-98 Escort 1.8i 16V GT sammuilee?
Lähetetty: 08 Syys 2013 18:16
Kyseiseen kärryyn on asennettu 2,5" putkisto, vapaavirtauskatalysaattori ja vapaavirtaussuodatin. Jos ajomatka ylittää noin 50 km, Escortti sammuu. Yleensä risteykseen, kun vauhti hiljenee. Autoon tulee virrat, mutta startti ei edes yritä. Kone on siis täysin mykkä. Seisottuaan noin 30- 45 min lähtee laakista kukkumaan ja taas mennään kuin ei mitään olis ollukaan vialla!??!
Lähes aina myös tyhjäkäynti seilaa käynnistyksen jälkeen n. 10 sek.,auto lähes sammuu. Ei ole väliä onko kone lämmin vai kylmä.
Koska olen itse erittäin kiinnostunut autoista, mutta myös erittäin huono niiden tekniikan kanssa, niin siksi käännyn puoleenne Fordistit. Ekaan vaivaan kysymys, onko kyseisessä koneessä ns. lämpöanturi joka lyövirrat koneesta poikki,jos tulee kone liian kuumaksi?? Ja voiko nämä "viritykset" vaikuttaa koneen toimintaan tällä tavoin oireillen?
Entäs tämä tyhjäkäynnin "hissi-toiminto"?
Kiitos, jo etukäteen asiantuntevista vastauksistanne!
Lähes aina myös tyhjäkäynti seilaa käynnistyksen jälkeen n. 10 sek.,auto lähes sammuu. Ei ole väliä onko kone lämmin vai kylmä.
Koska olen itse erittäin kiinnostunut autoista, mutta myös erittäin huono niiden tekniikan kanssa, niin siksi käännyn puoleenne Fordistit. Ekaan vaivaan kysymys, onko kyseisessä koneessä ns. lämpöanturi joka lyövirrat koneesta poikki,jos tulee kone liian kuumaksi?? Ja voiko nämä "viritykset" vaikuttaa koneen toimintaan tällä tavoin oireillen?
Entäs tämä tyhjäkäynnin "hissi-toiminto"?
Kiitos, jo etukäteen asiantuntevista vastauksistanne!