Mondeon käsijarru ropleema
Lähetetty: 04 Elo 2013 21:15
Eli vaihtelin tuossa palat eteen ja myös taakse rumpujarruihin..
Käsijarru oli jo ennestään hieman löysähkö mutta nyt taka kenkien vaihdon jälkeen löystyi entisestään, saa siis vetää ihan tappiinsa kahvan ennen kuin pyörät menee lukkoon, kaikki kaksitoista (käsijarrun) naksausta muistaakseni. Lisäksi toinen takapyöristä lukittuu muutama naksaus ennen kuin toinen joten heittoakin löytyy puolten välillä. Käyttöjarru tuntuisi pelaavan ihan ok myös takana..
Rummun säätömekanismi näyttäisi pelaavan kummallakin puolella. Tosin ei se liian lähelle niitä paloja säädä koska rengasta pyöritellessä ei ota kiinni lainkaan ja rumpukin irtoaa ihan vetämällä.
Käsijarrusta vetäessä kengät takana alkaa liikkumaan kyllä heti rumpua vasten, joten vaijerit pitäisi olla kunnossa?
Itse rummut ovat toki kuluneet, mutta ei niissä mitään isompaa kulumaolaketta ole että se siitä johtuisi ettei palat ota hetimitten rumpuun kiinni..
Tämäkin koko ropleema olisi ratkaistu jos käsijarruvaijeria voisi kiristää, mutta ei kun on automaattinen kiristys siinäkin, otin keskikonsolin irti ja katselin tuota vipua, mutta en oikeen sen toiminnasta mitään käsittänyt, miten sen siis pitäisi se automaattisesti kiristää?
En millään viittis uutta kahvaa uusine vaijereineen saati takarumpuja ruveta vaihtelemaan..
Käsijarru oli jo ennestään hieman löysähkö mutta nyt taka kenkien vaihdon jälkeen löystyi entisestään, saa siis vetää ihan tappiinsa kahvan ennen kuin pyörät menee lukkoon, kaikki kaksitoista (käsijarrun) naksausta muistaakseni. Lisäksi toinen takapyöristä lukittuu muutama naksaus ennen kuin toinen joten heittoakin löytyy puolten välillä. Käyttöjarru tuntuisi pelaavan ihan ok myös takana..
Rummun säätömekanismi näyttäisi pelaavan kummallakin puolella. Tosin ei se liian lähelle niitä paloja säädä koska rengasta pyöritellessä ei ota kiinni lainkaan ja rumpukin irtoaa ihan vetämällä.
Käsijarrusta vetäessä kengät takana alkaa liikkumaan kyllä heti rumpua vasten, joten vaijerit pitäisi olla kunnossa?
Itse rummut ovat toki kuluneet, mutta ei niissä mitään isompaa kulumaolaketta ole että se siitä johtuisi ettei palat ota hetimitten rumpuun kiinni..
Tämäkin koko ropleema olisi ratkaistu jos käsijarruvaijeria voisi kiristää, mutta ei kun on automaattinen kiristys siinäkin, otin keskikonsolin irti ja katselin tuota vipua, mutta en oikeen sen toiminnasta mitään käsittänyt, miten sen siis pitäisi se automaattisesti kiristää?
En millään viittis uutta kahvaa uusine vaijereineen saati takarumpuja ruveta vaihtelemaan..