Sivu 1/1

mk5 esco

Lähetetty: 18 Tammi 2006 13:17
Kirjoittaja fjord
eli miten vaikea olisi laittaa mk5 escorttiin uudemman escortin kojelauta? mitä muutoksia pitäisi tehdä?

Lähetetty: 18 Tammi 2006 21:22
Kirjoittaja fjord
ei väkisin....

Lähetetty: 19 Tammi 2006 10:44
Kirjoittaja juhojk
Itsekin meinasin toteuttaa saman operaation aikoinaan mutta jäi tekemättä. Kojelaudat varmaankin mitoiltaan lähellä toisiaan ja sivukiinnitykset näytti olevan samat, eli ne kaksi ruuvia per puoli. Ainoa eroavaisuus näytti noin äkkiseltään tutkailtuna olevan se kojelaudan keskellä alhaalla oleva kiinnityskohta (vaihdekepin edestä). Tiedä sitten miten kojelaudan sisäpuolella on erilaista, eli nämä lämmitysaukkojen kanavat ym. ja pitääkö mittariston kohdalla tehdä jotain muutoksia vai saako vanhat johdot uuteen kiinni heittämällä. Pajalle.com sivuilla vaihdetaan kolmoskoppaisen golfin kojelauta kakkoskoppaiseen ja siinä ne ainakin tais työstää kojelautaa jonkin verran ennen kun sai kiinni. Sieltähän voi katsella vähän mallia miten homma hoidetaan. Tuskin kuitenkaan noin paljon joutuu työstää tässä tapauksessa. :roll:

Lähetetty: 19 Tammi 2006 21:18
Kirjoittaja GeeTee
Ihan MUTU:a, mutta. Peruskori on sama 5&6, luulis suht helpolla menevän.. Toisin ku kolopallossa 2->3 on eri peruskoppa, joten muokkailu oli pakollista (kakkosessa kapeempi k-lauta). Ratkaisevampaa KO. voortin swapissa on mittariston ja lämppärinkytkimien (ja ilmasuuttimien) paikat ja muodot..

Lähetetty: 20 Tammi 2006 17:57
Kirjoittaja fjord
entäs mittariston piuhat? onko niissä samat liittimet vai joutuisko ne vaihtamaan?

Lähetetty: 21 Tammi 2006 21:23
Kirjoittaja GeeTee
Edelleen MUTUja.. Jos sama varustetaso esim escort4/orkku2, mittaristot sopii vanhoihin liittimiin, ehkä sama käytäntö 5&6 eskois..

Lähetetty: 21 Tammi 2006 21:36
Kirjoittaja AnttiR
Luulisin että jos on erilainen mittaristo niin ne liittimetkin on todennäköisesti erilaiset.