Ford Galaxy 2,0 TDCi 2008 käynnistysongelma
Lähetetty: 05 Loka 2013 11:44
Olisiko jollakin kokemusta ja neuvoa dieselin seuraavsta käynnistysongelmasta:
Vika esiintyi ensimmäisen kerran viime joulukuussa kun auto oli pakkasella pysäköitynä viikon keula ylöspäin. Käynnistyi sekunniksi, hörähti siis ja sammui. Sen jälkeen ei käynnistynyt vaikka kuinka pitkällä startilla tai apuvirralla yritti. Hinurilla merkkikorjaamoon. Siellä oli kokemusta asiasta ja suurensivat tankin sisällä olevan pumppua ympäröivän keruualtaan reikiä. Tarkoituksena siis parantaa virtaamaa tuohon altaaseen kun tankki on vajaa. Estää pumppua imaisemasta allasta tyhjäksi käynnistymisen yhteydessä ja sitä kautta ilmaa mukaan.
Huolimatta edelisestä vika kuitenkin uusiutui silloin tällöin talven aikana ja aivan tasaisellakin pinnalla ulkona yön yli pysäköitäessä. Auto lähti kuitenkin käyntiin kun sen jätti muutamaksi tunniksi rauhaan ja koitti uudelleen käynnistää. Vietiin kuitenkin uudelleen merkkikorjaamolle, nyt ajamalla, ja vaihdettiin suodattimen tiivisteitä tai joitakin muita tiivisteitä, joiden tiedettiin kylmällä supistuessaan aiheuttaneen ilmavuotoa.
Seuraavan puoli vuotta on nyt menty siten, että aina kun vajaalla tankilla pysäköi keula ylämäkeen, ei käynnisty. Hörähtää ja sammuu. SItten pyörittää hyvin mutta ei käynnistä. Kun auton rullaa siitä tasaiselle saa sen käyntiin erittäin pitkällä sahaamisella. Tasaiselta käynnistyminen on onnistunut aina tähän viikkoon saakka. Nyt ilmojen kylmettyä ongelmat tasaiseltakin startatessa ovat palanneet. Esim. eilen illalla ei käynnistynyt vaikka pitkään yritti. Käynnistyi siis sekunniksi ja sammui kuten aina vian ilmaantuessa. Laitoin akun laturiin yöksi ja aamulla käynnistyi kuin palmun alta.
Onko vastaavia kokemuksia? Kuka osaisi neuvoa? Jotenkin epäuskoinen ole viedä kolmatta kertaa merkkihuoltoon saman vian vuoksi, jota eivät ole onnistuneet poistamaan. Onko Turun seudulla jotakin vaihtoehtoista korjaamoa, jonka alaa tämä olisi?
Vika esiintyi ensimmäisen kerran viime joulukuussa kun auto oli pakkasella pysäköitynä viikon keula ylöspäin. Käynnistyi sekunniksi, hörähti siis ja sammui. Sen jälkeen ei käynnistynyt vaikka kuinka pitkällä startilla tai apuvirralla yritti. Hinurilla merkkikorjaamoon. Siellä oli kokemusta asiasta ja suurensivat tankin sisällä olevan pumppua ympäröivän keruualtaan reikiä. Tarkoituksena siis parantaa virtaamaa tuohon altaaseen kun tankki on vajaa. Estää pumppua imaisemasta allasta tyhjäksi käynnistymisen yhteydessä ja sitä kautta ilmaa mukaan.
Huolimatta edelisestä vika kuitenkin uusiutui silloin tällöin talven aikana ja aivan tasaisellakin pinnalla ulkona yön yli pysäköitäessä. Auto lähti kuitenkin käyntiin kun sen jätti muutamaksi tunniksi rauhaan ja koitti uudelleen käynnistää. Vietiin kuitenkin uudelleen merkkikorjaamolle, nyt ajamalla, ja vaihdettiin suodattimen tiivisteitä tai joitakin muita tiivisteitä, joiden tiedettiin kylmällä supistuessaan aiheuttaneen ilmavuotoa.
Seuraavan puoli vuotta on nyt menty siten, että aina kun vajaalla tankilla pysäköi keula ylämäkeen, ei käynnisty. Hörähtää ja sammuu. SItten pyörittää hyvin mutta ei käynnistä. Kun auton rullaa siitä tasaiselle saa sen käyntiin erittäin pitkällä sahaamisella. Tasaiselta käynnistyminen on onnistunut aina tähän viikkoon saakka. Nyt ilmojen kylmettyä ongelmat tasaiseltakin startatessa ovat palanneet. Esim. eilen illalla ei käynnistynyt vaikka pitkään yritti. Käynnistyi siis sekunniksi ja sammui kuten aina vian ilmaantuessa. Laitoin akun laturiin yöksi ja aamulla käynnistyi kuin palmun alta.
Onko vastaavia kokemuksia? Kuka osaisi neuvoa? Jotenkin epäuskoinen ole viedä kolmatta kertaa merkkihuoltoon saman vian vuoksi, jota eivät ole onnistuneet poistamaan. Onko Turun seudulla jotakin vaihtoehtoista korjaamoa, jonka alaa tämä olisi?