Sivu 1/2
Sierran sähköhässäkkäkaasarin ongelmia
Lähetetty: 01 Maalis 2005 21:28
Kirjoittaja Smouk
Elikkäs sierra 2.0 ohc 30/34 DFTH weberillä.
Ongelmana tyhjäkäynti. Kylmänä lähtee usein oikein hyvin käyntiin ja saattaa pelata lähes huoletta koko päivänkin, mutta joskus kun antaa kenkää vähän enemmän tai muuten vaan saattaa sammua kun päästää tyhjäkäynnille.
Oisko kenelläkään käryä et mikä mahtaa olla vikana

Toi vika tulee aina niin eri tilanteissa ja satunnaisesti, että ei meikäläisen tiedot enää riitä. Boksin ja sen "tyhjäkäyntimoottorin" oon jo epätoivoisena vaihtanu.
Ennen noita tuli toki mieleen, et joskos sinne pääsis paskaa suodattimen läpi. Mutta onko toi sierran suodatin toi harmaa metallinen pötti tos boksin lähellä vai mikä se on? Muuta suodattimen tapaista en ainakaan löydä.
Auttakee

Lähetetty: 01 Maalis 2005 22:05
Kirjoittaja janzamar
onhan noi suodattimet alunperin usein umpinaisia,bensaletkua seuraamalla vaan..
Lähetetty: 01 Maalis 2005 22:37
Kirjoittaja Smouk
janzamar kirjoitti:onhan noi suodattimet alunperin usein umpinaisia,bensaletkua seuraamalla vaan..
Näinhän se varmaan on, mutta ennen puNppua tossa kiesissä ei ainakaan suodatinta ole. Sitää vaan ihmettelinkin tossa, että mahtaako toi metallinen pötti olla sit se suodatin vai mikä. Siinä on kolme letkua kiinni, pumpulta tuleva, kaasarille lähtö ja ilmeisesti jonkinmoinen paluuletku tankkiin? Ja motonetistä (tm) ei ainakaan samannäköistä purnukkaa löydy.
Lähetetty: 01 Maalis 2005 22:52
Kirjoittaja Arska
Se metallipönttö ei ole suodatin, ainut suodatin on tankissa imuputken päässä. Joissain malleissa on samantapainen sihti pensapumpussa jos se on avattavaa mallia. Voidaan siis olettaa että jotain rojua voi kaasarissa hyvinkin olla.
Lähetetty: 01 Maalis 2005 23:05
Kirjoittaja Smouk
Arska kirjoitti:Se metallipönttö ei ole suodatin, ainut suodatin on tankissa imuputken päässä. Joissain malleissa on samantapainen sihti pensapumpussa jos se on avattavaa mallia. Voidaan siis olettaa että jotain rojua voi kaasarissa hyvinkin olla.
Jees, kiitos tiedosta. Täytyy pistää suodatin tohon letkuun ennen pumppua ja kuulostella josko ois apua.
Lähetetty: 05 Maalis 2005 15:18
Kirjoittaja Smouk
Ei niin EI!
Ei jaksa edelleenkään tyhjäkäyntiä kiihdyttämisen / ajon jälkeen. Heti kun on kytkin pohjas ni sammuu! Sama jos ajaa "pintakaasulla" niin nykii koko ajan. Joskus saattaa tyhjäkäynti pelata kun sammuttaa auton ja pistää uudestaan käyntiin, eikä vahingossakaan hipaise kaasua. Kiihdyttäessä / korkeammilla kierroksilla ajaessa pelaa täysin.
Kellään ideoita et mikä tuola ny vastustaa?
Tähän mennes vaihdettu: boksi, "tyhjäkäyntimoottori" ja suuttimet.
Lisäksi pistin polttoainesuodattimen letkuun ja säädin tyhjäkäyntiä isommalle, ei mitään apua.
Lähetetty: 05 Maalis 2005 15:25
Kirjoittaja janzamar
imusarja ja kaasari kunnolla kiinni?
josko se klöntti kolmella letkulla on joku paineentasaaja..jos
siinä vikaa..tulpanjohdot,puola,jakajan kansi..?
mutta bensansaannilta kuullostaa...
Lähetetty: 05 Maalis 2005 15:35
Kirjoittaja Smouk
janzamar kirjoitti:imusarja ja kaasari kunnolla kiinni?
josko se klöntti kolmella letkulla on joku paineentasaaja..jos
siinä vikaa..tulpanjohdot,puola,jakajan kansi..?
mutta bensansaannilta kuullostaa...
Imusarja ja kaasari on kyl kiinni huolella. Siitä metalliklöntistä en todellakaan tiedä mikä se on...
Ja sytkäpuoli pitäs olla ihan hyvis kuosis ku ei oo pitkä kun oon pistäny kaiken uusiksi, paitsi puolan. Nyt varmaan täytys selvittää eka sen mystisen pötin tarkoitus ja sitte ettiä jostain toinen puola kokeiltavaksi.
Lähetetty: 05 Maalis 2005 15:42
Kirjoittaja zak69
Mikähän sen moottorin tyyppi on, ja siis minkäikänen auto kyseessä? Jos vaikka autodatasta löytyis jotain.......

Lähetetty: 05 Maalis 2005 15:47
Kirjoittaja Smouk
zak69 kirjoitti:Mikähän sen moottorin tyyppi on, ja siis minkäikänen auto kyseessä? Jos vaikka autodatasta löytyis jotain.......

Tyyppi taitaa olla NES tai NET, en muista kumpi. Vuosimalli on 1989 ja kaasarina siis edelleen weberin 30/34 DFTH.
Lähetetty: 05 Maalis 2005 16:04
Kirjoittaja Niksa80
Arska kirjoitti:Se metallipönttö ei ole suodatin, ainut suodatin on tankissa imuputken päässä. Joissain malleissa on samantapainen sihti pensapumpussa jos se on avattavaa mallia. Voidaan siis olettaa että jotain rojua voi kaasarissa hyvinkin olla.
On muuten sihtiputki myös kaasarissakin eli imuletkun nippa pois vetämällä ja vekslaamalla VAROVASTI ja sieltä ilmestyy sellanen sihti joka on putken muodossa eli pyöreä jossa on keskellä reikä.. 8)
Tai tuossahan taitaa olla ruuvattava nippa.. Perhana kunnei muista nyt mutta siellä on jokatapauksessa sihti..
Toinen syys tuohon voi olla tosiaan kakka joka tukkii suutinta osittain..
Syy voi olla tällanen:
Kakka putoaa suuttimesta kun auto on sammuksissa ja tarttaat sen käymään niin siellä suuttimessa ei ole sellasta imua että jaksais nostaa kakkaa suuttimeen mutta silloin imu kasvaa tietty ku annat jenkaa koneelle niin sillo se kakka pääsee suuttimeen ja siellä se pysyy koska siellä on imua tarpeeksi pitämään se siellä..
Kun motti sammuu niin se kakka pääsee putoamaan pois suuttimesta ni sitte laitat taas käymään ja kakka ei taaskaan pääse nousemaan suuttimeen koska niin vahvaa imua ei ole jnejne..
Epäilisin kyllä sitä kakkaa kaasarissa eli webru auki ja putsputs..
Muista että kaasari on periaatteessa motin sydän ja siitä ei missää nimessä saa jäädä ylimääräsii osia koska se ei tule toimimaan kunnolla jos puuttuu.. 8)
Eiköhän tämä ollu tarpeeksi vaikea selitys yhdestä ainoasta kakasta..

Lähetetty: 05 Maalis 2005 16:05
Kirjoittaja zak69
Autodatasta en löytäny jeesiä, mut jos on nes-kone niin siitä pitäis pystyä lukeen vikakoodit. Tälläsen linkin löysin, onko sama kaasari kun sulla? Malli näyttää olevan eri mut siellä varaosahinnoissa sama korjaussarja kävi molempiin. Toivottavasti auttas.....
http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm
Lähetetty: 05 Maalis 2005 16:22
Kirjoittaja Smouk
Niksa80 kirjoitti:
...
Eiköhän tämä ollu tarpeeksi vaikea selitys yhdestä ainoasta kakasta..


Oolrait, tajusin kyl missä se sihti, pitääpä mennä katsomaan. Varmaan hulluna pitävät ku kerrostalon parkkipaikalla koko ajan jotain ruuvaamas

Kiskon sit ton kaasarin irti ja putsaan jos toi sihti ei paljasta mitään mullistavaa. Kiitos neuvoista!!
Lähetetty: 05 Maalis 2005 16:25
Kirjoittaja Smouk
zak69 kirjoitti:Autodatasta en löytäny jeesiä, mut jos on nes-kone niin siitä pitäis pystyä lukeen vikakoodit. Tälläsen linkin löysin, onko sama kaasari kun sulla? Malli näyttää olevan eri mut siellä varaosahinnoissa sama korjaussarja kävi molempiin. Toivottavasti auttas.....
http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm
Kiitos avusta! Tuo sun linkin kaasari ei ole sama kun mulla, mutta pitää lukea teksti läpi jos sieltä jotain apuja kumminkin löytyisi.
Lähetetty: 05 Maalis 2005 16:30
Kirjoittaja Smouk
Jätän tänne vielä yhen kyssärin hautumaan siksi aikaa kun meen ruuvaamaan taas. Eli mikä toi ilmanputsarissa oleva onales oikein on johon tulee / pitäisi tulla imusarja jokin alipaineletku. Meinaan siihen ei letkua tule vaan se letku on tukittu, nyppäsin letkun irti ja kas auto sammui

Eli onko tolla alipaineletku systeemillä & ilmanputsarihässäkällä jokin seksuaalinen merkitys auton toimintaan? Sillä noin se on ollut tietääkseni aina ja auto on toiminu hyvin.
Lähetetty: 05 Maalis 2005 16:35
Kirjoittaja janzamar
olihan ainakin hyvin selitetty..selkeetä tekstiä

Lähetetty: 05 Maalis 2005 16:58
Kirjoittaja Smouk
janzamar kirjoitti:olihan ainakin hyvin selitetty..selkeetä tekstiä


No perkeles, emmä vaan osaa

Kumminki imusarjasta lähtee alipaineletku jonka ilmeisesti PITÄIS mennä ilmanputsariin johonkin..
Täytynee huomenna nypätä kaasari irti ja putsata se huolella, ei enää jaksa tänään tapella ton kans tai menee hermot lopullisesti.
Lähetetty: 05 Maalis 2005 17:01
Kirjoittaja hietsu
Smouk kirjoitti:

No perkeles, emmä vaan osaa

Kumminki imusarjasta lähtee alipaineletku jonka ilmeisesti PITÄIS mennä ilmanputsariin johonkin..
Täytynee huomenna nypätä kaasari irti ja putsata se huolella, ei enää jaksa tänään tapella ton kans tai menee hermot lopullisesti.
No no!! Asennus-sarjaa seuralaiseks... kyl se siitä... 8)

Lähetetty: 05 Maalis 2005 17:34
Kirjoittaja Smouk
hietsu kirjoitti:
No no!! Asennus-sarjaa seuralaiseks... kyl se siitä... 8)


Ei sentään, yleensä jos asennussarjan kans alkaa säätämään ni tulee vaan enemmän töitä seuraavaksi päiväksi

Lähetetty: 05 Maalis 2005 20:29
Kirjoittaja tanari
Smouk kirjoitti:Jätän tänne vielä yhen kyssärin hautumaan siksi aikaa kun meen ruuvaamaan taas. Eli mikä toi ilmanputsarissa oleva onales oikein on johon tulee / pitäisi tulla imusarja jokin alipaineletku. Meinaan siihen ei letkua tule vaan se letku on tukittu, nyppäsin letkun irti ja kas auto sammui

Eli onko tolla alipaineletku systeemillä & ilmanputsarihässäkällä jokin seksuaalinen merkitys auton toimintaan? Sillä noin se on ollut tietääkseni aina ja auto on toiminu hyvin.
se alipaine letku/putki menee ilmanputsarille ja ilmanputsarista siihen systeemiin mikä valitsee ottaako ilmaa pakosarjanpäältä vai lokarin sisäpuolelta

eli se alipaine letku tukitaan jossei käytetä sitä automaattisesti toimivaa imuilmanesilämmitys systeemiä.
Lähetetty: 06 Maalis 2005 15:03
Kirjoittaja Smouk
tanari kirjoitti:se alipaine letku/putki menee ilmanputsarille ja ilmanputsarista siihen systeemiin mikä valitsee ottaako ilmaa pakosarjanpäältä vai lokarin sisäpuolelta

eli se alipaine letku tukitaan jossei käytetä sitä automaattisesti toimivaa imuilmanesilämmitys systeemiä.
Just, kiitos asian selvittämisestä.
Tietääkö joku mikä toi imusarjan pohjassa oleva anturi on?
Lähetetty: 06 Maalis 2005 22:00
Kirjoittaja tanari
Smouk kirjoitti:
Just, kiitos asian selvittämisestä.
Tietääkö joku mikä toi imusarjan pohjassa oleva anturi on?
taitaapi olla imusarjan lämmitysvastus.(ettei jäädä)
Lähetetty: 17 Maalis 2005 13:18
Kirjoittaja Fullspeed
Ja on siinä jäähdytinnesteen lämpötila-anturi sytkäboksille. Mittarin anturihan on kannessa. Kuulostas että tyhjäkäynti piirissä/suuttimessa vois olla tukosta. Itellä teki viime kesänä kyllä samaa. Ensioireena pari kertaa hävis tyhjäkäynti, sitten hyyty useita kertoja maantiellä, mut lähti pian käyntiin. Ei saanu bensaa, tyhjensi kohokammion. Vika oli just siinä pötsissä, josta lähtee paluu tankkiin, oliko se nyt suodatin vai ei. Pistin sitten suoran letkun pumpulta uuden tarvike suodattimen kautta kaasarille. Eli ei ole paluulinja enää käytössa. Hyvin toimi sen jälkeen, oireet hävis heti ja pelaa vieläkin, eikä kaasari ei oo tulvinu.
Lähetetty: 17 Maalis 2005 16:32
Kirjoittaja ZyaS
eipä kaasarin pitäis tulviikkaan jos sille tuleva paine on 0,4Bar
Lähetetty: 18 Maalis 2005 20:05
Kirjoittaja Juippa
"Näinhän se varmaan on, mutta ennen puNppua tossa kiesissä ei ainakaan suodatinta ole. Sitää vaan ihmettelinkin tossa, että mahtaako toi metallinen pötti olla sit se suodatin vai mikä. Siinä on kolme letkua kiinni, pumpulta tuleva, kaasarille lähtö ja ilmeisesti jonkinmoinen paluuletku tankkiin? Ja motonetistä (tm) ei ainakaan samannäköistä purnukkaa löydy."
Toi purnukka on höyrynerotin ja palu linja tankille. Stocmanilla ne repii ne heti pois sierroista jos semmonen huoltoon tulee, menee vissiin tukkoon. Joissain malleissa on samanlainen josta puuttuu toi "iso purnukka osa" ja on vaan se paluu häsä tankkiin. kokeile ohitta se purkki vetämäll pensa letku pumput suoraan kaasariin. Mulla tapahtunu kahes eri sierras sama juttu, toimi sen jälkee ku heitin purnukan jorpakkon riesan konehuoneest.

Kanndee kokeilla....