Sivu 1/1
transitti vispaa
Lähetetty: 17 Heinä 2013 11:24
Kirjoittaja sirmain
mulla on tollanen vanha 80luvun ransitti ruvennu vispaan ja täriseen aivan älyttömästi ennen pyty ajaan 100 vauhtia mutta nykyään vispaa jo 60;ssä
iskari on ainakin hajalla toiselta puolelta mutta tuskin se nyt siitä on? mikähän ransua vaivaa ?
Re: transitti vispaa
Lähetetty: 18 Heinä 2013 00:27
Kirjoittaja Tessu
Oesko sitte renkaidentasapainossaa tai jopa vyö katkennu renkaasta jos äkkiä tuli?
Iskari kannattaa kyl vaihtaa vaikka huonompikin niin selviää että mikä on? voipi se olla kardaanikin mikä jyrrää?
Vanhoissa on aina ääniä ja tärinöitä itellä on .87 Esco ja ainahan siellä joku ääntää/tärisee mutta kun tietää mistä se tulee niin nou hätä,osia kun nurkista löytyy,kato ihan oman turvallisuudenvuoksi ettei oo renkaassa vika,menee meinaan mettään kun kajahtaa!
Mulla ei oo kokoemuksia mutta tutuilla on! toivotaa että vika löytyy eikä oo paha?
Re: transitti vispaa
Lähetetty: 18 Heinä 2013 12:23
Kirjoittaja m4ketech
Renkaat ensin, sieltä luultavasti vika löytyykin. Itellä meni takarenkaasta vyö niin alko täristää 80-> kohilla kun ennen pysty ajamaan 120 ennen tärinätä. No viikon kesti ja kyseinen rengas puhkesi kehällä

Iskari kantsii kuitenkin vaihtaa myös jos on kerta hajalla.
Re: transitti vispaa
Lähetetty: 18 Heinä 2013 12:36
Kirjoittaja KajS
Yhdistelmän rikkinäinen iskari - pilalle mennyt rengas syy - seuraussuhde. Kesällä 1995 mun 1988 Transiitista ilmeni takaiskareiden vaihtotarve juuri noin: Gislaved Frost kului laikulliseksi muutamassa viikossa ihan paikallisajossa saaristossa. Kun ei ole vaimennusta, rengas pomppii holtittomasti, joka muotoilee sitä varsinkin jarrutuksissa ja kiihdytettäessä powerjump-ilmiö tekee heikkotehoisessakin tuhoja renkaalle. Kaikki neljä iskaria vaihtamalla Transiitista tuli miltei ratakelvollinen
Vanhakin auto on ansainnut ehjät iskarit ja renkaat. Rikkinäisillä pumpuilla ei juuri ole ilo ajella.