Sivu 1/1

Ohc, huohotus ongelma...?

Lähetetty: 10 Syys 2013 11:20
Kirjoittaja duckworth
Joo Sierra teki nyt ne ranskalaiset, ja öljynkorkki oli pompannut pois... Eilen aamulla se siis oli vielä paikallaan, tänään ajelin jonkun 2 km ja päätin toisesta syystä kurkata pellin alle jolloin huomasin että korkki puuttuu. En tiedä siis lentikö pois eilisten leikkien aikana (vastaheitto peltohovin risteykseen :twisted: ) vai tosiaan aamulla kun käynnisti kylmästä. Koko 20 km matka jonka tallille kiikutin ilman korkkia meni ihan hyvin öljy ei läikkynyt, mutta mikä tässä nyt mättää? Tämä on/oli sillä vanhanmallin mustalla korkilla, jonkun verran tämä kone huohottaa tuon korkin alta ja koppa on vähän kostea juuri korkin juuresta. Öljynpainetta on reilusti kuumana lähes 6 bar korkeilla kierroksilla, ja ollut koko 7000km ajan mitä autolla menty -> hiottu kampiakseli+korkeapainepumppu. Öljynä käytän Valvolinen 10w40Max Lifea.

Varsnaiselta huohotinventtiililtä tulee letku ylös jonka päässä on kartiofiltteri. Mulla on hyllyssä tuo facelift öljykorkki jossa onkin huohotin lähtö, mutta korjaako se sen kummemmin ongelmaa?? (eihän tuo orkkiskorkkikaan ole kovin tiivis)

Olen tosiaan kuullu tätä ongelmaa olevan esim. citikoissa, mutta niissäkin vaan talvella :roll:

Kone on se 2.0 efi ohc, täysrempattu, 11:1 rutut.

Muilla käynyt samoin koskaan?

Re: Ohc, huohotus ongelma...?

Lähetetty: 10 Syys 2013 13:15
Kirjoittaja yritäedes
Mulla alkoi samoin ohari heittää kylmäkäynnistyksessä korkkia, vaikka kone on tiivis eikä edes
huohota pahasti. Löysin korkin maasta, laitoin rautalankalinkun varmistukseksi ja siinä on pysynyt.

Re: Ohc, huohotus ongelma...?

Lähetetty: 10 Syys 2013 14:34
Kirjoittaja duckworth
yritäedes kirjoitti:Mulla alkoi samoin ohari heittää kylmäkäynnistyksessä korkkia, vaikka kone on tiivis eikä edes
huohota pahasti. Löysin korkin maasta, laitoin rautalankalinkun varmistukseksi ja siinä on pysynyt.
Ahaa, en olekaan ainoa jolle näin on käynyt.. Laitoin tohon nyt sen uudemmanmallisen korkin, siinä siis tuo em. huohotinlähtö, mutta se on reunoilta tiivis. Selvisikö koskaan miksi se korkki lakkasi pysymästä paikallaan?

Re: Ohc, huohotus ongelma...?

Lähetetty: 11 Syys 2013 00:54
Kirjoittaja yritäedes
duckworth kirjoitti:Selvisikö koskaan miksi se korkki lakkasi pysymästä paikallaan?
Ei. Luulen, että korkin tiiviste on vain kulunut ja kovettunut. Ja koneen käynnistyessä tulee pieni painepiikki, joka puhaltaa löysän korkin irti.

Re: Ohc, huohotus ongelma...?

Lähetetty: 11 Syys 2013 01:39
Kirjoittaja Tessu
Aika norminkuulosta tuo on näissä Voorteissa joissa korkki on vaan työntösovitteella,ite laitoin CVH Riesaan kans palloketjun korkkiin kiinni kun kuulin että niitä lentää taivaantuuliin,mulla tosin vähän ajettu auto mutta korkki ei ole oikein mitenkään tiukka!
Aika hölmö viritys on kans tuo CVH korkki kun semmoi tiivisteen lipare mukamas sen pitää,eli ei pidä!

Re: Ohc, huohotus ongelma...?

Lähetetty: 11 Syys 2013 10:55
Kirjoittaja duckworth
Okei, perusominaisuus siis. Raportoin vielä sen verran, että tänään vaihdoin tuohon sen facelift- korkin, pienen letkun pätkän kera, ja sidoin nipparilla sen imusarjaan. Eipähän pääse lentämään ainakaan.. kauas... :mrgreen: Niin se vanha korkkikin löytyi, oli runkoaisan ja vesiletkun välissä piilossa :lol:

Noniin, en viitsi tehdä uutta topiccia joten.. Kun kuitenkin öljynvaihto on edessä sellaisen 4000km päästä, niin mikä se on se paras öljy ohariin? Rally Formulaa (Peak life nykyään) suositeltu, nykyään ollu käytössä Max LIfe 10w40 ja sisäänajossa Mobil semi-synthetic 10w40, ja Rally Race suositteli ehdottamasti 20w50 "ralliöljyjä" :shock: Onko tuon öljyn oltava kylmänä paksua 10-20wX-tyyllin, vain pärjääkö tollanen suurten toleranssien kattila 5-alkuisilla?? Nykyään öljynpainetta melkolailla kylmänä.

Vastailkaa mieluiten perusteluiden kera, ettei tule huuto-öljy-äänestystä :mrgreen:

Re: Ohc, huohotus ongelma...?

Lähetetty: 11 Syys 2013 17:21
Kirjoittaja Aksu
Jos on käytä-autona niin turha sinne mitään 20w-50:ä tunkea.
Silä10w-40 jatkat vaan. ei se sen kummempaa tarvitse. Sit jos radalla tai muuten pitempään kiusaamista harrastaa niin sitten katsella noita parempia.
Ainakin itsellä ne 5w-50 1:set pysyi siellä koneessa kun oli paikat kunnossa. ja tarjoustalossa se on ihan kohtuu edullistakin :mrgreen:

Re: Ohc, huohotus ongelma...?

Lähetetty: 11 Syys 2013 17:47
Kirjoittaja yritäedes
Aksu kirjoitti:Ainakin itsellä ne 5w-50 1:set pysyi siellä koneessa kun oli paikat kunnossa.
Sama täällä. Tarpeeksi notkeaa talvella, että lähtee kivasti käyntiin (10w- on myös hyvä, kun ei ole hydraulisia nostimia eikä vastaavia härpäkkeitä). Toisaalta pitää kesäkuumalla koneen yläkerran mekaanisen äänen aisoissa...

Re: Ohc, huohotus ongelma...?

Lähetetty: 11 Syys 2013 22:11
Kirjoittaja emax
Tessu kirjoitti:Aika norminkuulosta tuo on näissä Voorteissa joissa korkki on vaan työntösovitteella,ite laitoin CVH Riesaan kans palloketjun korkkiin kiinni kun kuulin että niitä lentää taivaantuuliin,mulla tosin vähän ajettu auto mutta korkki ei ole oikein mitenkään tiukka!
Aika hölmö viritys on kans tuo CVH korkki kun semmoi tiivisteen lipare mukamas sen pitää,eli ei pidä!
Fordilta saa uuden cvh korkin. Maksoikohan jotain 10 luokkaa ja pysyy.

Ekas sierras oli kans tuota korkin ampumis ongelmaa. Siinä oli se imusarjan alla oleva huohotus juttu osaksi tukos.