Sivu 1/1

1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 03 Syys 2013 18:42
Kirjoittaja Henkkaduud
Mooro, oiskos kellään hajua että mistäs otetaan turbolle öljynkierto?

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 03 Syys 2013 18:48
Kirjoittaja anon
Se on niin sanottu ryöstölaippa mikä tulee öljynsuodattimen ja sen rungon väliin.

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 03 Syys 2013 18:49
Kirjoittaja Aksu
öljypaineanturin kohdalta esim.

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 03 Syys 2013 18:53
Kirjoittaja anon
anon kirjoitti:Se on niin sanottu ryöstölaippa mikä tulee öljynsuodattimen ja sen rungon väliin.
Myydään mm. Motonetissä , haulla löytyy.

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 03 Syys 2013 18:55
Kirjoittaja Henkkaduud
sepäs oli nopeaa kiitos vain teille!

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 03 Syys 2013 18:59
Kirjoittaja emax
Aksun kanssa oon samaa mieltä. ÖP-anturilta se on helpoin ja halvin ottaa t-haaralla. Ja paluu öljypohjaan.
Ja rautainen hydrauliikka t-haara, vesijohtomessinki murtuu.

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 03 Syys 2013 19:09
Kirjoittaja Henkkaduud
tämä selvä. kiitoksia vain :)

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 01 Kesä 2014 19:22
Kirjoittaja Henkkaduud
Minkäslaisella liitingillä laitan sen paluuletkun siihen öljypohjaan kiinni? Ja onko merkitystä tuleeko öljynpinnan ylä vai alapuollelle?

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 01 Kesä 2014 21:23
Kirjoittaja NiceMan
Tee paluu mahdollisimman eteen ja luonollisesti pinnan yläpuolelle.
Ahtimelle otetaan öljy ö-paine anturin reiästä t-haaralla.

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 01 Kesä 2014 22:23
Kirjoittaja Henkkaduud
Minäpä teen sillai. Mutta niinku kysymys kuuluu edelleenki että minkälaisella liitoksella laitan paluu putken kiinni siihen öljypohjaan? Varmaan tyhmä kysymys mutta olokoot :roll:

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 01 Kesä 2014 23:13
Kirjoittaja Aksu
Esim.hitsaamalla putken siihen öljypohjaan ja siihen klemmarilla vain sitten kiinni.

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 04 Kesä 2014 21:48
Kirjoittaja duckworth
Kun asiasta nyt puhutaan niin; millaista letkua turbon öljyliitäntöihin siis käytetään? Teflonia teräspunoksella vai mitä? Ja mitenkä letku laitetaan niihin hydrauliikkaliittimiin kiinni? Ihanko vaan klemmarilla päälle vai puristetaanko erikoistyökauluilla?

Tämä on juuri se kohta jota mistään ei oikein saa selville, siksi kysyin. Huhu puheita kuulee jatkuvaan kyllä, muttei selkeää faktaa.

Kai nää on perusasioita joillekin, mutta...

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 04 Kesä 2014 21:59
Kirjoittaja anon
Jos olisin tekemässä putkituksia, niin ryöstölaipalla ja kupariputkella , ei tarvii letkunkiristimiä eikä muutakaan rihkamaa.

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 04 Kesä 2014 22:24
Kirjoittaja Aksu
duckworth kirjoitti:Kun asiasta nyt puhutaan niin; millaista letkua turbon öljyliitäntöihin siis käytetään? Teflonia teräspunoksella vai mitä? Ja mitenkä letku laitetaan niihin hydrauliikkaliittimiin kiinni? Ihanko vaan klemmarilla päälle vai puristetaanko erikoistyökauluilla?

Tämä on juuri se kohta jota mistään ei oikein saa selville, siksi kysyin. Huhu puheita kuulee jatkuvaan kyllä, muttei selkeää faktaa.

Kai nää on perusasioita joillekin, mutta...
Teräspunos/teflon putkella on se yleisin. Käytetty myös hydrauliletkuja mutta niiden lämmön kesto ilmoitetaan yleensä 100 asteiseksi.
Ja ihan prässätyillä hydrauliliitoksilla.
Kuumetessaan on vaarana pof! vaarana. On useamman kerran lentäneet öljyt crsc:n ratapäivilläkin kun tehty letkuklemmareilla liitokset .
Öljykellon paikalle teräksinen hydrauli t-haara ja siihen kello ja lähtö hydrauliliitoksella valmis. Kestää parikin haaraa ja ison kellon painon.

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 04 Kesä 2014 22:35
Kirjoittaja duckworth
Aksu kirjoitti: Teräspunos/teflon putkella on se yleisin. Käytetty myös hydrauliletkuja mutta niiden lämmön kesto ilmoitetaan yleensä 100 asteiseksi.
Ja ihan prässätyillä hydrauliliitoksilla.
Kuumetessaan on vaarana pof! vaarana. On useamman kerran lentäneet öljyt crsc:n ratapäivilläkin kun tehty letkuklemmareilla liitokset .
Öljykellon paikalle teräksinen hydrauli t-haara ja siihen kello ja lähtö hydrauliliitoksella valmis. Kestää parikin haaraa ja ison kellon painon.
Ok, tähän halusinkin juuri varmuutta.

Se on sitten eri asia tietääkö esim. LH-osa (raskaskonefirma iisalmessa) mikä on teflonputki... :roll: :lol: Kyllähän sieltä aina jotain myydään, mutta täällä Savossa on aina kyseenalaista sopiiko se omaan tarkotukseen tai onko edes sitä mitä tilasi :|

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Lähetetty: 06 Kesä 2014 10:57
Kirjoittaja Aksu
Luulisi tietävän,valaisee viellä että tarvitsee kestää jatkuvaa lämpöä enemmän.

Mulla esim. työ-autossa öljyn lämmöt pysyy näin kesällä 95-108 asteen välillä jatkuvasti.
Cossun koneessa olivat 70-95 välillä mutta siinä oli matala lämpöinen termostaatti vedelle ja keulalla hyvä kenno öljylle.
Esim. E85:sen kanssa suositeltaa olisi saada öljytkin pysymään lämpöisempänä tai sitten tiheämpi vaihtoväli kuin normi bensalla jos kone käy viileänä..(ainakin itse niin tekisin).