vetarin suojakumin vaihto ohje "tripod"niveleen
Lähetetty: 21 Elo 2013 23:10
oon huono selittämään mu kokeillaan nyt sitte
elikkäs moni selittää ettei ne oo irrotettavia mut se onkin sitte paskapuhetta nekin on ihmisen kasaamia.. elieli nehän on ns tribod murrokset jotka puretaan ottamalla vetari pois ja esim taltta pää meisselillä ja vasaralla naputetaan vetarin puolelta se "mötikän"kuori auki(se siis on ns litistetty kiinni siihen kapenevaan kohtaan se vaan suoristetaan ympäriinsä) ja ei hajoteta sitten voiman käytöllä se ulkokuori lähtee sitten vetämällä poies kuhan on ed mainitun tehny,(siellä on sitte levy ja jousi mikä tulee sen vetarin päähän) sitten otetaan orengas pois joka estää ns tripodia liikkumasta sitten hauskin osuus vetää tripodi pois samalla varoen ettei neulalaakerien neulat lähe tippumaan sekin helpoin varmistaa pienellä taltta menselillä napauttaa jokaisen laakerin ns lukkoa isommaks ettei vaan tipu sitten vaan uutta suojakumia paikalleen ja sitte eikun kasaamaan ja toi kuori laitetaan kiin samalla painaen tuo jousi lyttyyn vasaralla naputtaa sen kantin takasin omaan asentoon... ja voilaa siinäpä se onkin
ja sitten eikun kehumaan shellille miten se vaihetaan oikein.. ja tosiaan oon tosi huono selittämään et sorket siitä
elikkäs moni selittää ettei ne oo irrotettavia mut se onkin sitte paskapuhetta nekin on ihmisen kasaamia.. elieli nehän on ns tribod murrokset jotka puretaan ottamalla vetari pois ja esim taltta pää meisselillä ja vasaralla naputetaan vetarin puolelta se "mötikän"kuori auki(se siis on ns litistetty kiinni siihen kapenevaan kohtaan se vaan suoristetaan ympäriinsä) ja ei hajoteta sitten voiman käytöllä se ulkokuori lähtee sitten vetämällä poies kuhan on ed mainitun tehny,(siellä on sitte levy ja jousi mikä tulee sen vetarin päähän) sitten otetaan orengas pois joka estää ns tripodia liikkumasta sitten hauskin osuus vetää tripodi pois samalla varoen ettei neulalaakerien neulat lähe tippumaan sekin helpoin varmistaa pienellä taltta menselillä napauttaa jokaisen laakerin ns lukkoa isommaks ettei vaan tipu sitten vaan uutta suojakumia paikalleen ja sitte eikun kasaamaan ja toi kuori laitetaan kiin samalla painaen tuo jousi lyttyyn vasaralla naputtaa sen kantin takasin omaan asentoon... ja voilaa siinäpä se onkin
