 Loka 2013 22:01
Kirjoittaja jonzka
Eli escort käy vain kolmella.. Sytytykset joka tulpalle tulee hyvin. Uusittu tulpat puhdistettu virranjakajan kantta ja pyörijää.. Yritetty säätää hieman kääntämällä virranjakajaa, muttuu vähän paremmaksi käynti kun myötäpäivään pyöräyttää (aikaistaa?) mutta ei tunnu heräävän siltikään kaikilla käymään.. Vai onko sitten vaan edellinen lyöny jaon päin sitä itteään ettei se vaan yksinkertaisesti lähe kaikilla käymään?
Nakuttaakin se aikalailla.. Onko apuja mitä tekemään? Säätämään jakokohdilleen (on ohjekorjallisuutta, onnistaa varmaan sen avulla?) vai mitä tehdä?
Olis kuitenki tarkoitus käytössä pitää jonnin aikaa.. Katsastuksesta pitäis läpi vielä päästä vaikuttaneee aika paljon päästöihin tommonen käynti.
Auto tosin vasta ostettu ja muuten ihan hyvässä iskussa.

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 01:54
Kirjoittaja Tessu
Kato nyt ensin puristuspaineet ja/tai ohivuodot että onko edes mäntä/venttiilit ok,nuo kannattaa kattoo aina kun putoo joku pytty poispelistä.
Eipä se taitas käydä paljoa olleskaan kunnolla jos jako olis ihan pielessä?

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 06:45
Kirjoittaja jonzka
Pitää kokeilla puristaako edes..
Oisko sitten männänrenkaat menny siitä pytystä joka ei toimi ( kuskinpolimmaisin) ku tulpanjohon nyppää irti niin samanlailla käynnistyy ja käy.

Tuli mieleen, mitäs se musta mötikkä tekee siinä virrajankajan kylessä? Entä miten se alipainesäädin? Kuinka se vaikuttaa sytytyksen toimintaan?

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 08:07
Kirjoittaja tursas
jonzka kirjoitti:Auto tosin vasta ostettu ja muuten ihan hyvässä iskussa.
Kävikös se kolmella, kun sen ostit.. :shock: Mikä vuosimalli tämä on ? Alipaine säädin säätää sytkää aikaisemmalle, kun kierrokset nousee.
Sytkä säädetään alipaineletku irti mulla (OHC). Kannattaa hankkia se korjausopas, mun oppaassa sanotaan, että ennakkoa ei voi CVH eikä DOCH koneissa säätää laisinkaan.
Ne kannattaa uusia koko satsi, vj-kansi, pyörijä ja sytkäpiuhat. Löysät kiinnikkeistään tai väärään järjestykseen laitetut sytkäpiuhat sotkee käyntiä tehokkaasti. Tulppien vaihdon yhteydessä olisi pitänyt näkyä tulpista mikä pytty siellä on pimeänä.

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 09:01
Kirjoittaja jonzka
Kolmella kävi joo. Varaosiksi se menee jos ei lähe toimii :D
edestä päin katsottuna oikeanpuoleisin pytty ei käy. Tänään käydä hakemassa uus vj kansi ja pyörijä kattoa sitten..

Vuosimalli on tosin 89 tai 88 en ole vielä selvittäny,mut ensirekisteröinti 1.1.89

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 11:50
Kirjoittaja Krisse
tursas kirjoitti: mun oppaassa sanotaan, että ennakkoa ei voi CVH eikä DOCH koneissa säätää laisinkaan.
Niin, Sierran (josta lienee kyse kun DOHC:kin mainitaan) CVH:sta (ainakaan 1.6i:stä) ei voi mutta kyllä noista etuvetoisista kaasarikauden vehkeistä voi.

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 14:56
Kirjoittaja jonzka
Selvitän korjausoppaasta ku pääsen sen ääreen.
Mistä tähän hätään löytyisi oikea tulpan johtojen järjestys virranjakajaan ? Jos ois mahdollisesti edellinen omistaja uusiessaan johtoja väärin asentanu?
En googlella hyvin löytänyt, muutakuin pyttyjen sytytys järjestyksen

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 17:10
Kirjoittaja tursas
Mulla menee Sierrassa Bossin jakajassa 1 oikea alakulma ja siitä vastapäivään 2, 4, 3, sytytysjärjestys siis tietenkin 1342 jos pyörijä pyörii myötäpäivään..

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 17:14
Kirjoittaja jonzka
tursas kirjoitti:Mulla menee Sierrassa Bossin jakajassa 1 oikea alakulma ja siitä vastapäivään 2, 4, 3, sytytysjärjestys siis tietenkin 1342 jos pyörijä pyörii myötäpäivään..
Tässä vehkeessä on lucasin jakaja, mut vissii kuitenki sama sytytysjärjestys 1342? Mitä selvittelin googlella

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 17:22
Kirjoittaja tursas
jonzka kirjoitti: Tässä vehkeessä on lucasin jakaja, mut vissii kuitenki sama sytytysjärjestys 1342? Mitä selvittelin googlella
Sulla on varmaan kone poikittain ja 1 laitimmaisena vasemmalla edestä katottuna, siellä missä on jakohihna. Sen piuha pitäis olla sitten 1 pyörijän kohalla v-jakajassa ja siitä sitten pyörimissuuntaan 1342

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 17:30
Kirjoittaja seppo1
jonzka kirjoitti: Tässä vehkeessä on lucasin jakaja, mut vissii kuitenki sama sytytysjärjestys 1342? Mitä selvittelin googlella
Ihan sama mikä jakaja, mutta jos johdot on väärin, niin vähintään kaksi pyttyä on pois pelistä. Johtoja ei voi mitenkään laittaa niin, että kolmessa pytyssä olisi oikein ja vain yhdessä väärin. Tarkista nyt ne puristuspaineet ensin ja jatka vasta sitten niiden sytkävehkeiden kanssa.

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 19:51
Kirjoittaja jonzka
Noista puristuksista, ei ole tähä hätään millä mitata mut vertaa toisiin pyttyihin käsin ( :lol: ) nii samalta tuntuu verrattuna muihin..
sitten ku tukkii kunnolla niin pimeestä pytystä kuuluu viheltävä ääni :?: ja toimivasta ei kuulu mitään.
eli eikös nyt jakopäästä laskettuna eka pytty ole ykkönen ja jne? niin nelospytty ois pimee


edit: joo järjestys noille tulpanjohtimille tarkastettiin ja oli oikea? 1342
Edit2: yks kaveri meinas että kansipahvi ja venavarren kumet uusiksi ja tarkastaa(ja läpätä venttiilit) puristukset karkaa?

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 31 Loka 2013 22:53
Kirjoittaja Mara
Jos venttiilikoneisto pitää kovaa mekkalaa ja nelonen on pimeänä, heittäisin lonkalta, että nelosen venttiilinnostajasta on pohja puhki. Ja nokka kulunut myös tietenkin.

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 01 Marras 2013 09:15
Kirjoittaja Krisse
jonzka kirjoitti:Noista puristuksista, ei ole tähä hätään millä mitata mut vertaa toisiin pyttyihin käsin ( :lol: ) nii samalta tuntuu verrattuna muihin..
No tolla menetelmällä ei saa oikein edes suuntaa antavaa tulosta, vaikka se pytty olisi kuin harva niin kyllähän se tulpan reijästä puhaltaa kun ei tule mitään vastusta.

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 01 Marras 2013 19:46
Kirjoittaja jonzka
joo elikkä kansi irrotettu, neljännen pytyn imuventtiilin nostajassa reikä ja kulunut koveraksi ja milli muita lyhkäsemmäksi :DD
Myös imuventtiili helevetin karstanen.. vissii palanut.
Seuraavaksi venttiilien irroitus, läppäys. nostajan vaihto(vaihtaa muutkin nostajat?) venttilivarren kumet vaihtaa ja tiivisteet mitä tarvii. Samalla tehhä jakoremmin vaihto ku aika lopussa.

Pitäiskö tarkastaa myös nokka-akselin kunto varalta?

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 01 Marras 2013 19:56
Kirjoittaja seppo1
jonzka kirjoitti:joo elikkä kansi irrotettu, neljännen pytyn imuventtiilin nostajassa reikä ja kulunut koveraksi ja milli muita lyhkäsemmäksi :DD
Myös imuventtiili helevetin karstanen.. vissii palanut.
Seuraavaksi venttiilien irroitus, läppäys. nostajan vaihto(vaihtaa muutkin nostajat?) venttilivarren kumit vaihtaa ja tiivisteet mitä tarvii. Samalla tehhä jakoremmin vaihto ku aika lopussa.

Pitäiskö tarkastaa myös nokka-akselin kunto varalta?
Kyllä pitää!

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 02 Marras 2013 03:13
Kirjoittaja Tessu
Musta osa on varmaa sitte se sytkänohjaus moduli ja kyllä siitä ennakkoa voi kääntää kun kaasarikone, ykspisteruiskusta ei voi.
Ensin selvittää että onko niitä puristuksia niin selviää jo paljon arvailla ei kannata,eriasia on että onko siellä joku jo jotain tehny että ei käy? sitähän ei tiedä kun tekijä

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 03 Marras 2013 15:04
Kirjoittaja jonzka
Tarkastetaan se nokka-akseli.
Ajattelin että parhaiten varmaan saa kuluneisuuden selville mittailemalla ja vertaamalla kaikkiin nokkiin? ilimoittelen että kui pahasti kulunu niin kokeneemmat tietää meneekö uusiksi...

Tuli noista venttiilivarren kumeista mieleen, kummat kannattaa ostaa ku on "normi" ja kaulusmallin kumeja?

Joko tämä pitäis tonne projekti osioon siirtää :lol:

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 04 Marras 2013 08:06
Kirjoittaja Krisse
Sen kaulusmallin idea on siinä että se tulee venttiilijousen alle niin ei pääse irtoamaan. Alkaa olla muistikuvat vähän hataria ton aikakauden vehkeiden osalta mutta taisi olla niin että se kumien irtoilu oli lähinnä OHC koneen ongelma mutta eihän toi nyt kallis mälli ole vaikka laittaisi varmuuden vuoksi muuhunkin koneeseen.

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 04 Marras 2013 10:33
Kirjoittaja jonzka
Krisse kirjoitti:ei nyt kallis mälli ole vaikka laittaisi varmuuden
Kiitti neuvosta, eli ostetaan noi kaulusmallit

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 07 Marras 2013 00:06
Kirjoittaja Tessu
Riesaa vaihettii kummit parivuotta sitte ja jotkui Mersuu käypäset kumit mulle myytii ja hyvin ne sinne kävi 1,6 kone mut samahan se muute,tais niissä olla joku lautanen?
Vanhat oli kivikovat ja nyt ei ole öljyä polttanu yhtää!

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 09 Marras 2013 21:57
Kirjoittaja jonzka
Nyt on nokka-akseli irti ja yks nokka kulunu melkein pyöreäksi..
Miten toimitaan? uutta nokkaa?
Ois ton yks 1.6sen kone remontoitavana niin siitä vois väliaikasesti tohon laittaa. käy varmaan heittämäällä ku sama kone periaattessa.

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 10 Marras 2013 19:49
Kirjoittaja Tessu
No vika sitte löyty,ei muutaku ehjä nokka niin toimii taas,kattoo myös ne painimet että onko pahoja kuoppia? jos on niin vaihtoon

Re: 1.4 cvh kaasari escort käy kolmella

Lähetetty: 11 Marras 2013 11:52
Kirjoittaja jonzka
Tessu kirjoitti:No vika sitte löyty,ei muutaku ehjä nokka niin toimii taas,kattoo myös ne painimet että onko pahoja kuoppia? jos on niin vaihtoon
Mistä nokka? Tyyriiksi tullee varmaan :s
Painimet? Nostajiako meinaat vai keinuvipuja?