Sivu 1/1
Vastatkaapa viisaat tähän
Lähetetty: 19 Tammi 2006 19:06
Kirjoittaja juuso
Mikä on oikea pinnankorkeus 91 sierassa? kone on 1.6 cvh. Korjausopas puhuu jostain mahdollisesta N laatikosta, mistä sen tunnistaa. 5 vaihdetta tuossa on. Mitäs jos öljyä on liikaa laatikossa?
Lähetetty: 19 Tammi 2006 19:08
Kirjoittaja lalli69
auto vatupassiin ja ruuttaat täyttöpropusta niin paljon kun siellä pysyy ja sitten korkki kiinni.
Pieni ylitäyttö ei haittaa, vaan on jopa suotavaa.
Lähetetty: 19 Tammi 2006 19:14
Kirjoittaja juuso
meinaan vaan kun oli öljy vähissä kun oli sillai että ei sormi kastunut. lisäsin tietty, mut aloin miettii et oliko se edes vajaa, kun korjausopas sanoo et N laatikossa 25mm täyttöaukon alapuolella on oikea pinta. sinne meni joku reilu litra öljyä. eli oliko pinta normaali jo ennen täyttöä vai oliko se lähes kuiva..
Lähetetty: 19 Tammi 2006 19:17
Kirjoittaja lalli69
Jos sinne litra meni, niin melko kuiva oli.
Onko siinä pakki vasemmalla edessä, vai oikealla takana?
Vähän ihmetyttää toi N-Laatikko...
Se on joko Type-9 ta MT-75
Edit: Ilmansuunnat korjattu

Lähetetty: 19 Tammi 2006 19:23
Kirjoittaja juuso
"vaihteistoöljyn määrä on yleensä oikea kun sen pinta on tarkastusaukon alareunan tasalla. Tämä ei kuitenkaan kaikkien N-vaihteistojen osalta pidä paikkaansa, sillä joissakin malleissa pinnan tulee olla 20-25 mm tarkastusaukon alapuolella. JOs autossasi siis on viisivaihteinen N-vaihteisto, varmista oman autosi oikea öljypinnantaso Ford-korjaamolla, sillä liiallinenkin öljymäärä on haitaksi vaihteiston toiminnalle." -sanoo korjausopas. mulla on pakki vasemmalla edessä. keppiä alas painamalla menee silmään
Lähetetty: 19 Tammi 2006 20:53
Kirjoittaja TeRoK
Mulla kerto opas seuraavaa:
Kaikki 5-vaihteiset takavetoiset ajoneuvot, jotka on valmistettu toukokuun -84 (valm.koodi EC) ja 15.4-85 välisenä aikana sekä ajoneuvot, jotka on valmistettu ennen em. aikaa ja joihin on huollossa vaihdettu uudentyyppinen vaihteiston jatke. Öljyn pinta 20-25mm täyttöaukon alapuolelle.
Lähetetty: 19 Tammi 2006 21:29
Kirjoittaja Bootsi
lalli69 kirjoitti:Jos sinne litra meni, niin melko kuiva oli.
Onko siinä pakki oikealla edessä, vai vasemmalla takana?
Vähän ihmetyttää toi N-Laatikko...
Se on joko Type-9 ta MT-75
Käännös oikeaan päin!! Mitäs se alokas lalli69 siellä pyörii.. Eikö sotilas tiedä missä on oikea ja missä vasen? Pitääkö tätä harjoitella?!! Aaa-sento!!

Lähetetty: 19 Tammi 2006 21:38
Kirjoittaja WSE
Tuossa on type9. Propun rajaan olen samanlaisessa sierrassa täyttänyt eikä ole haitannut. Moniaste vaihteistoöljyä. Noissa laatikoissa tahtoo vuotaa vanhemmiten jompi kumpi pää, yleensä kytkimelle joka ei siitä kuitenkaan luista vaan yllätys yllätys, ei meinaa irrottaa kunnolla kun vaihteistoöljy muodostaa kytkinpölyn kanssa tarttuvan tahnan levyn reunaan... vähän aikaa toimii aina kun luistattaa reilusti (lähtee liikkeelle vaikka nelosella) jolloin oljy käryää pois.
Jos stefan meinaa vaihtaa kannataa kytkinakselin laakeri uusia samalla.
Jos vuotaa takaa pääsee helpommalla, kardaani irti,vanha stefa kaivetaan pois ja pukataan uusi tilalle.
Lähetetty: 19 Tammi 2006 21:41
Kirjoittaja WSE
Muuttuisi ajaminen mielenkiintoiseksi jos pakki olisi oikealla edessä...

(noh mikä siellä nyt rutisee...)
Lähetetty: 19 Tammi 2006 23:03
Kirjoittaja lalli69
Lähetetty: 19 Tammi 2006 23:55
Kirjoittaja tommi.r
Mitä pienistä...
KUNHAN EI TOISTU 
Vasen ,oikea
Lähetetty: 20 Tammi 2006 09:34
Kirjoittaja Jaakko85
4rd kirjoitti:Mitä pienistä...
KUNHAN EI TOISTU 
Vasen ,oikea

Lähetetty: 23 Tammi 2006 16:32
Kirjoittaja K.S.
Parempi liikaa kun liian vähän öljyä, kyllä noi vanhat laatikot sen verta vuotaa stefojen välistä, että äkkiä se ylimääränen sieltä katoaa..
