Sivu 1/1
Auton rekisteristä poisto/seisonta?
Lähetetty: 25 Tammi 2006 16:06
Kirjoittaja Riesa2.0
Eli kysymys kuuluu vieläkö on mahdollista poistaa auto rekisteristä "normaaliin" tapaan vai vaaditaanko romutustodistus? Olis tarkoitus ottaa tuo vara-autona palvellut kadetti taas työn alle, mutta vain tiedä mitä sille tekisi, laittaisiko sen seisontaan vai poistaisiko kilvistä...

Pari vuotta tuossa hommassa varmaan menisi, kun ei tuota vapaa aikaa tahdo paljoa olla ja ajattelin kuitenkin tehdä hommat tällä kertaa oikein kunnolla eikä sinne päin niinkuin viime kerralla 4.5-vuotta sitten

(olin silloin kyllä vielä 15v, joten ei kaikki hommat olleet vielä oikein hanskassa

) Mitä muuten seisontavakuutus suurinpiirtein maksaa?
Edit: Sitten vielä yksi lisäkysymys: Pitääkö seisonta ajaltakin maksaa käyttömaksua?
Re: Auton rekisteristä poisto/seisonta?
Lähetetty: 25 Tammi 2006 16:53
Kirjoittaja Escortsutii
Riesa2.0 kirjoitti:Eli kysymys kuuluu vieläkö on mahdollista poistaa auto rekisteristä "normaaliin" tapaan vai vaaditaanko romutustodistus? Olis tarkoitus ottaa tuo vara-autona palvellut kadetti taas työn alle, mutta vain tiedä mitä sille tekisi, laittaisiko sen seisontaan vai poistaisiko kilvistä...

Pari vuotta tuossa hommassa varmaan menisi, kun ei tuota vapaa aikaa tahdo paljoa olla ja ajattelin kuitenkin tehdä hommat tällä kertaa oikein kunnolla eikä sinne päin niinkuin viime kerralla 4.5-vuotta sitten

(olin silloin kyllä vielä 15v, joten ei kaikki hommat olleet vielä oikein hanskassa

) Mitä muuten seisontavakuutus suurinpiirtein maksaa?
Edit: Sitten vielä yksi lisäkysymys: Pitääkö seisonta ajaltakin maksaa käyttömaksua?
Ei tarvii mitään todistuksia, vie vain kilvet konttorille.
Pitää maksaa käyttömaksu, jos auto on kilvissä.
Lähetetty: 25 Tammi 2006 17:15
Kirjoittaja lalli69
Rekisteristä poisto maksaa 9€ ainakin täälläpäin.
Jos auton "romuttaa" niin sitten ei maksa mitään.
Seisontavakuutus on ainakin minulla ilmainen.
Lähetetty: 25 Tammi 2006 17:29
Kirjoittaja Jaakko85
Autovero pitää "vain" maksaa, ja halutessaan voi sitten pitää/maksaa osakaskon.
Lähetetty: 25 Tammi 2006 18:10
Kirjoittaja Bootsi
Jaakko85 kirjoitti:Autovero pitää "vain" maksaa, ja halutessaan voi sitten pitää/maksaa osakaskon.
Ei autoveroa, vaan (väliaikaiseksi tarkoitettu) KÄYTTÖMAKSU.
Suosittelen seisottamista, jos on tarkoitus autoa vielä joskus käyttää.

Lähetetty: 25 Tammi 2006 18:15
Kirjoittaja Jaakko85
Bootsi kirjoitti:
Ei autoveroa, vaan (väliaikaiseksi tarkoitettu) KÄYTTÖMAKSU.
Suosittelen seisottamista, jos on tarkoitus autoa vielä joskus käyttää.

Nojaa sama summa se on kuin verokin, kiusa se on pienikin kiusa...
Lähetetty: 25 Tammi 2006 19:26
Kirjoittaja Riesa2.0
Siis ei mene ollenkaan vakuutusmaksuja

Oli aivan uusi tieto. No en ole ennenmin autoja seisontaan laittanutkaan. No taidan laittaa sen nyt sitten seisontaan, niin säilyy kilvetkin alkuperäisinä.
Kyllähän tuo vielä joskus olisi tarkoitus liikenteeseen ottaa... Nyt vain alkoi olla joka paikka niin pahasti lopussa, että on pakko tehdä vähän suurempi remontti. Alkaa olemaan tuo yli 300tkm liikaa tuollaiselle ooppelille, kun on ohjauksessa puoli ratin kierrosta klappia, vaihteistosta sykronoinnit paskana, kytkin luistaa vasta tuuleen ajaessa ja muutenkin tekniikka loppu. Pellit on kyllä ihmeen hyvät, johtuen varmaan siitä että autolla ei ole ajettu 80-luvun lopun jälkeen muuta kuin kesällä.
Nyt vielä pitäisi löytää jostain joku vanha taunus projektiksi, ettei mene liian ooppeli painotteiseksi tämä elämä
Ps. Saa nähdä mikä kadettiin tulee tekniikaksi, voi olla että alkaa teidän foortit jäämään

Pitää kattoa mihin asti innostus riittää...
Lähetetty: 25 Tammi 2006 19:49
Kirjoittaja ft79
Riesa2.0 kirjoitti:Siis ei mene ollenkaan vakuutusmaksuja

Oli aivan uusi tieto. No en ole ennenmin autoja seisontaan laittanutkaan. No taidan laittaa sen nyt sitten seisontaan, niin säilyy kilvetkin alkuperäisinä.
Kyllähän tuo vielä joskus olisi tarkoitus liikenteeseen ottaa... Nyt vain alkoi olla joka paikka niin pahasti lopussa, että on pakko tehdä vähän suurempi remontti. Alkaa olemaan tuo yli 300tkm liikaa tuollaiselle ooppelille, kun on ohjauksessa puoli ratin kierrosta klappia, vaihteistosta sykronoinnit paskana, kytkin luistaa vasta tuuleen ajaessa ja muutenkin tekniikka loppu. Pellit on kyllä ihmeen hyvät, johtuen varmaan siitä että autolla ei ole ajettu 80-luvun lopun jälkeen muuta kuin kesällä.
Nyt vielä pitäisi löytää jostain joku vanha taunus projektiksi, ettei mene liian ooppeli painotteiseksi tämä elämä
Ps. Saa nähdä mikä kadettiin tulee tekniikaksi, voi olla että alkaa teidän foortit jäämään

Pitää kattoa mihin asti innostus riittää...
eipä tommoseen c-rakettiin onneks kovinkummosta tekniikkaa
saa....
kaverilla coupe raketti... eikä oo tekniikan vaihtoa kuulemma tulossa ikinä...(kävi konttorilla kyselemässä

)
Lähetetty: 25 Tammi 2006 20:39
Kirjoittaja Riesa2.0
ft79 kirjoitti:
eipä tommoseen c-rakettiin onneks kovinkummosta tekniikkaa
saa....
kaverilla coupe raketti... eikä oo tekniikan vaihtoa kuulemma tulossa ikinä...(kävi konttorilla kyselemässä

)
No voi ketokukka!

Eikö niihinkään saa enää vaihtaa suurempaa tekniikkaa... olisin laittanut omaqan 2.0 ruiskun moottorin

aikanaan kuulemma onnistunut. No täytyy tyytyä tuohon 1.2s moottoriin. Onhan siinäkin peräti 60 hevosta, kyllähän sillä jonkun 1.0 fiestan päihittää

Täytyy etsiä sitten jostain joku foortin romu jota virittää...

Kun haluaisi vähän jotain koittaa virittää, mutta kun tuosta sierrasta siihen oikein ole

Lähetetty: 25 Tammi 2006 20:41
Kirjoittaja janzamar
Tuttu laitto 1.9:n tuommoiseen,mutta viitisen vuotta sitten.
Kaasarimallin,kyllähän se kulki hyvin ennenkun se viikon päästä ajoi
sen tolppaan

..sillon vielä sai leimankin.
Jaa niin se oli coupe-malli,mutta kumminkin.
Lähetetty: 25 Tammi 2006 21:01
Kirjoittaja p3
Jaakko85 kirjoitti:
Nojaa sama summa se on kuin verokin, kiusa se on pienikin kiusa...
ajoneuvovero siinä ekassa tarrassakin jo luki
