Sivu 1/1
mondeo mk3 02 2.0 tdci ajonesto reistaa
Lähetetty: 19 Touko 2013 11:13
Kirjoittaja Poppo
Nyt tuli tälläinen ongelma vastaan. Eli aivan satunnaisesti täräyttää ajoneston päälle kun koittaa starttaa. Eli kellossa oleva valo rupee vilkuttamaan nopeasti ja mitän ei tapahdu kun koittaa starttaa. Kaikki muut sähköt toimii moiteetta. Sitten ootellaan puolisen tuntia tai pari miinuuttia, niin taas toimii. Hyvin kiusallinen vika. Tämä on nyt useammin esiintynyt tuolla napillisella avaimella, kuin tuolla sinisellä avaimella. Kysymys onkin et mitä kautta tätä ongelmaa pitäs lähtee korjaamaan?
KOitin haulla ratkaisua, mutta en sitä löytänyt. Jotain on väläytelty punaisesta avaimesta, mutta en ole vielä auton myyjältä sitä saanut.
KIusallinen ongelma kun ei aina tiedä pitääkö matka aikaa varata näitä "hengähdys" pausseja

Re: mondeo mk3 02 2.0 tdci ajonesto reistaa
Lähetetty: 21 Touko 2013 14:31
Kirjoittaja Poppo
Itselleni vastaten. Eli nyt ulkomaan kielisitä sivuilta tongittuna selvisi että muutamia vastaavia vikoja on aiheutunut eculle menevän johto nipun nirhautuminen ja tämä aiheuttaa "katkotsia" vai "oikosulkuja" joka laukaisee ajoneston päälle. Kysymys kuuluukin, että mitähän kautta johtoniput kiertää eculle ja missä näissä malleissa tuo ecu luuraa. Sen verran uus tuttavuus tämä auto on.
Re: mondeo mk3 02 2.0 tdci ajonesto reistaa
Lähetetty: 22 Touko 2013 06:03
Kirjoittaja tepsu123
Tosta viasta en tiennyt, mutta koitappa kattoa josko löytyisi johtonippu ohjaustehostimen säiliön alta. Ecuun sitten pääsee käsiksi sisäkautta ainakin -96 mallissa hanttarin jalkotilan kautta. Sälää siinä on kuitenkin edessä aikasta paljon joten varovainen purku on paikallaan.
Re: mondeo mk3 02 2.0 tdci ajonesto reistaa
Lähetetty: 22 Touko 2013 19:39
Kirjoittaja hluukkonen
Käsittääkseni ecu on konehuoneessa apukuskin puolella iskaritolpan takana ja tuulilasin alla piilossa, menee paksu nippu johtoja sinne...
Nuolen osoittamassa paikassa:

Re: mondeo mk3 02 2.0 tdci ajonesto reistaa
Lähetetty: 23 Touko 2013 08:16
Kirjoittaja Poppo
Juups, ite olen aijemmin volvoja ja hondia väkerrelly, niin tuli yllärinä ettei ollukkaan sisätiloissa tuo ecu. Mutta viikonloppuna siis alkaa piuhojen mittailu. Pitää kanssa tuo sulakerasia konehuoneesta tarkastella. En vielä haluaisi alkaa vaihtelee osaa. Ja jos pitääkin, niin eikös ecun ja kaikki avaimet voi vaihtaa yhtenä nippuna jostain purku autosta?