Sivu 1/1

Ford savuuttaa

Lähetetty: 14 Heinä 2013 21:19
Kirjoittaja wingisti1997
Minulla on asuntoauto joka on fordin alustalla vuosimallia 2006 2.4 T350 Autosta ruostui turbon pultit ja laipasta pultin korvat.Autoon vaihdettiin tehdaskunnostettu turbo.
Remontin jälkeen auto alkoi savuttammaan. Auto savutta eniten silloin kun ajan esim. vitosella muutaman kilometrin ja hiljennän vauhtia vaihdan pienemmälle vaihteeelle esim kolmoselle ja alan kiihdyttämään auto savuttaa mustaa savua ja ja nykiin niin kun saisi polttoainatta liikaa ja savua tulee niin paljon että katu peittyy mustaan savuun.
Paikalla kun autoa kaasuttelee se ei savuta.
Voikohan asennuksessa tulla jokin virhe vai mistähän mahtanee johtua.Asennus tehtiin merkki korjamolla.
Autolla on ajettu 99000 km ja ostin auton uutena.

neuvoita kiitollinen

Re: Ford savuuttaa

Lähetetty: 15 Heinä 2013 18:12
Kirjoittaja mösjöö
Ja aiemmin ei tehnyt? Ei välttämättä ole kyseessä virhe vaan enemmänki, että tietokone on sopeutunut siihen vuotavaan turboon tjsp. Ekaks vois kokeilla miinuskenkä irti puoleks tunniks - tunniks ja sen jälkeen ajoon. Tämä nollaa ohjainlaitteen, jolloin sillä pitäisi olla kaikki sopeutusarvot hukassa. Kun autolla ajetaan samalla sopeutetaan uusia arvoja tietokoneelle. Mut jos muuten tuntuu olevan tehot tallella on aika vaikeaa uskoa, että ahtimen asennuksessa mitään hämärää olis käyny.

Re: Ford savuuttaa

Lähetetty: 15 Heinä 2013 22:35
Kirjoittaja wingisti1997
mösjöö kirjoitti:Ja aiemmin ei tehnyt? Ei välttämättä ole kyseessä virhe vaan enemmänki, että tietokone on sopeutunut siihen vuotavaan turboon tjsp. Ekaks vois kokeilla miinuskenkä irti puoleks tunniks - tunniks ja sen jälkeen ajoon. Tämä nollaa ohjainlaitteen, jolloin sillä pitäisi olla kaikki sopeutusarvot hukassa. Kun autolla ajetaan samalla sopeutetaan uusia arvoja tietokoneelle. Mut jos muuten tuntuu olevan tehot tallella on aika vaikeaa uskoa, että ahtimen asennuksessa mitään hämärää olis käyny.
Hei.
Auto ei ole savuttanut kyllä tolla tavalla niin kuin nyt, savu oon niin mustaa ja sankkaa että takana tuleva peittyy varmasti savupilveen.
Tehot on kyllä tallella niissä ei ole ongelmaa.
Kokeilenpa tuota sinun ohjetta.
kiitokset neuvosta.

Re: Ford savuuttaa

Lähetetty: 16 Heinä 2013 08:56
Kirjoittaja JMSC
Kuulostaa ilmavuodolta ahtopuolella -> osa ahdoista katoaa matkalle -> moottorinohjaus luulee että ilmaa menee enemmän kuin mitä todellisuudessa.
Syöttöä tulee reilusti liikaa ja savua sen seurauksena -> tehot tuntuvat olevan tallessa koska syöttöä on paljon ja kaikki ahdot eivät kuitenkaan katoa matkalle...

Juuri kevyellä kaasulla ei savuta koska näitä riisseleitä käytetään pintakaasulla todella laihalla seoksella, kun painat lisää kaasua ahtopaine nousee
ja ilman "hävikki" kasvaa suhteellisesti enemmän ahtopaineen kasvaessa -> seos rikastuu paljon -> savuttaa...

Tarkista kaikki ahtopuolen tiivisteet ja liitokset imusarjaan asti.

Re: Ford savuuttaa

Lähetetty: 09 Elo 2013 11:25
Kirjoittaja wingisti1997
Hei.
Olen tehnyt viesteissä saamieni ohjeiden mukaan irrottanut akun miinus navan mutta ongelma ei ole poistunut.
Ahtopuolen liitokset olen tarkistanut.
Savuuttaminen loppuu kun otan pistokkeen irti ilmansuodattimen putkessa olevan anturin pistokkeen tai ahtoilman lauhduttimen jälkeen olevan tunnistimen pistokkeen irti.
Molemmat tunnistimet on vaihdettu mutta ongelma ei poistunut.
Missähä voisi vika olla.

neuvoista kiitollinen.

Re: Ford savuuttaa

Lähetetty: 09 Elo 2013 13:48
Kirjoittaja Eeska91
Tarkista liittimen tingentangelit ettei oo vääntynyt tms. Ja johdot myös tarkista.

Re: Ford savuuttaa

Lähetetty: 12 Elo 2013 12:45
Kirjoittaja JMSC
wingisti1997 kirjoitti:Hei.
Savuuttaminen loppuu kun otan pistokkeen irti ilmansuodattimen putkessa olevan anturin pistokkeen tai ahtoilman lauhduttimen jälkeen olevan tunnistimen pistokkeen irti.
Molemmat tunnistimet on vaihdettu mutta ongelma ei poistunut.
Siis savutus loppuu kun irroitat MAF:n tai MAP:n ymmärsinkö oikein?
Tarkista nyt vielä EGR->imusarja tiiviste ihan irroittamalla EGR.

Moottori saa varmaankin liian vähän ahtoja tai liikaa "kakkua"... eli ECU luulee että moottori saa enemmän ilmaa kuin todellisuudessa menee perille.
Korjatkaa jos johdan harhaan... :idea: