Jos todellakin päädyt kansihommaan niin aika simppelisti näin:
1. Auto pukille, oIkea etupyörä pois, sisälokari pois, (öljyt pois)
2. Moottori kannatukseen vaikka öljypohjasta, etupään moottorinkannatin irti.
3. Tulpanjohdot, puola, kaikki mikä venttiilikopasta lähtee ja on tiellä irti.
4. Moniurahihna pois, (vesipumppu, jos haluat vaihtaa(suosittelen)). Vedet joudut kuitenki ottaa pois.
5. Venakoppa auki, tiiviste varmaan kannattaa hankkia uusiksi. Jako kohilleen, ainakin kampiakselista.
6. Jakopään koppa auki, hihna pois, kiristimet ja rullat uusiks.
7. Merkkaa nokkapukit, järjestys ja puoleisuus. Irrota pukit ja nokat.
8. Taistele pakosarja ja ehkä myöskin imusarja pois kannesta. Voi olla, että on helpompaa jättää imusarja kiinni ja joku putki jostain irrottaa kun taistella siellä perällä. Varaudu myös poikkimeneviin pinnapultteihin.
9. Nyt pitäis pikkuhiljaa näkyä kansipultit nokkien alla, ne irrotetaan. Irroitusjärjestys reunoilta keskelle ristiin kaikkia vähän kerrallaan.
10. Kansi pois, todennäköiseti joudut sitä lyömään, puu/kumivasara on kova sana. Älä kampea tiivistepinnan välistä. Nosta varovasti, vie plaaniin/remonttiin ja asennus toisinpäin.
Todennäkösesti joudut hommaamaan uudet kansipultit, ainakin suosittelen niin. Tietty matkan varrella kuuluukin kuulua useampi kirosana, sillä ei se helposti kuitenkaan tule tapahtumaan, mutta periaatteessa noin. Suosittelen vahvasti hommaamaan korjausoppaan, joka selventää paljon esim. jaon löytämistä paikalleen. Viikonlopussa irti, kansi viikon pajalla ja toinen viikonloppu ja kovaa ajoa. Tai sit ei.
