Sivu 1/2

1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 13:00
Kirjoittaja Eeska91
Eilen kävin ostamassa 1.4CVHlla varustetun kutoskoppasen Escortin. Josta sitten ajatuslamppu sytty ja ja palo kirkkaasti että mitenkäs tämä moottori kestää viritystä. Nokka Burton? Putkisto Martelius tai sitten se toinen mitä rallyracefin myypi. En muista merkkiä. Tällä hetkellä on n.74hv ja tarkotus olisi saada vähän lisätehoa. Vapariksi tulee K&N vakioputsarikoteloon tuleva. Miten näissä ykspisteruiskuissa tuo ECUn resetointi tapahtuu? Maa irti n.30min?

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 14:00
Kirjoittaja Mondeomies
cvh koneista 1,4 on huonoin vaihtoehto viritettäväksi. Se on oikeastaan stroukattu 1,3 joten ottaa jenkaa huonommin. Kirjassa "escortin viritys" löytyy paljon hyvää tietoa ja lainasinkin sen kerran kirjastosta. Eli jos vaihtoehdot ovat 1,4 tai 1,6 niin sitten 1,6.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 15:57
Kirjoittaja pasleh
Zetec vaan keulille ;)

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 16:17
Kirjoittaja Eeska91
Ei sitä heti aleta tekee hirveetä työtä. Mulla ois 1.6 imusarja jne. Lohkon ku löytäs vielä.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 16:32
Kirjoittaja corttiina san petso
Multa löytyy koko auto 1.6 CVH seissyt tuulessa ja tuiskussa ainakin 5 vuotta, irrallaan löytyy 1.6 CVH GT kansi+nokka ja 1.3 kansi(puolipallopalotila) molemmissa venttiilit hiottu.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 17:42
Kirjoittaja rangleri
Se menee niin, että se 1.6 on "stroukattu" 1.3. Niissä on sama poraus.

Ja 1.4 on hieman lyhytiskuisempi kuin 1.6.

Nuo 74-heppaiset 1.4 versiot oli nelipisteruiskuja. Mutta se ECU:n nollaus menee juuri noin!

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 18:44
Kirjoittaja Eeska91
Näky olevan joo 4-pisteruisku. Joku sano jossain että ykspisteruutalla. Onko sitte 1.3 ykspisteruutta?

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 18:56
Kirjoittaja GeeTee
Herää kysymys, miksi pikku CVH:ta virittää? Sama kun laittaa rahat nuotioon. Zetec pellinalle, mutkalla tai ilman

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 20:02
Kirjoittaja duckworth
GeeTee kirjoitti: Zetec pellinalle, mutkalla tai ilman
Auto vuodelta -95, joten sen mutkan laittaminen leimalle vaatii muutakin kun autocomilla printatun päästölapun...

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 21:34
Kirjoittaja Eeska91
VTTn päästölaput jne jne. Eiku onko se VVT. Kuitenki. En mää mitää ratarassia oo tuosta tekemässä. Lähinnä vähä enemmä vääntöä ja säveliä. Joita siinä kyllä on jo. Kun ei oo pönttö takana kiinni. Häätyy siihen alkaa putkisto tekemään.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 21:38
Kirjoittaja Krisse
Eeska91 kirjoitti:Eilen kävin ostamassa 1.4CVHlla .. mitenkäs tämä moottori kestää viritystä.
Jos sen virityksen tekee kunnolla ja huolellisesti (=polttoaineen saanti/seos ja sytytyksen ajotus kohdallaan kaikissa tilanteissa) niin toi kestää niin paljon viritystä että aika paljon saa mättää palikkaa pellin alle että alkaa paikat hajoilemaan.
Eeska91 kirjoitti:Tällä hetkellä on n.74hv ja tarkotus olisi saada vähän lisätehoa.
Minkälaisia lisätehoja olet kaavaillut? 10-20 lisäheppaa ei tunnu kuin lompakossa, 30 lisäheppaa (= ~40% tehonlisäys) maksaa jo aika pitkän pennin vaparina ja silti se kulkee parhaassa tapauksessa just 1.6 vakioeskortin verran.

Jos nyt jotain on kuitenki pakko päästä ropaamaan, niin paras hinta/vaiva/tulos -suhde olisi varmaan ettiä XR2i Fiestasta tai 90-92 Escortista 1.6 CVH kone. On nelipiste ja yli 100 heppaa, ja luulisi menevän koko lailla plug & play. Ensimmäisessä motivaatiopuuskassa voisi heittää koneen kiinni nykyisillä 'sähköillä' ja seraavana etappina sitten vaihtaa moottorinohjauksenkin luovuttaja-autosta. Tosin, ei silläkään vielä tän päivän 1400 kilosia perhe-ykskutosia liikennevaloissa haasteta :-D

Mut kyllä mä suosittelen että pistät eurot riviin ja pörinää putkeen vaikka kokeneemmat tietävätkin ettei ole mitään järkeä, voin nimittäin kertoa että näin nelikymppisenä on sitten kiva naureskella kaverien kanssa että mihin kaikkeen totaalisen turhaan sitä on rahojaan tunkenut :-D

Nimimerkillä vuoden '95 opintolaina meni Fiestan ('82) iskareihin ja jousiin, 1.3 Valenciaan, sen poraamiseen ja 1.1 mäntien ostamiseen, pörinäputkeen ja 2-kurkkuiseen Weeperiin..

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 21:47
Kirjoittaja Eeska91
Lähinnä vääntöä tullaan hakemaan. Uusi nokka? Peltisatsi ja putkisto. Vois olla joku 1" 3/4 kokone tai 2" putkisto peltisarjalta loppuun asti. Muutaman hepan jos siinä sivussa. Ei nyt mitää tuhansia euroja aleta pukkaamaa koneesee. Pysytää satasissa. Alustaan tullaan tekemään jotai muutoksia. Lähinnä jäykkyyden puolesta. Joku kohtalaisen hyvä säädettävä alusta. Jos ei niin sitten pelkät jouset.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 22:40
Kirjoittaja xr3ifreak
vaihda sinne 1.6 ja muutoksia sit siihen. Eikä tuohon 1.4. 1.6 koneen hommaaminen kaikkineen hiluineen ei luulis ajavan konkurssiin edes täysin persaukista ihmistä :D

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 04 Syys 2013 23:39
Kirjoittaja Eeska91
Kylläpä se kun ei ole rahaa mistä repiä.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 05 Syys 2013 11:30
Kirjoittaja Mara
Burtonin nokat, Marteliuksen sarjat ja muu vastaava sälä onkin niin edullista, että kannattaa kokeilla pikkuisesta talouskoneesta saada jotain ulos. :mrgreen:

Nytkin näyttäisi olevan yksi 1.6 XR kone satasella myynnissä Nettivaraosassa.

1.4CVH virityspotentiaali on täysi nolla.

Lähetetty: 05 Syys 2013 15:18
Kirjoittaja Keme
Eeska91 kirjoitti:Lähinnä vääntöä tullaan hakemaan.
Kylmä fakta on se ettei tuosta 1.4 litraisesta jätekoneesta saa vaparina mitään voimaa eikä vääntöä. Ikinä. On paljon palkitsevampia ja nautittavampiakin tapoja tuhlata rahaa.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 05 Syys 2013 17:27
Kirjoittaja njietro
Ei kettu mitä paskaa. :oops:

Eeska: unohda koko projekti. Oikeesti, unohda. Saat kuudellasataa 1,8 115hp escortin joka on nopeempi ja parempi _kaikkialta_ kun toi yksnelonen jätemylly. Oon omistanu tollaset kaikki ja ne cvh:t on huonoja, HUONOJA!

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 05 Syys 2013 17:29
Kirjoittaja njietro
Hei oikeesti mikä tää on tää juttu :oops: Mää en kestä enää.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 05 Syys 2013 17:30
Kirjoittaja njietro
Ei kukaan viritä / halua virittää 1,4L mk6 escorttia vaparina kadulle saadakseen siihen VÄÄNTÖÄ. Ei kukaan.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 05 Syys 2013 17:31
Kirjoittaja njietro
Eeska91 kirjoitti:Miten näissä ykspisteruiskuissa tuo ECUn resetointi tapahtuu?
Tä? Eiks toi o nelipiste?

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 06 Syys 2013 09:14
Kirjoittaja Eeska91
On kun kurkkasi pellin alle. Oishan mulla 1.6 ruiskutukki imusarjoineen päivineen.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 06 Syys 2013 14:38
Kirjoittaja Eeska91
Onko 1.4 ja 1.6 CVHn kaasuläpillä kui iso kokoero vai onko läpän koko ihan minimaalisen iso.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 06 Syys 2013 23:36
Kirjoittaja njietro
Noni no juu morrrrrrrjestapäivää.

Eiks sulla oo ne molemmat kaasuläpät tontilla? Mitta käteen ja mittaamaan. Lisäks kaasuläpän silmitön suurentaminen ei välttämättä varsinaisesti auta oikein mitään (paitti että kaasua on vaikeempi säännöstellä) mikäli nykynen kaasuläppäs ei rajota touhua.

Kannattaa käydä mittauttaan tehot penkissä ennen ja jälkeen viritysten ni nähdään mihin Eeskan paukut riittää viritysvelhojen maassa! Lyön kebun ranskalaisilla vetoo että 100hp raja ei mene rikki.

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 07 Syys 2013 11:28
Kirjoittaja Eeska91
Ei se meekkään. Sen minä tiiän jo. Mietin vaan sitä että jos tästä aletaan rakentaa tappokampetta nii 2litranen turbolla. Laiton sellainen :twisted:

Re: 1.4CVH virityspotentiaali tai 1.4 vaihto 1.6

Lähetetty: 07 Syys 2013 12:13
Kirjoittaja Hannu
Mahtaako sulla olla ihan selvillä auton virittämisen ero netissä koneen ääressä tai sitten sellainen "isojen poikien" virittäminen missä mennään jo astetta pidemmälle eli avataan esim. nokkapelti? Oletko koskaan kurkannut sinne pellin alle, että mitä ihmettä sieltä oikeen löytyykään?
njietro kirjoitti: Lyön kebun ranskalaisilla vetoo että 100hp raja ei mene rikki.
Njietro. Mä vastaan haasteeseen rullakebabilla, että tämä "projekti" ei etene niinkään pitkälle kuin edellinen mk4 escort joka piti palauttaa alkuperäiseen asuunsa missä se lähti tehtaalta. Ai niin, tulihan siihen toinen soitin + asennuskehys sille...