Mitä moottorinohjausta suosittelette Escort RST S2 vm. 1988?
Lähetetty: 22 Syys 2013 12:27
Hei. Mielenkiinnosta kysyisin, millaista moottorinohjausta suosittelisitte Ford Escort RS Turbo S2 vm. 1988:n, tällä hetkellä autossa on kiinni DTA Fast -ecu, jossa ei kuitenkaan ikänsä puolesta ole tyhjäkäynninsäätöominaisuutta eikä myöskään closed loop -lambdapohjaista seoksen ohjausta, eli tyhjäkäynti on kylmänä huono rikastuksista huolimatta, ja seosten säätö täysin karttapohjainen. Ensisijainen mielenkiinnonkohteeni olisi Megasquirt -ecu hintansa ja ominaisuuksiensa puolesta. Autossa on veden- ja imuilman lämpötia-anturit valmiina, ja ahtoja tällä hetkellä n. 1.6bar.Autossa on seosmittari, laajakaistalambda sekä korkeapainebensapumppu. Moottori on tietysti 1.6 CVH EFi, ylikokomännillä eli käytännössä 1.7ltr iskutilavuus. Tarvitsisiko autoon muuttaa johtosarjoja, ja voiko vanhoja kartastoja hyödyntää myös Megasquirtissa, jotta säätäminen olisi helpompaa, kun sytytysennakot ja ruiskutusajat sattuisi valmiiksi lähelle? Kartat on .MAP -muodossa, RS232 -sarjaportin kautta. Summa summarum, tavoitteenani olisi siis saada autoon kunnon tyhjäkäynti myös kylmällä koneella, sekä tarvittaessa myös tuo closed loop-toiminto päälle, jotta seosten hallinta olisi yksinkertaisempaa. Mitkä vaihtoehdot olisivat mielestänne sopivia kyseiseen autoon, ja kuinka paljon suurinpiirtein tulisi kustannuksia? Kiitokset vastauksista!