Sivu 1/1

Scorpio 2.3 automaatti ongelma

Lähetetty: 07 Elo 2013 17:17
Kirjoittaja skorp
Ongelma seuraavan lainen:Kansiremontin jälkeen rupesi D asennossa heittämään "vapaalle".Koetettiin vaihteistoöljyn vaihtoa kun oli ruskehtavaa...Pienen ajon jälkeen (pakki ja D ei edelleenkään toimi) tarkistin öljyn määrän ja se oli lisääntynyt!Eli eikös tässä vaihteistoöljynlauhdutin ole yhteydessä jäähdyttäjään niin onko mahdollista että imee vaihteistoon jäähdytinnestettä???Käy myös hieman normaalia lämpimämpänä,ei kuitenkaan keitä yli...

Re: Scorpio 2.3 automaatti ongelma

Lähetetty: 07 Elo 2013 18:45
Kirjoittaja Tekno
skorp kirjoitti:Eli eikös tässä vaihteistoöljynlauhdutin ole yhteydessä jäähdyttäjään niin onko mahdollista että imee vaihteistoon jäähdytinnestettä???
Ei ole yhteydessä, ei ole mahdollista.

Varma tieto.

Moottoriöljyt ja ATF pystyi vanhakoppasen Scorpion lootassa menemään sekaisin muistaakseni jonkun modulator palikan rikkoutuneen kalvon kautta (?), mutta mielestäni A4LDE:ssä se on jo muuttunut sähköiseksi.

Veikkaisin että automaattilootassa on öljyä liian vähän, mittaustapa vaan on väärä, siihen on aika tarkat ohjeet miten sen mittatikun saa näyttämään luotettavasti.

Re: Scorpio 2.3 automaatti ongelma

Lähetetty: 07 Elo 2013 19:06
Kirjoittaja skorp
Mistä nuo tarkat ohjeet saa?Mittasin auton ollessa käynnisssä,käytyäni ensin kaikki valitsimen asennot läpi 3 kertaa,öljyt puolessavälin tikkua mutta parin kilometrin ajon jälkeen reilusti yli mittatikun asteikon että tikun varsikin kastuu ja öljy haisee oudolle...

Re: Scorpio 2.3 automaatti ongelma

Lähetetty: 08 Elo 2013 09:43
Kirjoittaja country sedan
Meneekö laatikon öljyputket syyläriin vai onko pelkästään erillinen jäähdytin?
Jos on syylärissä laatikon öljyn jäähdytin ei olis ensimmäinen kun porsii.
Mersuja myöten tehty 3k€ remontteja kun on em. syystä glykolit laatikossa.
Öljymäärä vaikuttaisi oikein mitatulta, glykoli atf:n seassa alkaa jumittamaan venttiilikoneistoa josta seuraa mm. kuvatunlaista sekoilua. Varsinkin tommosessa sähköohjatussa tapauksessa.

Teknolle lisää varmaa tietoa, modulaattori on yhteydessä imusarjaan eli vuotaessaan imuroi laatikosta öljyä moottoriin.

Re: Scorpio 2.3 automaatti ongelma

Lähetetty: 08 Elo 2013 13:17
Kirjoittaja Tekno
olin muuten väärässä, piti omasta tarkistaa.

Laatikon öljyputket menee omalle pikku coolerille, mutta sen jälkeen myös auton syylärille.

:roll:

Helppo ja halpa korjaus on laittaa öljyputket toisiinsa kiinni, ja sama jäljelle jääville putkille jotka on kiinni syylärillä. Sillon jää enää pikku jäähdytin jäähdyttämään. Vaihtaa sen vähän isompaan ? Laatikon ylikuumenemisen sitten tunnistaa vilkkuvasta OD -valosta.
Teknolle lisää varmaa tietoa, modulaattori on yhteydessä imusarjaan eli vuotaessaan imuroi laatikosta öljyä moottoriin.
Juu. Tuota modulaattoria ei enää mulkkarin lootassa ole. Tuo se ongelma tosiaan oli siinä.

Jos vika on syylärissä, niin mulla mahdollisesti vois olla myydä täysin ehjä syyläri. Mutta eihän sekään uusi ole, vaan 15v vanha.

Re: Scorpio 2.3 automaatti ongelma

Lähetetty: 14 Elo 2013 14:28
Kirjoittaja skorp
Ongelmat selvisi...vaihteisto sökönä...kellään toimivaa/tehdasuutta nurkissa ylimääräisenä?

Re: Scorpio 2.3 automaatti ongelma

Lähetetty: 14 Elo 2013 20:22
Kirjoittaja NiceMan
Cossun laatiko olisi ylimääräisenä tosin autossa vielä kiinni. Irroitus ajasta en osaa sanoa eli ei paniikki henkilölle..

Re: Scorpio 2.3 automaatti ongelma

Lähetetty: 14 Elo 2013 22:15
Kirjoittaja Tekno
v6 loota ei tainnu olla ihan bolt-on neloskoneeseen?