Joo, sain viimein toiset hommat sen verran sivuun, että ehdin kurkkaamaan vokuksen pellin alle.
Näytti töpseli olevan jotakin muuta kuin eperin oma ja piuhoja liian vähän, jotta kykenisi toimimaan ilman väylää.
Vaihdettava siis eperin oma ohjainkortti ja täytyy vetää piuhat molemmille pumpuille. Toivottavasti ovat vakio liittimillä?
Pistän siihen sen jälkeen GSM ohjaimen, mikä oli edellisessäkin - tähän saa lisättyä katkaisevan ominaisuuden tarvittaessa, kun ei ole kelloa, joka katkaisee.
Välttämättähän siihen ei tarvita mitään palikoita tai muutakaan, kytkin riittää - on/off.
Sen jälkeen laite on täysin irrallaan auton systeemistä ja kykenee toimimaan normaalisti, mutta mitä sanoo Fordin diagnostiikka, kun eperi puuttuu väylästä? Pitääkö/voiko sen kytkeä OBD laitteella pois? Vai tuleeko edes mitään hälyjä? No, sekin tietysti selviää, kun nappaa liittimen irti - auto vaan lähti taas tänään tuonne keski-suomeen päin, pääsee kokeilemaan ehkä su.
Tuo D5WS on periaatteessa vakio mallin (koko laitteen?) koodi? Ohjaimen tyypin täytyy olla jotakin muuta, koska samalla tyypillä ei voi olla Fordin ohjain ja vakio ohjain. Vuosituhannen vaihteessa Fordin eperi (ohjaimen)malli oli "Z". Se olikin sitten vielä tyhmempi... ei ollut edes mahdollisuutta lämmittää, ennenkuin kone kävi. Oli siinä pari muutakin kätevää ominaisuutta.
Voordin uudemmasta ('08) omasta ohjauskäsityksestä... aika *aska.
Lisälämmitin on tässä 0 tienoolla ihan bull*hittiä. Toiminta n 4min, keskimäärin. Siis turhuutta ja nokeaa laitteen.
Kelloajastus... joo. Tuntuu toimivan kun lämpötila on alle +6? tai jotain semmoista, mutta - ei toimi enää pakkasen puolella! Kätevää. Liekö vika vai ihan ominaisuus?
Eikä enää anneta ajastuksen alkuaikaa vaan lähtöaika? Ja sisäpuhallinta ei saa pois?? Voi käsi.
Ja on muuten kätevää (!) laittaa aina virrat päälle ja alkaa viiksestä selaamaan valikkoa, jos vaikka haluaisi tehdä "kerta" käynnistyksen.
Tässä on ollut taas joku viisas insinööri (
http://www.vitsi.net/viisas-insinoori/ ) ajattelemassa käyttäjän puolesta. No, käteenhän se meni tämäkin.
Yksinkertainen ajastin 30-40min ja nappi kojelautaan. Se olisi ollut kaikki mitä tarvitaan ja nappiin olisi voinut (käyttäjä) myöhemmin kytkeä esim kauko-ohjaimen...
Tämäkin tehtävä itse.