Sivu 3/7

"Rutiseeko" pakki focus m2??

Lähetetty: 17 Elo 2006 12:20
Kirjoittaja tst8827
Itsellä peruutusvaihde ei mene vapaalta ilman rutinoita päälle (noloa). jos laittaa pakin päälle esim . suoraan 1 vaihteelta rusahdusta ei kuulu. Pistin maahantuojallekin tästä kysymyksen. Onko tämä tosiaan ominaisuus focuksessa...?? Esittely autokin tuntui pitävän vastaavanlaista rutinaa tosi ei niin kovaa ääntä..

Kertokaa onko focus 2 omistajat onko ollut vastaavaa" vikaa" / "ominaisuutta"? kokeilkaa vapaalta pakille, kertokaa testitulokset, kiinnostaisi vain onko omassani vikaa vai..

Lähetetty: 17 Elo 2006 15:29
Kirjoittaja kujis
Ominaisuus taitaa olla, itellä ihan sama homma. Ei tosin aina tee sitä.Varsinki kun lyö kylmänä tulille ja heti koittaa lähtä pakittaa ni rusahtaa. Eipä tuo ole kyllä haitannu, kakkosautona zetecci ekkeri, ja tekee samaa...
Onko muute kellää samaa "ominaisuutta", et joskus startatessa palaa toi ajonvakautusvalo, tai eihän siinä ihmeellistä pitäis muuten olla van kun autossani ei ajonvakautusta ole!!! Huollossa käytin, ja sanoivat vaan et se on ABS valo joka palaa. :( En niin tietämätön kuitenkaan ole, et en noita kahta valoa erota. Palaa siis silloin tällöin, ja vain sen ajan kun startti pyörii.Siis hyvin lyhyen ajan...

Lähetetty: 18 Elo 2006 16:21
Kirjoittaja Bluefox
Itsellä ollut nyt kolmisen viikkoa (n. 1500km alla) 1.6 sportwagon eikä ole kyseiseen vaihteiden "rusahteluun" tullut törmättyä.

Joku puhui tuosta Pirellin P7:n äänekkyydestä, itsellä näyttää olevan alla Michelinin Primacyt? eikä ne tunnu kovin äänekkäiltä ainakaan...olisivatkohan vaihtaneet ensiasennusrenkaat toisiin yleisön palautteen voimasta?


Onkohan kukaan irroitellut noita sivuvilkkuja, ohjekirja ei oikein osaa asiassa auttaa ja kovin paljoa ei viittisi väkivaltaa niihin soveltaa jos löytyykin jokin "jippo" niiden irroitukseen.

Lähetetty: 18 Elo 2006 19:10
Kirjoittaja Krisse
Ne lähtee kun työntää etureunasta taaksepäin tai takareunasta eteenpäin, riippuen kummin päin sattuvat olemaan siellä.

Lähetetty: 19 Elo 2006 00:57
Kirjoittaja Monteonisti
Kaikkiin omistamiini Voorteihin on auttanut kun olen vaihtanut täyssyntettiset tai ATFfät laatikkoon ja olen täyttänyt laatikon hieman yli alarajan, siis auto tunkilla nostettuna kuskin puolelta! 8)

Lähetetty: 26 Elo 2006 18:23
Kirjoittaja Escorvet
Porukat on kans vaihtamassa autoa ja ainakin tän topicin perusteella täytyy kyl pakottaa ne ostamaan toi uus focus farkku. Pieniä vikoja tuntuu olevan mut eiköhän niistäkin selvitä.
Tonskilla tuntuu olevan joku maanantai kappale. :shock:

Lähetetty: 27 Elo 2006 12:03
Kirjoittaja Tonski
Escorvet kirjoitti: Tonskilla tuntuu olevan joku maanantai kappale. :shock:

Niin taitaa olla...
Käytin Focuksen perjantaina huollossa, niin huomasivat että turbolta vuotaa öljyä, joku putki/letku tms. halki, eli vikoja riittää :evil:

Focus II

Lähetetty: 01 Loka 2006 17:11
Kirjoittaja sval
30 tkm ajettu ja rasvat pihalle vetareista, että sillee...... ja muuta pientä vikaa.... alkaa tuntuun, että tämä Focus on surkea esitys.....

Re: Focus II

Lähetetty: 01 Loka 2006 19:48
Kirjoittaja kujis
sval kirjoitti:30 tkm ajettu ja rasvat pihalle vetareista, että sillee...... ja muuta pientä vikaa.... alkaa tuntuun, että tämä Focus on surkea esitys.....
Mulla on jotai tiivisteliimaa tai vastaavaa laitettu noihin suojakumien päähän, siis jo tehtaalta lähtiessään, lienevätkö myöhäisimpiin korjanneet noin?

Lähetetty: 01 Loka 2006 23:07
Kirjoittaja Monteonisti
Meillä liimailevat luovutushuollossa mutta tietääkseni ei vielä kaikilla paikkakunnilla! :shock:

Alkumetrejä...

Lähetetty: 13 Loka 2006 09:58
Kirjoittaja st220
Itse olen nyt ajellut hieman alle 2000km Focus wagonilla (1.6 100hp). Ainut mikä ihemetyttää on bensan kulutus. Ajotietokone näyttää 9.5-10l/100km. Ajo on työmatka-ajoa 8km/suunta josta 6km moottoritietä. Aika paljolta tuntuu tuo kulutus. Ja toinen asia on etupään(?) kolina. Joskus kolahtelee kovastikin. Onko kellään ollut mitään ongelmia ripustusten/iskareiden kanssa? Mulla on eibachin jouset ja 16" vanteet.

Muuten on ollut mukava auto. Tietenkin "pieni" tehottomuus vaivaa tuon st220:n jälkeen :) Mutta ajettavuus on kohdallaan ainakin noilla jousilla ja vanteilla.

Re: Alkumetrejä...

Lähetetty: 13 Loka 2006 11:30
Kirjoittaja kujis
st220 kirjoitti:Itse olen nyt ajellut hieman alle 2000km Focus wagonilla (1.6 100hp). Ainut mikä ihemetyttää on bensan kulutus. Ajotietokone näyttää 9.5-10l/100km. Ajo on työmatka-ajoa 8km/suunta josta 6km moottoritietä. Aika paljolta tuntuu tuo kulutus. Ja toinen asia on etupään(?) kolina. Joskus kolahtelee kovastikin. Onko kellään ollut mitään ongelmia ripustusten/iskareiden kanssa? Mulla on eibachin jouset ja 16" vanteet.

Muuten on ollut mukava auto. Tietenkin "pieni" tehottomuus vaivaa tuon st220:n jälkeen :) Mutta ajettavuus on kohdallaan ainakin noilla jousilla ja vanteilla.
Ehtiikö miten lämmitä tuolla matkalla?Saa aika pitkään ajella ennen kuin kunnolla lämpiää. Mullaki alussa oli kovahko kulutus, mutta nyt ku kilsoja tullut, ni alkanu pienentyä, mittarissa 13000 nyt. Maantielle pääsee n6,5l/100km.Itselläni on tuo 115hp versio. Kolinaa kuuluu etupäästä, renkaanvaihdon yhteydessä koitin kokeilla, onko koiranluut tai r-tangonpäät entiset, van ei tuntunut ainakaan. Ajattelin sinnitellä tuonne ensihuoltoon, ni tutkikoot siellä

Lähetetty: 13 Loka 2006 19:58
Kirjoittaja ti-vct
Mulla aiheutti kolinaa raidetangonpää, takuun piikkiin tietty :!:

Re: Alkumetrejä...

Lähetetty: 16 Loka 2006 09:43
Kirjoittaja st220
kujis kirjoitti: Ehtiikö miten lämmitä tuolla matkalla?Saa aika pitkään ajella ennen kuin kunnolla lämpiää. Mullaki alussa oli kovahko kulutus, mutta nyt ku kilsoja tullut, ni alkanu pienentyä, mittarissa 13000 nyt. Maantielle pääsee n6,5l/100km.Itselläni on tuo 115hp versio. Kolinaa kuuluu etupäästä, renkaanvaihdon yhteydessä koitin kokeilla, onko koiranluut tai r-tangonpäät entiset, van ei tuntunut ainakaan. Ajattelin sinnitellä tuonne ensihuoltoon, ni tutkikoot siellä
No eihän se pahemmin ehdi lämmetä. Varmaan kulutus hiukan laskee, nyt kun alkaa käyttää lohkolämppäriä pakkasten tullessa. Osaltaan kulutusta lisännee tuo 100heppasen tehottomuus, kun tulee kaasua runnottua turhankin reippaasti.
Pitää itekin vilkasta näkyykö mitään kummallista renkaan vaihdon yhteydessä.
Ainiin, mullakin vaivaa tuo pakin "rusahtelu" toisinaan menee ongelmitta sisään ja toisinaan saa runnoa ihan tosissaan. Kumma vika...

Lähetetty: 31 Loka 2006 15:03
Kirjoittaja KajS
No niin, nyt alkoi meidän perheessä focus mk2:sen rusahdusten ja kolahdusten kuuntelu ja kartoitus.

Vaihdoin sen '02 mk1 focusfarmarin sellaiseen hianoon punaiseen 100 hv laitteeseen. Mikä maailman mahtavin päivä ESPin testaamiseen livenä! En meinannu malttaa jättää autoa pihaan vaan vedin terminaalia ympäri varsinaissuomalaisessa nuoskalumessa, jota on ainakin pituussuuntaan 10 cm.

Mainio laite tuo mk2 focus, peräluukun jo säädin, kun se kolisi kuopissa.

Nyt pitää vaan muokata sigua malliin:

focusfarmari 1,6 '06 ***käyttis***
taunusturnier 1,8 '05 ***harraste***

Eipäs, pysyn elämänfilosofiasiguissa.

Lähetetty: 31 Loka 2006 16:26
Kirjoittaja JannuEE
Kohta 8000 km ajettu Focus ST:llä ilman mitään ongelmia. Kaikin puolin hieno auto, voin suositella!

Re: Vakionopeudensäädin

Lähetetty: 01 Marras 2006 00:40
Kirjoittaja Krisse
huitla kirjoitti:Missä liikkeissä olette asentanut Focuksen vakkarit? Kysyin Tampereen auto-kivitilalta ja kolmipuolaseen Sport rattiin maksais 465 euroa... Kertokee missä pääsee halvemmalla, niin laitetaan siellä!!
Vanhaa quotea mutta ajattelin jos jotakuta kiinnostaa tuore tieto, etenkin kun tuo 465 on aivan järjetön hinta kuten tuosta alempaa voi todeta.

Jos autossa on nelipuolainen ratti niin vakkarin on helppo ja halpa nakki; Vaihdetaan uusi nelipuolainen 'kruisellinen ratti', laitetaan siihen napit, ohjemoidaan ja siinä se. Maksaa ainakin meidän liikkeessä 300 euroa.

Jos autossa on kolmipuolainen ratti niin vaihtoehdot on seuraavat:

Ostetaan nelipuolainen kruisellinen ratti, laitetaan siihen napit ja ohjelmoidaan. Eli sama homma kuin edellisessä, mutta ta-daa, kolmipuolaisessa on eri turvatyyny joten tässä skenariossa joudutaan ostamaan uusi nelipuolaisen turvatyynykin ja raha rupeaa haisemaan. Hinta-arvio varaosatiskillä ~650 + työt.

Tai sitten ostetaan napit, toivotaan että merkkiliikkeen tekijällä riittää kiinnostusta asiaan ja se asentaa ne siististi, ohjelmoidaan ja siinä se. Napit maksavat noin 54 euroa, työtä menee noin kaksi tuntia (työtuntihan on kai jotain 80 euron kantturoissa joten jokainen voi itse laskea hinnan..). Omassa tapauksessa jälki oli juuri niin hyvää kuin nelipuolaisen ratin nappien asennus kolmipuolaiseen rattiin vain voi olla, vähänhän se muotoilu 'kusee' kun se ei tule tiukasti puolien väliin kuin on tarkoitettu, ja nappipanelien sivuista näkyy siistimätöntä muovia mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen.

Jos autossa on alkujaan nelipuolainen ratti niin nuo napit saadaan kyllä siihenkin askarreltua varmasti tosi siististi, mutta kun uusi kruisellinen 4p rattikaan ei maksa juuri mitään (eli se asennus+napit+uusi ratti 300e) niin ei ole mun mielestä järkevää. Kruisellisessa ratissa on kuitenkin paikatkin noille napeille ja mitään tekniikkaa ei jää näkyviin.

Itselle tänään laitettiin tuon halvimman kaavan mukaan, ja täytyy kyllä 250 kilsan reissun jälkeen sanoa että joka euron väärti on.

Lähetetty: 01 Marras 2006 01:04
Kirjoittaja ti-vct
Tässä iltojen hämärtyessä oon todennu, että on kyllä pirun hyvät valot tossa mkII:ssa...

Lähetetty: 01 Marras 2006 07:30
Kirjoittaja Krisse
Laitappa pimeällä tienpätkällä valot parkeille ja vedä 'kaukovalovilkusta' jolloin pelkästään kaukovalot palaa. Saatat hämmästyä.

Lähetetty: 01 Marras 2006 13:17
Kirjoittaja st220
Krisse kirjoitti:Laitappa pimeällä tienpätkällä valot parkeille ja vedä 'kaukovalovilkusta' jolloin pelkästään kaukovalot palaa. Saatat hämmästyä.
Miksi pitäisi hämmästyä? Positiivisesti vai negatiivisesti?

Nyt muuten ajelin matka-ajoakin tuolla Fokkerilla, niin alkoi kulutuslukematkin olemaan inhimillisemmät; 6.4Litraa/100km. Ei paha.

Lähetetty: 01 Marras 2006 16:30
Kirjoittaja Krisse
No musta ne pelkät pitkät on ainakin tosi onnettomat.

Normioloissa kaukovaloilla ajettaessahan myös lyhyet palaa ja tanner näyttää tosi kivasti valaistulta, mutta kun rupeaa tutkimaan että miten ne kaukovalot todellisuudessa valaisee (Eli tolla edellä mainitsemallani menetelmällä, parkit+kaukovalovilkkua vetäen) niin en kyllä hurraahuutoihin äityisi.

Lähetetty: 01 Marras 2006 23:45
Kirjoittaja ti-vct
Tuntuu menevän pilkunnussimiseks tämäkin, sanotaan sitte näin:

Tässä iltojen hämärtyessä oon todennu, että on kyllä pirun hyvät valot tossa mkII:ssa, mut vaan sillon kun on lyhyet ja pitkät yhtaikaa päällä :!: :roll:

Lähetetty: 02 Marras 2006 10:06
Kirjoittaja KajS
Meillä emäntä sano, että MK1:ssä oli paremmat valot kun MK2:ssa. Tuo johtu siitä, että ne MK1:sen valot on tehokkaamman näköiset :lol:

No oikeesti ei ole vielä ehditty havaita mitään absoluuttista huonommuutta, mutta Krissen vinkki saattaa palauttaa innostuneen arkifoordistin takas maan alle.

Muttamutta, meidän uutukaisessa ei pakki rutise, täytin vaihteiston täyttöreiän alareuneen asti heti auton ostettuani. Lootaan meni 2,5 dl foordin vaihteistoölppää. Eli meillä jo kolmas nykyfoordi, mihin lisättiin öljyä ja vaihteisto skulaa ja fudaa hianosti. Lisäksi vaihdoin eilen moottoriöljyt 12392 km ajettuun autoon. Kelpaa emännän talvella sitten kaahata.

Voishan sitä tietty mennä merkkihuoltoon takuun piikkiin keskustelemaan juupaseipäs malliin vaihteiston toiminnasta ja takaluukun kalinoista, mutta taidan säästää sen takuun oikeisiin tosiongelmiin.

Lähetetty: 02 Marras 2006 10:28
Kirjoittaja kd
Ajelin tuossa uudella Focuksella ja verrattuna siihen vanhempaan malliin alusta tuntui olevan jotenkin "löysä". Se vanhempi Focus oli ainakin uutena todella hyvä ajaa, suorastaan nautinto. Tästä uudemmasta jäi jotenkin laimea tunne.

Ihan kuin olisi uudessa autossa nivelet olleet jo väljät...

Lähetetty: 08 Marras 2006 16:21
Kirjoittaja mjtee
kd kirjoitti:Ajelin tuossa uudella Focuksella ja verrattuna siihen vanhempaan malliin alusta tuntui olevan jotenkin "löysä". Se vanhempi Focus oli ainakin uutena todella hyvä ajaa, suorastaan nautinto. Tästä uudemmasta jäi jotenkin laimea tunne.
Mondeomainen... Ihan hyvä suunta se on maantieajoon ja kaupunkipyöritykseen. Vanha Focus oli mikroautomaisempi - hauska, mutta vähän epämukava.