Terve!
Pakko tänne suuntaan pitkästä aikaan kääntyä ja kysyä apua.
Vuoden -92 Escort 1.6 Efi ei suostunut tällä viikolla lähtemään aamulla käyntiin.
Starttia pyörittää aivan normaalisti, mutta ei edes hörähdystä kuulu.
Mutta sitten kun päivällä koitin uudestaan käynnistää niin laakista käyntiin.
Tänä aamuna sama homma, vaikka kuinka pitkään jurnuttaa starttia niin ei mitään tapahdu.
Veikkaisin vahvasti tällä olevan tekemistä aamuisen kosteuden kanssa jota on vahvasti esiintynyt.
Jossain on vissiin hapettumaa?, joka vaikuttaa luultavasti siihen ettei kipinää tule?
Mutta missä, mitkä paikat kannattaa käydä läpi?
Auto on kesäautona ollut ainoastaan eli suolavellissä ei se ole ehtinyt uimaan.
Koskaan aikaisemmin 3 vuoden aikana, minkä auto on minulla ollut niin ei ole ilmaantunut vastaavaa.
Ei käynnisty aamuisin (kipinä hukassa?)
Ei käynnisty aamuisin (kipinä hukassa?)
Ford Escort Cabriolet -92
Saab 9-3 AERO -01
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Saab 9-3 AERO -01
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Re: Ei käynnisty aamuisin (kipinä hukassa?)
Uusi virranjaottimen kansi, eikös tuossa ikäluokassa sellainen vielä ole (?).
Vanhoissa autoissa likaiset ja kostuneet "pakeliittikannet" ovat päästäneet kipinän vaeltelemaan märkää pintaa pitkin ja samalla polttamaan suojapinnan (rikki) sellaiseksi että kipinällä on helppo latu karata ennen suuriresistanssisempia tulpanjohtimia tulpille. Sähkö kulkee sieltä mistä sen on helpointa mennä - ja nyt se menee kosteana aamuna "harakoille".
Vanhoissa autoissa likaiset ja kostuneet "pakeliittikannet" ovat päästäneet kipinän vaeltelemaan märkää pintaa pitkin ja samalla polttamaan suojapinnan (rikki) sellaiseksi että kipinällä on helppo latu karata ennen suuriresistanssisempia tulpanjohtimia tulpille. Sähkö kulkee sieltä mistä sen on helpointa mennä - ja nyt se menee kosteana aamuna "harakoille".
Torque Vectoring Control
- Mondeomies
- Viestit: 661
- Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
- Paikkakunta: Perniö, Salo
Re: Ei käynnisty aamuisin (kipinä hukassa?)
ei ole virranjakajaa vaan on jo puolapakka.
Re: Ei käynnisty aamuisin (kipinä hukassa?)
Lähti taas laakista käyntiin tuossa äsken kun koitin.
Samalla putsailin CRCn kanssa paikkoja ja mitään hapettumia ei kyllä silmään osunut pahemmin.
Tuo sytytyspuola näytti siistiltä, eikä siinä ollut halkeamia tai vastaavaa päällepäin näkyvää kulumaa.
Täytyy katsoa jos sitä kävisi motonetistä uuden puolan hakemassa kun eivät 50€ enempää pyydä niistä.
Samalla putsailin CRCn kanssa paikkoja ja mitään hapettumia ei kyllä silmään osunut pahemmin.
Tuo sytytyspuola näytti siistiltä, eikä siinä ollut halkeamia tai vastaavaa päällepäin näkyvää kulumaa.
Täytyy katsoa jos sitä kävisi motonetistä uuden puolan hakemassa kun eivät 50€ enempää pyydä niistä.
Ford Escort Cabriolet -92
Saab 9-3 AERO -01
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Saab 9-3 AERO -01
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Re: Ei käynnisty aamuisin (kipinä hukassa?)
Onko muita mystisiä sähkövikoja? Sulakerasioitakin tähän ikäluokkaan on vaihdeltu pilvinpimein.
Kampiakselin asentoanturin liittimeenkin kannattaa vilkaista, se on startin yläpuolella ja itse anturi osoittaa vauhtipyörään päin.
Kampiakselin asentoanturin liittimeenkin kannattaa vilkaista, se on startin yläpuolella ja itse anturi osoittaa vauhtipyörään päin.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Ei käynnisty aamuisin (kipinä hukassa?)
Ei löydy muita sähkövikoja muuta kuin, että tihkun ollessa päällä pyyhkijät pyyhkäisevät kerran. Muilla asennoilla toimii normaalisti.
Tänä aamuna tosiaan lähti käyntiin auto pienen starttailun jälkeen eli jotain apua taisi olla siitä että tuli liittimiä puhdistettua.
Tänä aamuna tosiaan lähti käyntiin auto pienen starttailun jälkeen eli jotain apua taisi olla siitä että tuli liittimiä puhdistettua.
Ford Escort Cabriolet -92
Saab 9-3 AERO -01
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91
Saab 9-3 AERO -01
Ex:
Ford Escort CLX -91
Volvo 440 GL -91