Tuli ostettua joku aika sitten vm. -04 Focus jota nyt ajettu 123000km. Auto huollettu aina merkkiliikkeessä ja katsastettukin juuri, ilman huomautuksia. 120 000 huolto tehty. Jakohihnan vaihto olis se 150-160k km tai 10v (Autohan nyt siis 9v joten aikarajakin kohta tulossa täyteen).
Nyt kuitenkin muutaman päivän sisään on startatessa ruvennut kuulumaan vinkunaa/ulinaa ihan parin sekunnin ajan juuri ennen kuin moottori hurahtaa käyntiin. Ääntä kuuluu myös ajoittain kun liikkeessä vaihtaa vaihdetta ja nostaa kytkintä ja veto palaa päälle. Kytkimessä ei muuten ongelmia, jämäkkä, ei luista, nappaa hyvin kiinni yms.
Asiasta oon käynyt huoltamolla juttelemassa ja oon saanut todella monta eri vastausta mikä vialla voisi olla. Omat epäilykset on jakohihna/apuhihna(vaikka näyttääkin täysin uudelta)+kiristin tai sitten kytkin..
Löytyiskö täältä joku kenellä ollut samoja ongelmia/mikä oli ratkaisu? Varmasti huoltoon pitää kohta viedä ja tutkituttaa läpi koska tielle en halua jäädä =) Lähinnä nyt mietin, että mihin pitää varautua, että osaa hieman budjetointia miettiä.
Starttauksessa kuuluu vinkuna/ulina
Re: Starttauksessa kuuluu vinkuna/ulina
ekana tulee mieleen laturin hihna, 20-40e. Tai hihnan välipyörä n.30e. Tai kiristin, muistaakseni rullaa ei saanut erikseen vaan piti ostaa koko kiristin n.90e. näppärä voi ehkä vaihtaa siihen itse tarvikelaakerin. voi myös olla laturin laakeri, uus laturi sen vajaa 200.. tai tehostimen pumppu tai jakohihnan kiristin tai... vaihtoehtojahan siis löytyy..
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Re: Starttauksessa kuuluu vinkuna/ulina
Tulis mielaan kytkinlaakeri kun kerta kytkintä painaa, TOSIN mullakin Sierrassa ulvahtaa aina pakkasella joku? niin mikä kun auto lähtee käyntiin?