Sivu 1/1

Escort 1.8D/1.8TD

Lähetetty: 19 Kesä 2013 13:36
Kirjoittaja jocke-
Moi. Onko mk4 ja mk6 tekniikoissa millaisia eroja? Jostain olen kuullut, että kummassakin automallissa olisi samanlaiset lohkot ainakin. Tarkoitus olisi siirtää tosta mk6 1.8TD pakosarja,turbo ja imusarja. Muuten koko kone, mutta on kaput.

Re: Escort 1.8D/1.8TD

Lähetetty: 20 Kesä 2013 11:31
Kirjoittaja jocke-
Päällisin puolin näyttäis ainakin olevan sama kone. Onko tietoa osien sopivuudesta keskenään? Synttöpumpun ym. erot? Tarviis apua!

Re: Escort 1.8D/1.8TD

Lähetetty: 21 Syys 2013 21:04
Kirjoittaja express escort
Lohko ym vehkeet pitäis suoraan sopia, mutta vapaastihönkivässä ja turbossa on eri vaihteistot ja näin ollen, myös eri vauhtipyörä ja kytkin asetelma. Turbossa on MTX75 vaihteisto ja paksumnmat vetarit, mutta vetarit sopii samoihin pyörännapoihin turboissa ja vapareissa. Myös vaihdevivusto pitää vaihtaa, mutta sopii paikalleen heittämällä, kunhan on 90 lukusia kaikki. 1.8D ja TD koneiden sisuskalut voi olla erilaiset, mutta löpöpumppu on ainakin erilainen, sillä turbolta tulee ylipaineletku pumpulle yläkierrosten syötönohjaukseen, ainakin Lucasin järjestelmässä, Boschista en osaa sanoa. Myös oljypumppu pitää olla turbolle sopiva, turbon öljyämisen takia. Pumppu on kahdella öljyn purkausaukolla, vaparin yhden sijaan. Vilkaise vielä tämä linkki, niin saat lisää tietoa laatikoista ym. http://www.burtonpower.com/tuning-guides.html toivottavasti näistä on apua. Luulisin että noiden kilkkeiden siirtäminen, PITÄISI mennä ilman ongelmia, mutta välijäähdyttimelle olis hyvä saada ilmanotto suoraan nokkapelllin läpi, tai lykätä cooleri etumaskiin tai jättää vallan pois.