Sivu 1/1

Ford Aerostar

Lähetetty: 25 Tammi 2006 18:09
Kirjoittaja Fritzkolli
Ostimpa tommoisen keksinnön. Siinä vaan automaatti luistaa ettei ajaa voi. vika oli ilmestynyt aamulla liikkeelle lähtiessä. oli kulkenut pakilla vain täysillä kierroksilla. Onko nyt laatikon osto edessä vai voiko ton korjata ja miten? Missä muissa foordeissa on toi sama laatikko?
Mites saako vaijerimittarilla olevan laatikon mitenkään tohon digimittaristoon?
Kiitos paljon tiedoista jo etukäteen
Autohan oli vm-89 ja 3,0 v6

Lähetetty: 25 Tammi 2006 18:13
Kirjoittaja lassi
Ootteko öljyt katsonut? Kannattaa katsoa ensiks öljyt kosla käyntiin ja N:lle ja katse mittatikkuun. :shock: :shock: :shock: :roll:

Lähetetty: 25 Tammi 2006 18:32
Kirjoittaja TeRoK
Mikäköhän loota tommosessa on??? Onko neljä vai kolme vaihteinen?
Pannathan jossain malleissa ja pystyy kiristämään, mutta jos niin paljon luistaa ettei meinaa liikkeelle päästä niin öljyjen tarkistus ensin, että on tarpeeksi ja on kirkkaan punaista. Ei siis saa olla mustaa.

Lähetetty: 25 Tammi 2006 18:43
Kirjoittaja Jaakko85
TeRoK kirjoitti:Mikäköhän loota tommosessa on??? Onko neljä vai kolme vaihteinen?
Pannathan jossain malleissa ja pystyy kiristämään, mutta jos niin paljon luistaa ettei meinaa liikkeelle päästä niin öljyjen tarkistus ensin, että on tarpeeksi ja on kirkkaan punaista. Ei siis saa olla mustaa.
Voiskohan olla A4Ld?

Lähetetty: 25 Tammi 2006 19:38
Kirjoittaja TeRoK
Joo sitä ja meinasin ite iän perusteella, mutta ei noista jenkeistä niin oo tietoa.

Lähetetty: 25 Tammi 2006 22:23
Kirjoittaja country sedan
Aerostarit on A4LD:llä, myös 4wd.
Jos rasvaa on riittävästi ja luistaa, niin sitten lienee eteenpäinmeno kytkin valmis.

Lähetetty: 26 Tammi 2006 20:37
Kirjoittaja Fritzkolli
Öljyt on puhtaan punaiset. Mutta kun tarkistin pinnan auton käydessä ja vaihteet parikertaa läpikäyneenä sitä oli n.4cm yli ylärajan.
vaihdetta vaihtaessa ei edes huomaa sen kytkeytymistä. mutta kaasu pohjassa liikkuu kyllä eteen tai taakse :shock:

Lähetetty: 27 Tammi 2006 14:17
Kirjoittaja SbY
Ostithan auton liikkeestä ja alle 6kk sitten??

Lähetetty: 27 Tammi 2006 16:12
Kirjoittaja TeRoK
No eikös noissa tomaateissa just oo pirun tarkkaa ettei sa olla liikaa öljyä.

Lähetetty: 27 Tammi 2006 21:55
Kirjoittaja Fritzkolli
Taitaa olla uuden laatikon etsiminen edessä :(
Sattuuko esim samanikäisen scorpion laatikko mitenkään?

Lähetetty: 05 Helmi 2006 21:56
Kirjoittaja Fritzkolli
Joopa. otin laatikon pois ja rupesin purkamaan. oli pientä jousenpalasta pitkin ja poikin heti kättelyssä. on pyöriny jo jonkun verran sen pakan sisällä. 2 tappii oli sentää viel ehjänä muut poikki :evil:
ja eiku uutta laatikkoa etsimään

Re: Ford Aerostar

Lähetetty: 23 Syys 2011 17:33
Kirjoittaja juuso*
Ostinpa sitten työautoksi tämmösen. Ja kysymys kuuluu, kun tuossa automaattivaihteiston kaaviossa on pieni d ja iso d niin mitä niillä on eroa?

Re: Ford Aerostar

Lähetetty: 24 Syys 2011 16:14
Kirjoittaja juuso*
juuso* kirjoitti:Ostinpa sitten työautoksi tämmösen. Ja kysymys kuuluu, kun tuossa automaattivaihteiston kaaviossa on pieni d ja iso d niin mitä niillä on eroa?
Sen verran olen saanut selville että toinen on ylivaihde jolla ajetaan matka ajoa. Mutta kumpi? Netistä löytyi että iso D mutta kun kytken ison D:n kaheksankympin vauhissa päälle niin kierrokset nousee ylemmäksi? Tarkottaako tämä että "ylivaihde" on rikki? Ja kulutus mittari näyttää kummallaki d:llä että 80 vauhdissa kulutus yli 10l/100km, kai sieltä pitäs yks vaihe vielä löytyä että vois satastaki ajella :roll:

Re: Ford Aerostar

Lähetetty: 27 Syys 2011 09:36
Kirjoittaja juuso*
Eikö kellään ole tietoa? Pikku d:llä 80 vauhdissa kierroksia 2k ja kulutus 8-11l/100km.